View Full Version : Handige harry gezocht
FilipXX
31-01-2009, 02:08 AM
Kya Tyre Down - NIEUW in de BENELUX
Nieuw !! Uniek in de Benelux. De enige manier om je motorfiets veilig vast te zetten op een aanhanger of in een bus zonder je voorvering en keerringen te overbelasten. Makkelijk en snel vast te zetten d.m.v. een hoge kwaliteit spanbanden met kliksysteem. Maakt het gebruik van losse spanbanden en lussets op het stuur overbodig. Aan te bevelen in combinatie met een Steadystand.
De voordelen op een rijtje:
GEEN belasting op de vering, vermijdt beschadigen en lekkages.
GEEN noodzaak voor lussets aan stuur, dus geen verbogen clipons of stuurhelften.
GEEN krassen of beschadigde kuipen door de lussets.
ZEER STEVIG uitgevoerd, met zware spanriemen tot 400 kg elk.
Een mooi systeem vin ik maar ze vragen er wel veel voor 110€.
Is er hier niemand dat da kan maken ?
Ik denk wel dat er nog gegadigden zullen zijn :PDT_ura1:
http://www.bandenboetiek.be/accessoires.php?page=kyatyredown
FilipXX
31-01-2009, 02:10 AM
http://www.bandenboetiek.be/images/KyaDouble.jpg
Kenji
31-01-2009, 02:40 AM
Kenne wel nen Harry moa jis totaal nie handig, sorry kga joen nie kunnen helpen. :icon_razz:
FilipXX
31-01-2009, 02:58 AM
Kenne wel nen Harry moa jis totaal nie handig, sorry kga joen nie kunnen helpen. :icon_razz:
Het is in feite nie voor mij...wij hebben op onzen moto nen hugger zitten :eusa_shifty:
Maar ik denk als je da kan maken je er toch nog nen euro kan aan verdienen :icon_razz:
RSVMILLE
31-01-2009, 06:55 AM
Das 2 keer niks om dat te maken é Filip. Als je dat echt wil, wil ik dat wel eens maken. Dat gaat u de prijs van de riempjes kosten + een beetje ijzer :)
Reaper996
31-01-2009, 03:59 PM
Is inderdaad nie moeilijk te maken. Zou het anders ook wel gedaan hebben op men vorig werk. Maar ja..... :(
Mille zal de wel flikken zene. :PDT_ura1:
MV Blackie
31-01-2009, 04:11 PM
Mille zal de wel flikken zene. :PDT_ura1:
zal wel zijn, Mille is hier de grootste flikker :PDT_hah:
Reaper996
31-01-2009, 06:21 PM
:pocorn:
CREEP
31-01-2009, 08:31 PM
ik maak bijna alles zelf maar voor die prijs zouek toch nie sukkelen zulle
als je al je ijzer moet kopen (en niet ergens leent op je werk) zul je er weinig aan verdienen
FilipXX
31-01-2009, 08:56 PM
Mille , bedankt om het aan te bieden :PDT_ura1:
ik maak bijna alles zelf maar voor die prijs zouek toch nie sukkelen zulle
als je al je ijzer moet kopen (en niet ergens leent op je werk) zul je er weinig aan verdienen
Ik dacht als er iemand een serie maakt ,kan hij er toch wel iets aan verdienen ?
RSVMILLE
31-01-2009, 09:13 PM
Geen probleem é gasten je moet maar roepen é ... de enige echte Mille FLIKKERT alles in elkaar é :)
Red Blade
31-01-2009, 10:25 PM
Ik steek gewoon een as met draad en langs beide zijden een oog aan door de achteras en leg hem zo vast !!
FilipXX
01-02-2009, 12:43 AM
Ik steek gewoon een as met draad en langs beide zijden een oog aan door de achteras en leg hem zo vast !!
:worthless:
RSVMILLE
01-02-2009, 09:19 AM
Niet teveel van verwachten ook é Filip ... je kent dat é die gasten :pocorn:
Reaper996
01-02-2009, 09:36 AM
Bwa tis eigenlijk vree simpel zene, gewoon een as met draad op nemen, (zie foto1) en die steek je door je achteras. Dan zet je aan beide kanten een moer op met een oog. (zie foto2) de oog moer kost een euro of 3-4 en de as een euro of 5, dus met wa gepruts en gewroetel ben je ervanaf voor een euro of 15max. :PDT_ura1:
pic1
http://www.fijn-mechanische-techniek.nl/images%20restauratie/AS%20MET%20DRAAD%20GROOT.jpg
pic2
http://www.destil.nl/images/product170/335453.jpg
RSVMILLE
01-02-2009, 10:06 AM
Bwa tis eigenlijk vree simpel zene, gewoon een as met draad op nemen, (zie foto1) en die steek je door je achteras. Dan zet je aan beide kanten een moer op met een oog. (zie foto2) de oog moer kost een euro of 3-4 en de as een euro of 5, dus met wa gepruts en gewroetel ben je ervanaf voor een euro of 15max. :PDT_ura1:
pic1
http://www.fijn-mechanische-techniek.nl/images%20restauratie/AS%20MET%20DRAAD%20GROOT.jpg
pic2
http://www.destil.nl/images/product170/335453.jpg
Op de as zit schroefdraad van M16 en in dat oog M8 ... dat gaat dus niet lukken ... meer uitleg aub :)
Reaper996
01-02-2009, 10:59 AM
Op de as zit schroefdraad van M16 en in dat oog M8 ... dat gaat dus niet lukken ... meer uitleg aub :)
Ja je moet natuurlijk gelijke maten nemen é dikken. :PDT_hmm:
Maar ik vond geen passende foto's. :computer:
RSVMILLE
01-02-2009, 11:20 AM
Maar ik vond geen passende foto's. :computer:
Zo'n oog met M16 draad :confused: Das gaat veel te groot zijn wi ... das zo groot dat je je hand door da gat kan steken :)
Dekt e keer na é manje. Ontwerp eens iets waar je een patent kan op vragen é ... iets waarvan ik achterover val é. Ik ga vanavond mijn idee hier eens zetten :)
BTW zulke ogen gebruiken ze aan een boerekarre ... je kunt da in grote hoeveelheden kopen in de stock in Vladslo
tja, als je dan m8 gebruikt loop je het risico de as te plooien als je hem opspant met spanbanden zeker?
Reaper996
01-02-2009, 11:29 AM
Zo'n oog met M16 draad :confused: Das gaat veel te groot zijn wi ... das zo groot dat je je hand door da gat kan steken :)
Dekt e keer na é manje. Ontwerp eens iets waar je een patent kan op vragen é ... iets waarvan ik achterover val é. Ik ga vanavond mijn idee hier eens zetten :)
BTW zulke ogen gebruiken ze aan een boerekarre ... je kunt da in grote hoeveelheden kopen in de stock in Vladslo
Twas maar een voorbeeld da ik geef e mutteko. Wa voor een draad dat er daarop zit kan mij eigenlijk geen reet schelen zene. Zorg gewoon dat em door je achteras past en zet er aan beide kanten een oog op. De 1 kan je vastlassen en de andere draai je er gewoon op zo. Zo moeilijk is da toch nie? Tis misschien wel niet de uitvinding van de eeuw maar het is simpel en werkt perfect. :PDT_ura1:
RSVMILLE
01-02-2009, 11:48 AM
Twas maar een voorbeeld da ik geef e mutteko. Wa voor een draad dat er daarop zit kan mij eigenlijk geen reet schelen zene. Zorg gewoon dat em door je achteras past en zet er aan beide kanten een oog op. De 1 kan je vastlassen en de andere draai je er gewoon op zo. Zo moeilijk is da toch nie? Tis misschien wel niet de uitvinding van de eeuw maar het is simpel en werkt perfect. :PDT_ura1:
Je moej der nie uitklappen wi ... TEGEN VANAVOND WIL IK EEN DEFTIG ONTWERP OP MIJN BUREAU ... niet iets da boer Harms kan topefoefeln maar iet die in de etalage kan gelegd worden :SmackBottom:
da ding van filipxx is nu al goed en wel, maar houd je moto toch niet in evenwicht op een remorque?
Reaper996
01-02-2009, 12:46 PM
da ding van filipxx is nu al goed en wel, maar houd je moto toch niet in evenwicht op een remorque?
Jawel toch? Er is aan beide kanten een spanner voorzien, zowel voorwile als achterwiel. Dus staat da toch in evenwicht? Of heb ik het hier mis op..? :icon_confused:
FilipXX
01-02-2009, 04:46 PM
Volgens het filmke wel .
RSVMILLE
01-02-2009, 05:49 PM
Het evenwicht komt van de riemen die aan het stuur hangen en het voorwiel die in een beugel of U-profiel staat. Als je achterwiel ook in een U-profiel staat is vastleggen en investeren in speciale toebehoren in feite overbodig maar iedereen doet het.
Red Blade
01-02-2009, 06:40 PM
Maar ik vond geen passende foto's. :computer: K!zal em eens op de remorque plaatsen en foto's nemen maar het is het principe van Reaper en vooraan een speciaal inrijsysteem gemaakt zodat je hem niet meer moet vasthouden tot de riemen eraan vasthangen !!even geduld !!
FilipXX
01-02-2009, 07:06 PM
K!zal em eens op de remorque plaatsen en foto's nemen maar het is het principe van Reaper en vooraan een speciaal inrijsysteem gemaakt zodat je hem niet meer moet vasthouden tot de riemen eraan vasthangen !!even geduld !!
Ik heb ook zo een klem waar hij dan in vaststaat...en je hem dan alleen kan vastmaken.
Ben echt benieuwd naar den foto van den achterkant :eusa_shifty:
Red Blade
01-02-2009, 07:53 PM
Ik heb ook zo een klem waar hij dan in vaststaat...en je hem dan alleen kan vastmaken.
Ben echt benieuwd naar den foto van den achterkant :eusa_shifty: In de loop van de week zal ik een foto proberen te plaatsen !!
CREEP
01-02-2009, 08:48 PM
Mille , bedankt om het aan te bieden :PDT_ura1:
Ik dacht als er iemand een serie maakt ,kan hij er toch wel iets aan verdienen ?
in serie zal je er wel iets aan kunnen verdienen maar dat stuk plaat die over de band zit is niet zo eenvoudig te maken zonder een persmal te gebruiken (er zal hier wel een of andere mille gast beweren dat het niks inhoud maar hij mag er gerust ene maken met de hand voor mij :PDT_ho:)
zo'n persmal maken doe je niet voor enkel stukken maar voor een groot aantal want zo'n ding maken kost gewoon teveel
FilipXX
01-02-2009, 09:05 PM
Ik ben daar allemaal nie zo nen krak in om da te maken...één maal gezien dan is het geen probleem .(zoals mijn pa altijd zegt :director:met je ogen kan je veel stelen ! )
RSVMILLE
01-02-2009, 09:39 PM
[/color]
in serie zal je er wel iets aan kunnen verdienen maar dat stuk plaat die over de band zit is niet zo eenvoudig te maken zonder een persmal te gebruiken (er zal hier wel een of andere mille gast beweren dat het niks inhoud maar hij mag er gerust ene maken met de hand voor mij :PDT_ho:)
zo'n persmal maken doe je niet voor enkel stukken maar voor een groot aantal want zo'n ding maken kost gewoon teveel
Ui matje kheb ik een plooibank en een presse ipt werk wi :)
RSVMILLE
01-02-2009, 09:52 PM
Kgont ekki zeggen é matjes ... jet do gin plooibank of presse voor nodig wi.
Een stuk buis van bvb diameter 180mm. Je zaagt daar een stuk af van 10 à 15 cm. Op de omtrek van de buis teken je met een winkelhaak iedere 120° een lijntje met een krasnaald. Met een snijschijf schijf je de buis in 3 gelijke delen. Het is dan nog juist kwestie van 3-hoekige plaatjes te maken om aan die schelpen te lassen, tutjes rond van 8 aan die plaatjes te lassen en da ratelsysteem aan die tutjes rond te bevestigen en klaar is kees :)
FilipXX
01-02-2009, 10:13 PM
Kgont ekki zeggen é matjes ... jet do gin plooibank of presse voor nodig wi.
Een stuk buis van bvb diameter 180mm. Je zaagt daar een stuk af van 10 à 15 cm. Op de omtrek van de buis teken je met een winkelhaak iedere 120° een lijntje met een krasnaald. Met een snijschijf schijf je de buis in 3 gelijke delen. Het is dan nog juist kwestie van 3-hoekige plaatjes te maken om aan die schelpen te lassen, tutjes rond van 8 aan die plaatjes te lassen en da ratelsysteem aan die tutjes rond te bevestigen en klaar is kees :)
Wanneer mag ik erachter komen :icon_razz:
Friettreffen
01-02-2009, 10:58 PM
Wanneer mag ik erachter komen :icon_razz:
me 2 :eusa_pray:
Red Blade
02-02-2009, 10:51 AM
Hier enkele foto's van de vastzetting van de moto wel nie met moto op de remorque.Maar zo heb je er ook een beeld van ! :PDT_ho:
RSVMILLE
02-02-2009, 11:50 AM
Een goed systeem maar met wasdraadspanners kunnen kunnen we dat niet op de markt brengen é :)
Kerckhove
02-02-2009, 12:16 PM
Valt jullie moto dan zoveel in panne?
:eusa_shifty:
Red Blade
02-02-2009, 01:25 PM
Valt jullie moto dan zoveel in panne?
:eusa_shifty: Das uit medeleven met onze Italiaanse vrienden !!
Reaper996
02-02-2009, 01:31 PM
Das uit medeleven met onze Italiaanse vrienden !!
Tis toch een sympatieke mens é onzen RedBlade. :icon_cool: Hij rust zijn remorke speciaal uit met zo'n materiaal om Italiaantjes op te pikken. :PDT_ura1:
En dan heb je er hier nog die durven beweren dat hij anti italiaans is. :PDT_hmm:
Red Blade
02-02-2009, 01:32 PM
Een goed systeem maar met wasdraadspanners kunnen kunnen we dat niet op de markt brengen é :) De bedoeling is nie om dat op de markt te brengen maar een systeem waarmee ie vlug en gemakkelijk op de remorque te plaatsen is en dat voor niet veel geen geld.Tevens staat ie niet in zijn vering getrokken.Vooraan gewoon over de as vast leggen met 2 korte spanbanden langs beide zijden of voorwiel vastleggen met 1 spanband zodat ie nie achteruit kan en klaar is kees.:icon_pidu:
RSVMILLE
02-02-2009, 02:05 PM
Das mijn ontwerp (bijlage) die ik eens zal maken als ik weer aan het werken geraak.
Van het getekende stuk heb je er 2 nodig. In het uiteinde van de 1ne draai je een stelschroef (foto) goed vast. Aan beide kanten van de holle achteras shuif je 1 van de delen in de as en schroef ze in elkaar.
http://www.meeuwsen.nl/catalogus/afbeeldingen/series/rvs%20stelschroef.JPG
Reaper996
02-02-2009, 02:07 PM
Awel da is het zelfste da ik voorgesteld heb enkel met draad vanbinnen inplaats van buiten. :confused:
RSVMILLE
02-02-2009, 02:13 PM
Awel da is het zelfste da ik voorgesteld heb enkel met draad vanbinnen inplaats van buiten. :confused:
Beneen. Misschien zelfde principe maar van mij is het meer design, geen boerekarre-ogen maar uit 1 geheel ... m.a.w. pure ITALIAANSE DESIGN :PDT_ura1:
Reaper996
02-02-2009, 02:25 PM
Beneen. Misschien zelfde principe maar van mij is het meer design, geen boerekarre-ogen maar uit 1 geheel ... m.a.w. pure ITALIAANSE DESIGN :PDT_ura1:
Ah zo. Nu ja het ging bij mij om het principe en ik vond de juiste foto's niet. Maar het was maar om de mensen een idee te geven. Ik ben een mens van de ideeen en jij van de afwerking é. :PDT_ura1:
RSVMILLE
02-02-2009, 02:28 PM
Ah zo. Nu ja het ging bij mij om het principe en ik vond de juiste foto's niet. Maar het was maar om de mensen een idee te geven. Ik ben een mens van de ideeen en jij van de afwerking é. :PDT_ura1:
Het A-team :)
FilipXX
02-02-2009, 03:29 PM
Hier enkele foto's van de vastzetting van de moto wel nie met moto op de remorque.Maar zo heb je er ook een beeld van ! :PDT_ho:
Slim gevonden :applaus:
CREEP
02-02-2009, 07:52 PM
Ui matje kheb ik een plooibank en een presse ipt werk wi :)
nog nooit iemand met een plooibank een plaat bolvormig zien plooien zulle
en moest jij da kunnen mag je me da zeker eens leren kwiln je der nog voe betaaln zelfs:)
RSVMILLE
02-02-2009, 08:39 PM
nog nooit iemand met een plooibank een plaat bolvormig zien plooien zulle
en moest jij da kunnen mag je me da zeker eens leren kwiln je der nog voe betaaln zelfs:)
moenk ik hier nu alles met an en voetn utlegn. Wacht kgon der e tekeniegstje van maakn :)
Kerckhove
03-02-2009, 11:15 AM
Het A-team :)
WADDE WADDE WADDE WOA WANNEER MET HOEVELEN?
http://annagaatdoor.punt.nl/upload/a_team.jpg
Reaper996
03-02-2009, 12:18 PM
WADDE WADDE WADDE WOA WANNEER MET HOEVELEN?
http://annagaatdoor.punt.nl/upload/a_team.jpg
Voorlopig zijn we nog maar met 2. Mille en ik. Maar je moet wel een specialiteit hebben é. :icon_pidu:
RSVMILLE
03-02-2009, 01:41 PM
Om nog eens terug te komen op die dingen waarmee het hier allemaal begon en om te tonen aan creep dat da al zo moeilijk niet is
- een bovenaanzicht met de snijlijnen
Eens je de spieën uitgescheven hebt kun je de schelp gemakkelijk buigen, de naden dichtlassen en eventueel slijpen voor een mooiere afwerking.
De afmeting van de spieën is natuurlijk afhankelijk van de straal die je wil bekomen.
CREEP
03-02-2009, 08:40 PM
Om nog eens terug te komen op die dingen waarmee het hier allemaal begon en om te tonen aan creep dat da al zo moeilijk niet is
- een bovenaanzicht met de snijlijnen
Eens je de spieën uitgescheven hebt kun je de schelp gemakkelijk buigen, de naden dichtlassen en eventueel slijpen voor een mooiere afwerking.
De afmeting van de spieën is natuurlijk afhankelijk van de straal die je wil bekomen.
volledig mee akkord maar dan heb je een bol gevormd uit allemaal platte vlakke stukjes he'
ik vraag me af waarom de ontwerpers van dit toestel geen flexibel materiaal gebruiken voor het stuk die op de band zit
je zou hiervoor bv dezelfde stof gebruiken waarmee ze hijsbanden mee maken
zo ben je zeker dat er overal evenveel kracht op die band komt en past het op alle maten en types band
Kya Tyre Down - NIEUW in de BENELUX
Nieuw !! Uniek in de Benelux. De enige manier om je motorfiets veilig vast te zetten op een aanhanger of in een bus zonder je voorvering en keerringen te overbelasten. Makkelijk en snel vast te zetten d.m.v. een hoge kwaliteit spanbanden met kliksysteem. Maakt het gebruik van losse spanbanden en lussets op het stuur overbodig. Aan te bevelen in combinatie met een Steadystand.
De voordelen op een rijtje:
GEEN belasting op de vering, vermijdt beschadigen en lekkages.
GEEN noodzaak voor lussets aan stuur, dus geen verbogen clipons of stuurhelften.
GEEN krassen of beschadigde kuipen door de lussets.
ZEER STEVIG uitgevoerd, met zware spanriemen tot 400 kg elk.
Een mooi systeem vin ik maar ze vragen er wel veel voor 110€.
Is er hier niemand dat da kan maken ?
Ik denk wel dat er nog gegadigden zullen zijn :PDT_ura1:
http://www.bandenboetiek.be/accessoires.php?page=kyatyredown
zier er een mooi systeem uit maar je blijft altijd met de spanbanden druk uitoefenen op de banden en op de velg , als dit op je banden spant voor een vervoer van een reisje naar vb zuid frankrijk dan zal je bandje merkelijk gelost zijn ik kan er van meespreken en door het hubbelen van je aanhager komen er toch nog wat klappen op je velg;;; aleee dat is mijn ondervinding heee
ik ben overgeschakeld op een kondor steun is wel de top of the top maar er zijn goedkopere uitvoeringen
gewoon je bike erin rijden enje staat vast
aleee tis maar een tipke check it out
FilipXX
07-02-2009, 02:15 PM
zier er een mooi systeem uit maar je blijft altijd met de spanbanden druk uitoefenen op de banden en op de velg , als dit op je banden spant voor een vervoer van een reisje naar vb zuid frankrijk dan zal je bandje merkelijk gelost zijn ik kan er van meespreken en door het hubbelen van je aanhager komen er toch nog wat klappen op je velg;;; aleee dat is mijn ondervinding heee
ik ben overgeschakeld op een kondor steun is wel de top of the top maar er zijn goedkopere uitvoeringen
gewoon je bike erin rijden enje staat vast
aleee tis maar een tipke check it out
Heb ik ook op mijn remork geplaatst...heb je niemand nodig om je moto vast te zetten :PDT_ura1:
Red Blade
07-02-2009, 03:42 PM
Heb ik ook op mijn remork geplaatst...heb je niemand nodig om je moto vast te zetten :PDT_ura1: Das ideaal heb ook zo'n systeem en het is gewoon super gemakkelijk !!:sleepy2:
RSVMILLE
09-02-2009, 12:38 PM
Kheb zaterdag een aanhangwagen gezien met zo'n systeem. Dat zag er inderdaad een goed uit :)
mutten
19-02-2009, 06:51 PM
:tetten:
Red Blade
19-02-2009, 07:01 PM
:tetten: On topic blijven !!!:eusa_shhh: :PDT_hah:
Reaper996
19-02-2009, 07:01 PM
:tetten:
?? :icon_confused:
RSVMILLE
19-02-2009, 07:08 PM
?? :icon_confused:
zijn eerste tent is verhuurd en hij begint door te slaan ..... denk ik :eusa_shifty:
vBulletin® v3.8.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.