View Full Version : Powercommander
Afgelopen week nieuw speeltje bijgekocht voor de sv
http://img.photobucket.com/albums/v474/Speedy007/DSC03291.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v474/Speedy007/power20commander.jpg
Powercommander III usb
greetz
MV Blackie
01-06-2008, 10:32 AM
alijd leuk voor dat extra beetje 'sjwoeng' :icon_cool:
ps : bugspoilertje zou de moto niet misstaan :eusa_think:
RSVMILLE
01-06-2008, 12:48 PM
Das altijd gemakkelijk e ... je garage op afstand kunnen openen:)
ratte
01-06-2008, 01:14 PM
Laat eens iets weten wat het effect is. Ik ben aan het twijfelen voor dit ook te steken op de rap.:)
RSVMILLE
01-06-2008, 01:30 PM
Laat eens iets weten wat het effect is. Ik ben aan het twijfelen voor dit ook te steken op de rap.:)
POWERCOMMANDER
De Powercommander is een computer waarmee we het brandstof mengsel van uw motor rijker of armer
kunnen afstellen per toerengebied en gasklepstand, zodat de motor de optimale brandstof luchtverhouding krijgt.
Door een optimale brandstof-luchtverhouding verkrijgen we een ideale verbranding wat resulteert in meer vermogen en een hoger koppel.
Uw motor wordt soepeler veelal zuiniger en het aan-uit effect verminderd (verdwijnt).Een verbeterde vermogensafgifte en vlakkere koppelcurve
Door tussenkomst van de powercommander kunnen we de dippen die veelal ontstaan door de emissie eisen en/of het vervangen van een demper/systeem opheffen.
Naar het schijnt voel je dat echt heel goed ... op voorwaarde dat hij afgesteld is door mensen die weten wat ze doen:)
Hij zal worden afgeregeld op de testbank bij wim motors in lotenhulle.
Nu zal hij geleverd worden met een aangepaste mapping voor de sv (uitlaat, filter), maar op de testbank kunnen ze hem dan direct afstellen zoals et moet
greetz
FilipXX
01-06-2008, 03:14 PM
Ik heb da bij den XX ook laten doen...best samen met andere uitlaat en een k&n filter dan heb je het beste resultaat:512:
Reaper996
01-06-2008, 05:56 PM
Waarom heb jij een power commander nodig? Voor die 3 meter dat je hem uit de garage haalt voor een foto en dan terug?? :D:D
rusty
01-06-2008, 06:36 PM
Waarom heb jij een power commander nodig? Voor die 3 meter dat je hem uit de garage haalt voor een foto en dan terug?? :D:D
:applaus::pocorn:
draknor
02-06-2008, 04:02 PM
tssssssssss,
altijd moar direct da geruzie...
jongens, over een dikke 6 maand is't kerstdag, feest van peis en vree...
RSVMILLE
02-06-2008, 06:30 PM
tssssssssss,
jongens, over een dikke 6 maand is't kerstdag, feest van peis en vree...
Volledig met u eens. Je ziet da e ... jonge gastjes die een beetje macht krijgen toebedeeld (moderator) maken daar direkt misbruik van:PDT_gy::PDT_gy:
Reaper996
02-06-2008, 06:53 PM
Volledig met u eens. Je ziet da e ... jonge gastjes die een beetje macht krijgen toebedeeld (moderator) maken daar direkt misbruik van:PDT_gy::PDT_gy:
Ohotekes. Manje ik doen al azo bij den eerste post dat ik hier gezet heb. :PDT_gy:
Ohotekes. Manje ik doen al azo bij den eerste post dat ik hier gezet heb. :PDT_gy:
Das just :director::PDT_gy::PDT_gy:
greetz
ratte
03-06-2008, 08:30 PM
bejagie en we verwachten niet anders ook van joen:icon_kidra:
CREEP
12-06-2008, 08:08 PM
kopt een bmw e ot spel nie zere genoeg me goat:PDT_hah:
FilipXX
12-06-2008, 08:41 PM
kopt een bmw e ot spel nie zere genoeg me goat:PDT_hah:
Nen gs heeft ook een serieuse dip in het midden gebied :PDT_gy:(ik weet da ge nu mee iets anders toerd :PDT_str:)
Das altijd gemakkelijk e ... je garage op afstand kunnen openen:)Bejagie... :PDT_ura1::icon_cool:
Laat eens iets weten wat het effect is. Ik ben aan het twijfelen voor dit ook te steken op de rap.:)Da is nie van doen...joen kraam lopt toch beregoed?:icon_kidra:
Waarom heb jij een power commander nodig? Voor die 3 meter dat je hem uit de garage haalt voor een foto en dan terug?? :D:D:)
tssssssssss,
jongens, over een dikke 6 maand is't kerstdag, feest van peis en vree...It's all a bunch of tree hugging hippy crap. :icon_cool:
Reaper996
13-06-2008, 02:14 PM
It's all a bunch of tree hugging hippy crap. :icon_cool:
SOUTHPARK :PDT_ura1:
http://images.art.com/images/products/regular/11756000/11756032.jpg
stikt ene in uwen broekzak da zou al een beetje helpen bie joen.....:PDT_ura1:
Geert sv
28-06-2008, 10:02 PM
en wat is het resultaat nu eindelijk?
ik rij ook met een 650 en kheb mij laten wijsmaken dat het daarop niet echt indrukwekkend was.
op een sv1000 motor(ratte) daarintegen zou het effect( vermogen-koppel-soepelheid) de moeite zijn .
kben curieus wat gij (jama) ervan vind
ratte
28-06-2008, 10:04 PM
en wat is het resultaat nu eindelijk?
ik rij ook met een 650 en kheb mij laten wijsmaken dat het daarop niet echt indrukwekkend was.
op een sv1000 motor(ratte) daarintegen zou het effect( vermogen-koppel-soepelheid) de moeite zijn .
kben curieus wat gij (jama) ervan vind
bij mij is het die tls blok en naar het schijnt staat die wel wat bruter dan de sv 1000.:413:
Friettreffen
12-07-2008, 12:37 AM
Ik heb er ook ene gekocht voor op de gixxer te plaatsen, zal er eerstdaags es werk van maken...
RSVMILLE
13-07-2008, 08:44 AM
Gisteren ook gedacht om een powercommander te plaatsen maar volgens Hautekiet zou het effect bijna niet op te merken zijn op de RSVmille. Een powercommander werkt het best bij motoren waar een dipje in de vermogencurve zit (heeft mijn mille niet:icon_cool:) die dan op die manier kan weggewerkt worden.
@friettreffen: Het is altijd beter om, zelfs een vooraf en op type geprogrammeerde powercommander, af te stellen op de testbank. Ze zijn meestal ingesteld volgens de fabriekgegevens van bepaalde merken en als je dan de volledige uitlaatlijn en bvb een sportluchtfilter plaatst moeten de instellingen aangepast worden om een optimale werking te bekomen.
Friettreffen
13-07-2008, 08:49 AM
Gisteren ook gedacht om een powercommander te plaatsen maar volgens Hautekiet zou het effect bijna niet op te merken zijn op de RSVmille. Een powercommander werkt het best bij motoren waar een dipje in de vermogencurve zit (heeft mijn mille niet:icon_cool:) die dan op die manier kan weggewerkt worden.
@friettreffen: Het is altijd beter om, zelfs een vooraf en op type geprogrammeerde powercommander, af te stellen op de testbank. Ze zijn meestal ingesteld volgens de fabriekgegevens van bepaalde merken en als je dan de volledige uitlaatlijn en bvb een sportluchtfilter plaatst moeten de instellingen aangepast worden om een optimale werking te bekomen.
weet ik, zal ik dan ook doen (weet echter nog niet waar, op welke testbank...). Ik heb nu gewoon de map van de site gedownload en geďnstalleerd...
De powercommander zit erop van deze nacht(kon het nie laten :icon_confused:) en zal ff de Carolusrit rijden om es in te rijden :)
RSVMILLE
13-07-2008, 09:39 AM
weet ik, zal ik dan ook doen (weet echter nog niet waar, op welke testbank...). Ik heb nu gewoon de map van de site gedownload en geďnstalleerd...
De powercommander zit erop van deze nacht(kon het nie laten :icon_confused:) en zal ff de Carolusrit rijden om es in te rijden :)
:icon_thumleft::icon_thumleft:
op^mijn rsv geen powercommander gezet maar rapidbike omdat hierbij ook de ontsteking kon afgesteld worden, men rsv werd er minder bokkiger van in lage toeren en voelde veel soepelder en krachtiger aan in middengebied, in hoge toeren nie veel van te merken
rapid kost wel meer of power, maar voordeel is dat je hem kan meenemen naar andere moto en enkel een andere kabelboom moet aanschaffen
Reaper996
14-07-2008, 03:52 AM
man man man da moet allemaal een Power commander hebben en da kan nog nie eens recht pissen. :PDT_gy:
[quote=Geert sv;5592]en wat is het resultaat nu eindelijk?
kben curieus wat gij (jama) ervan vind[/quote
Naar prestaties toe is er een goed verschil voelbaar (optrekken, dipje tussen schakelen en bij het lossen en terug gas geven reageert de sv veel soepeler.
Ik ben er allesinds kontent van
Op een triumph heb je da allemaal nie nodig als je de standaart vermogens/koppelcurve's ziet supersoepele bere sterke blokjes perfect zonder dipjes:icon_kidra::PDT_gy:
Nja aje der 400€kosten aan doet met een tuneboy/testbank ofzo kuje er mss nog een pktje en een nmtje uithalen mo das al nie nodig:nono:
Friettreffen
14-07-2008, 08:27 AM
Ik heb dit gewoon gestoken omdat dit (volgens 't gixxer forum) dit 'noodzakelijk' is als je een volledige lijn plaatst. En aangezien ik aan 't bestellen was in de US en de $ zo laag staat... LOL
Ik heb dit gewoon gestoken omdat dit (volgens 't gixxer forum) dit 'noodzakelijk' is als je een volledige lijn plaatst. En aangezien ik aan 't bestellen was in de US en de $ zo laag staat... LOL
Ja bij een suzukig gsx-r kan ik mij wel voorstellen dat je daar grote winsten mee kan halen in combinatie met volledige lijn. pk of 10 wss:PDT_ura1:
Maar voor triumph arrow uitlaten heb je verschillende mappings die je gwn bij den dealer kan in je ecu laten zetten:icon_cool: schijnt daje nog meer winst haalt met tuneboy enz van die toestanden maar zit nog maar heel weinig extra in kwa winst tegenover arrow mapping dus dan is 400€wel beetje veel centen:PDT_ow:
Kerckhove
14-07-2008, 07:57 PM
Wat wint zo'n arrow eigenlijk op een street?
Wat wint zo'n arrow eigenlijk op een street?6pk en meer macht aan lage toeren:PDT_ura1:
Maar nog belangrijker is 7kg eraf:icon_cool: origineel systeem weegt 12 kg en de arrow maar 5kg :icon_kidra:
edit en da is met mapping dat alle triumph dealer rechtstreeks in de ecu kunnen laden dus gratis:PDT_ura1:
Friettreffen
19-07-2008, 12:33 PM
Hij zal worden afgeregeld op de testbank bij wim motors in lotenhulle.
Nu zal hij geleverd worden met een aangepaste mapping voor de sv (uitlaat, filter), maar op de testbank kunnen ze hem dan direct afstellen zoals et moet
greetz
En wat is het prijskaartje voor zo'n testbank run?
http://www.wim-motors.com/index.php?p=12
dit zijn de prijzen van bij wim motors in lotenhulle
greetz
rietveld
26-07-2008, 05:56 PM
en voel je het verschil?
en voel je het verschil?
Naar trekkracht toe is er een serieus verschil voelbaar en het aan/uit gevoel bij het gasgeven is ook weg, alles is veel soepeler
FilipXX
27-07-2008, 11:58 PM
Naar trekkracht toe is er een serieus verschil voelbaar en het aan/uit gevoel bij het gasgeven is ook weg, alles is veel soepeler
Wat je zegt...het aan/uit gevoel was bij mij ook weg :PDT_ura1: (wat bij een injectie fiets veel voorkomt)
Heb er eindelijk nog eens een speeltje bij voor de moto
Een breder stuurtje:PDT_ura1:
Fotos volgen
greetz
vBulletin® v3.8.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.