PDA

View Full Version : Advies bij eventuele aanschaf laptop

Stef
09-06-2008, 05:44 PM
Mijn PC is ondertussen een jaar of 4 oud, hapert af en toe eens bij het opstarten en neemt eigenlijk te veel plaats in in m'n living. Ik denk er serieus over na om een laptop aan te schaffen.
Wat ik zeker wil is : een scherm van minimum 17" en een numeriek klavier.
De bedoeling is dat ie een desktop kan vervangen en geen problemen heeft met programma's voor fotobewerking, er mag dus liefst wat "poer" inzitten.
Bij deze heb ik dus een paar vraagjes aan de laptop-gebruikers onder jullie :
- Waarop moet ik letten en waarmee rekening houden ?
- Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen ?
- Welke merken zijn best (betrouwbaarst + eventueel na-service) ?
- Zijn er Apple-gebruikers onder jullie ? Zo ja, wat zijn voor en nadelen tov de "gewone" systemen ?
Alvast bedankt.
:computer:

sickboy
09-06-2008, 05:59 PM
als je die computer alleen thuis gebruikt zou ik toch kiezen voor een desktop-pc

MV Blackie
09-06-2008, 06:11 PM
heb al jaren geen PC niemeer, maar zit ook veel op baan met de laptop
als er hier nog ene binnenkomt is het een MAC (voor mijn fotobewerking), die zijn sinds kort ferm gezakt in prijs vb: 20" LCD scherm + DVDRW + 2.6GHz CPU + 1GB geheugen + toestenbord/muis was 1000€ :icon_cool:
neemt totaal geen plaats in (of tis de afmetingen van het scherm)

Laptops :
als je ECHTE service wilt koop nen DELL, maar die hebben geen 17" met numeriek klavier :(
HP/ACER zijn de 2 andere koplopers in de markt maar als ge die neemt neem dan maar het beste garantiepakket erbij die te verkrijgen is (ge kunt dit nog tot 2 maand na de aankoop bij aanschaffen, kijk hier niet op enkele pleurootjes want je zal het later anders beklagen)
kwaliteit : moeilijk te zeggen, heb al HP's na 2 jaar zien sneuvelen (heb hier zo ene liggen zelfs) en acer is ook niet echt TOP kwa kwaliteit maar geeft wel beste prijs/kwaliteitsverhouding op zijn toestellen

De HP's blijven uiterlijk wel mooier dan de ACERS, acers zien er echt al versleten uit na enkele jaren, de 'carroserie' van HP is wel net iets beter afgewerkt ...

meer advies kan ik je niet geven :eusa_shifty:

MV Blackie
09-06-2008, 06:18 PM
Zijn er Apple-gebruikers onder jullie ? Zo ja, wat zijn voor en nadelen tov de "gewone" systemen ?
Alvast bedankt.
:computer:

gij met uw ferm fototoestelleke zou eigenlijk misschien beter een MAC kopen, toch tenminste als ge van plan zijt fotografie serieus te nemen

voordelen :
- minder last van virus, besturingssysteem is geschreven voor 1 hardwareplatform (in vergelijking met microsoft die tientallen platformen moet ondersteunen) en heeft daardoor ook minder 'problemen' dan een 'gewone' PC
- ze nemen zoals eerder vermeld ook minder plaats in en zijn over het algemeen ook wat stiller dan de PC
- IDEAAL voor de gevorderde fotograaf
- ver gevorderd besturingssysteem en er is hedendaags weinig wat ze niet kunnen

nadelen :
- al je software moet je opnieuw aankopen want dat zal nie draaien op je MAC
- ging zeggen prijs, maar das niet meer van deze tijd

nadelen

Reaper996
09-06-2008, 06:22 PM
De HP's blijven uiterlijk wel mooier dan de ACERS, acers zien er echt al versleten uit na enkele jaren, de 'carroserie' van HP is wel net iets beter afgewerkt ...

meer advies kan ik je niet geven :eusa_shifty:

Mercie blackie. Je ziet echt jaloers van men vingerscanner é. :icon_kidra:
En wuk zeg je gie nu? Een appel is beter dan een gewoone PC? :PDT_gy:

Stef
09-06-2008, 06:32 PM
...
Laptops :
als je ECHTE service wilt koop nen DELL, maar die hebben geen 17" met numeriek klavier :(
...

Ik heb juist eens op de site van Dell gekeken en de "Inspiron 1720" is er precies toch eentje met 17" scherm + numeriek klavier. Ziet er een interessant machientje uit voor zijn prijs.
Thanks voe den info

Stef
09-06-2008, 06:36 PM
gij met uw ferm fototoestelleke zou eigenlijk misschien beter een MAC kopen, toch tenminste als ge van plan zijt fotografie serieus te nemen

voordelen :
- minder last van virus, besturingssysteem is geschreven voor 1 hardwareplatform (in vergelijking met microsoft die tientallen platformen moet ondersteunen) en heeft daardoor ook minder 'problemen' dan een 'gewone' PC
- ze nemen zoals eerder vermeld ook minder plaats in en zijn over het algemeen ook wat stiller dan de PC
- IDEAAL voor de gevorderde fotograaf
- ver gevorderd besturingssysteem en er is hedendaags weinig wat ze niet kunnen

nadelen :
- al je software moet je opnieuw aankopen want dat zal nie draaien op je MAC
- ging zeggen prijs, maar das niet meer van deze tijd

nadelenJa, ik heb daar inderdaad ook aan zitten denken maar zoals je zegt, al de software terug moeten aanschaffen wordt een hele dure aangelegenheid hé ...:(

MV Blackie
09-06-2008, 06:39 PM
Mercie blackie. Je ziet echt jaloers van men vingerscanner é. :icon_kidra:
En wuk zeg je gie nu? Een appel is beter dan een gewoone PC? :PDT_gy:

heb op mijn DELL XPS 1330 ook ne biometrische vingerlezer :PDT_ura1:
HP komt bij mij persoonlijk nooit binnen (noch printers, noch pc's of laptops, maar das persoonlijk)

appel is niet beter dan een PC,maar Stef heeft ook interesse in digi fotografie en daar is een MAC stukken beter voor dan een PC
(kleuren op een PC worden eigenlijk niet correct weergegeven)
daarom hebben bijna alle drukkers een MAC als afdrukpost

rietveld
09-06-2008, 06:42 PM
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1068945&showTechData=true
here you go. dit moet ruimschoots voldoen voor fotobewerking en zelfs meer

ik koop al m'n pc onderdelen of complete pc's in nederland, is een stuk goedkoper.

MV Blackie
09-06-2008, 06:42 PM
Ik heb juist eens op de site van Dell gekeken en de "Inspiron 1720" is er precies toch eentje met 17" scherm + numeriek klavier. Ziet er een interessant machientje uit voor zijn prijs.
Thanks voe den info

als je er eentje geconfigureerd hebt op de site van dell, stuur dat eens naar me door, kan meestal een iets scherpere prijs bezorgen door jarenlange samenwerking met DELL ;)

nee ik zit hier niet te verkopen want ik lever normaal geen hardware meer
maar voor vrienden en familie maak ik wel een uitzondering

gixxerke
10-06-2008, 11:04 AM
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1068945&showTechData=true
here you go. dit moet ruimschoots voldoen voor fotobewerking en zelfs meer

ik koop al m'n pc onderdelen of complete pc's in nederland, is een stuk goedkoper.
maar tis wel een querty toetsenbord, moet ge toch gewoon zijn nie :icon_question:

raptorken
10-06-2008, 09:38 PM
met een mac kun je niet missen voor fotobewerking!

Heb zelf thuis een sony Vaio, op het werk een 14" Lenovo (kan er tot 6uur mee werken op batterij); van beiden kontent, maar lenovo is superstevig.

Stef
11-07-2008, 01:14 PM
Heeft iemand van jullie hier : http://www.openoffice.org/ ervaring mee ?

MAN302
11-07-2008, 02:20 PM
Heeft iemand van jullie hier : http://www.openoffice.org/ ervaring mee ?
Heel goed legaal alternatief voor M$ Office, die toch bijna 100% compatibel is. Meeste overheidsgebouwen en scholen gebruiken dit omdat het gratis is. layout is een beetje anders, functies wat minder uitgebreidt. Ideaal voor dagdagelijks gebruik.

Stef
11-07-2008, 06:16 PM
Thanks, ik ga het eens proberen.

ace
12-07-2008, 04:25 PM
ik heb e laptop van lenovo (ibm) en ben daar heel content van
niks van miserie mee , en doe daar alles mee zelfs zware games

Stef
12-07-2008, 09:19 PM
Ik heb er ondertussen ene, 't is een DELL geworden.:PDT_ura1:

fazerke
12-07-2008, 09:23 PM
Ik heb er ondertussen ene, 't is een DELL geworden.:PDT_ura1:

proficiat met de aankoop

MV Blackie
12-07-2008, 10:04 PM
werk al 7 jaar samen met Dell, eerst wa twijfelachtig tegenover da merk maar met de jaren is het vertrouwen er zeker op gegroeid
werk nu ook met een XPS van Dell en kzien doa stief content van :PDT_ura1:

MAN302
13-07-2008, 07:38 AM
van harte geproficiateerd