View Full Version : Smeren & kuisen
DirtyHarry
14-05-2009, 07:17 PM
Hallo,
kheb een paar vraagskes over tkuisen van wat onderdelen en dergerlijke bij mn nieve motor (fazer 600bj2001, staat hier wel ergens)
Ben altijd geneigd geweest mijn cb400 zijn ketting te reinigen me petrolium, zal wel geen problemen geven met de ketting van de fazer?met al die spraybuskes tegenwoordig, ben daar ni zo zot van :icon_confused: smeren altij met castrollube of wat ik nog heb
ten tweede had ik gedacht mijn uitlaatsysteem wat aan te pakken met wd40? kan geen kwaad denk ik en komt een beschermende laag op, demper met wat polish..
velgskes ff sprayen me wd40, opblinken en dan gewoon ff sopje derover :p
me al da regenrijden moetk em verzorgen :)
tips, tricks, hints ze zijn altijd handig!
FilipXX
14-05-2009, 07:29 PM
Ik gebruik wd40 enkel voor dingen die nie los willen komen.
Heb persoonlijk nooit mijn ketting van de moto met produkten afgekuist...en toch 35000km gedaan met een set (op nen blackbird)
Op mijnen koersfiets deed ik dat wel veel en met een produkt da biologisch afbreekbaar is (kan je in iedere fietszaak vinden)
Gisteren nog ergens gelezen dat wd40 zelfs de lak kan aantasten :PDT_ow:
Reaper996
14-05-2009, 07:37 PM
Ik gebruik wd40 enkel voor dingen die nie los willen komen.
Heb persoonlijk nooit mijn ketting van de moto met produkten afgekuist...en toch 35000km gedaan met een set (op nen blackbird)
Op mijnen koersfiets deed ik dat wel veel en met een produkt da biologisch afbreekbaar is (kan je in iedere fietszaak vinden)
Misschien eens proberen op uwen pink. :laughing7:
met oude netkousen over een spons komen de vliegen makkelijker los
Fubart
14-05-2009, 07:44 PM
Ah Harry is zo dirty nie? :p
Reaper996
14-05-2009, 07:52 PM
Ah Harry is zo dirty nie? :p
:lol2:
DirtyHarry
14-05-2009, 08:15 PM
hah:laughing7: khadet wel zien aankomen :)
neeje, kwil der nu echt wel zorg voor dragen en ne vuile moto heeft geen sexappeal volgens mijn madam :p
hah:laughing7: khadet wel zien aankomen :)
neeje, kwil der nu echt wel zorg voor dragen en ne vuile moto heeft geen sexappeal volgens mijn madam :p
ge zou dan es de moto van mijn madam moeten zien...
DirtyHarry
14-05-2009, 08:20 PM
En nog geen klein beetje..tis wel voor veel goed, maar snap niet dat ge da puur op u lak zou spuiten...autowas is meer dan genoeg!
RSVMILLE
14-05-2009, 08:53 PM
met oude netkousen over een spons komen de vliegen makkelijker los
Sorry Mig maar wij dragen da niet :laughing7:
FilipXX
14-05-2009, 09:00 PM
I'm with stupid :laughing7:
Quartermile
14-05-2009, 10:32 PM
Klopt
Quartermile
14-05-2009, 10:57 PM
Kuis ook de ketting met petrol, werkt zeer goed, dan eens kort ritje om de boel droog te rijden en terug invetten.
en hebt ook geen vrouw zeker?... Kheb nochtans bepaalde fotos van u gezien :eusa_whistle:
RSVMILLE
15-05-2009, 06:46 AM
en hebt ook geen vrouw zeker?... Kheb nochtans bepaalde fotos van u gezien :eusa_whistle:
Katrien draagt geen nylon kousen maar m'n moeder wel en op die bewuste foto draag ik dat ook niet:thebirdman::thebirdman:
fluppe
12-06-2009, 09:01 PM
ik kuis mijn ketting met diesel een ideale ontvetter en kan geen kwaad voor de o-ringen goed afkuisen en invetten :PDT_gy:
Kuis ook de ketting met petrol, werkt zeer goed, dan eens kort ritje om de boel droog te rijden en terug invetten.
Waar kan je da kopen:icon_question:
FilipXX
13-06-2009, 12:59 AM
Ge moet dat anders zeggen...waar kan je da nie kopen :laughing7:
Quartermile
13-06-2009, 07:45 AM
Benzine station, en anders diesel gebruiken, werkt idd even goed :)
fluppe
13-06-2009, 10:12 AM
kopen ??? ik vul gewoon een fles op mijn werk :eusa_whistle:
ratte
13-06-2009, 01:21 PM
kopen ??? ik vul gewoon een fles op mijn werk :eusa_whistle:
mo jongen toch je got et verre schoppen me je losbandig leven:PDT_gy:
Ge moet dat anders zeggen...waar kan je da nie kopen :laughing7:
Benzine station, en anders diesel gebruiken, werkt idd even goed :)
Haha was maar om te lachen wi maareuh hoe gebruik je da zou best werken als je je ketting in een emmer legt met beetje naft in zeker:icon_scratch:
Maar die ketting op/af doen is voor mij nie simpel met da klote kliksysteem dat die clip ding éérst 20x wegschiet voor hij erop zit:PDT_hah:
Heb gisteren mijn ketting gekuist van husaberg met speciaal product ervoor daje erop moe spuiten en ff laten inwerken en daarna met harde straal water afspuiten....
Maar ideaal vind ik het eigenlijk nie:eusa_naughty:
Pff volgende sm word me cardan:PDT_hah:
FilipXX
15-06-2009, 03:08 AM
Haha was maar om te lachen wi maareuh hoe gebruik je da zou best werken als je je ketting in een emmer legt met beetje naft in zeker:icon_scratch:
Maar die ketting op/af doen is voor mij nie simpel met da klote kliksysteem dat die clip ding éérst 20x wegschiet voor hij erop zit:PDT_hah:
Heb gisteren mijn ketting gekuist van husaberg met speciaal product ervoor daje erop moe spuiten en ff laten inwerken en daarna met harde straal water afspuiten....
Maar ideaal vind ik het eigenlijk nie:eusa_naughty:
Pff volgende sm word me cardan:PDT_hah:
Zou ik nie :PDT_str:
Red Blade
15-06-2009, 09:38 AM
Denk dat mazout beter is dan dan petrol omdat het teveel de rubberen ringetjes uitdroogt waardoor ze na een tijdje hard worden en hun werking verliezen !!!!
fluppe
15-06-2009, 04:40 PM
mo jongen toch je got et verre schoppen me je losbandig leven:PDT_gy:
mo neen als wij onderhoud doen van de camions moeten wij de waterafscheider opendraaien en der loopt daar nooit water uit:PDT_gy: alleen diesel en da doe ik in een fles .... en klaar is den ollander (kees )
Red Blade
15-06-2009, 10:16 PM
mo neen als wij onderhoud doen van de camions moeten wij de waterafscheider opendraaien en der loopt daar nooit water uit:PDT_gy: alleen diesel en da doe ik in een fles .... en klaar is den ollander (kees )
Das idd eerlijk verdiend !!
Das idd eerlijk verdiend !!Als ik den overloop van men husa opendraai komt er ook naft uit:PDT_ura1:
Maar da zal wel nie genoeg zijn om men ketting mee te kuisen denkek:laughing7:
Maar zit alleen naft in da bakje als je hem overvol hebt getankt of de moto hebt neergelegd
Red Blade
15-06-2009, 10:44 PM
Als ik den overloop van men husa opendraai komt er ook naft uit:PDT_ura1:
Maar da zal wel nie genoeg zijn om men ketting mee te kuisen denkek:laughing7:
Maar zit alleen naft in da bakje als je hem overvol hebt getankt of de moto hebt neergelegd
Zal 't gaan ja zo'n slechte gedachten van dien mens,man3 !!
Gsus2k6
20-07-2009, 01:01 AM
Voor vliegen weg te krijgen, een goeie nat zeemvel doorweekt op je kuipruit leggen en laten inweken, 5 minuten later kan je zo alles afwrijven.
Voor velgen, zeepsopje gebruiken.
Ketting ontvetten met borsteltje en beetje diesel en een goeie vod.
WD 40 is goed om zaken los te krijgen maar niet om te smeren, tast rubber immers aan.
Voor kuipdelen gewoon regenwater met een goeie spons en nadien met zeemvel afdrogen :)
Indien nodig met polish op glimmen :)
vBulletin® v3.8.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.