View Full Version : Opwarmen balhoofdset
Fubart
22-06-2009, 10:01 AM
Krijg de onderste lagercup niet helemaal tegen mijn Hstuk.
Kneem aan dak die moet opwarmen en dat ie der dan wel overgletst?
Maar hoe doe je dat best?
Maat zei in de frietpot kegelen voor een eindje.
of maggek daar met de brander eftjes opzitten ook angezien men ma haar frietpot wel nie gaat willen uitlenen daarvoorn :laughing7:
En oe lang duurtdet en oe warm moet het hebben tegen dat da metaal uitzet?
stoffel
22-06-2009, 10:06 AM
kzou opletten met nen brander want als het te warm word veraderd dat de staat van het materiaal
op een alu plaat leggen en met warme luchtblazer of een brandertje je plaat warmen en na een paar minuutjs je stuk eens omkeren en dan zal ze wel goe opgewarmd zijn...en er mooi over passen
Quartermile
22-06-2009, 12:35 PM
Heb dat nog nooit moeten warmen.
Zorgen dat zijn glijbaan proper is en dat er zeker nergens braampjes steken, beetje vet aan zijn gat en tip-tik-tik... moet lukken zo :)
FilipXX
22-06-2009, 05:33 PM
Er mij eens iemand vertelde dat als hij nieuwe lagers moet steken hij ze een dag op voorhand eerst in den diepvriezer legt.
CREEP
22-06-2009, 07:26 PM
Er mij eens iemand vertelde dat als hij nieuwe lagers moet steken hij ze een dag op voorhand eerst in den diepvriezer legt.
in dit geval gaat da nie fluppe met invriezen doeje je materiaal krimpen hier is uitzetting nodig dit gebruik je enkel om de buitenste lagerkooi ergens in te krijgen
als je met een gewoon brandertje opwarmt mag da geen probleem zijn als je maar niet te veel warmt (als je staal blauw wordt ben je te warm )
voor montage van kopserielagers hebbek het zelf wel nog nooit nodig gevonden om op te warmen met een passende buis onder de pers of met een lichte tik van de hamer moet mogelijk zijn
mutten
24-06-2009, 09:36 PM
of gebruik een slagbussenset , en voor montage gebruik dunne minerale olie.
RSVMILLE
24-06-2009, 09:57 PM
Ik doe dat als ik de lagers van een boomkraan moet vernieuwen. De lagers passen niet in de voet van de kraan als ze niet een nachtje in de diepvriezer gezeten hebben en eens terug op temperatuur krijg je ze er niet meer uit :)
On topic: zoals Creep zegt ... met een as en een hamer van aan de binnenkant een tikske geven.
Fubart
25-06-2009, 10:40 AM
Kheb hem er opgekregen :PDT_ura1:
Geen mm speling mi op fourche :)
Beetje opgewarmd, beetje meer op geslegen en beetje mooi gladder gemaakt :laughing7:
Captain675
25-06-2009, 11:50 AM
Proficiat !!!
FilipXX
25-06-2009, 02:16 PM
:icon_thumleft:
fluppe
10-07-2009, 10:27 PM
zou dat niet opwarmen hoor normaal gebruik je een pers ,maar met hem mooi erop te leggen een srukje hout erop en inkloppen
Kheb hem er opgekregen :PDT_ura1:
Geen mm speling mi op fourche :)
Beetje opgewarmd, beetje meer op geslegen en beetje mooi gladder gemaakt :laughing7:
Another job well done!
Slotje!
vBulletin® v3.8.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.