View Full Version : Inschrijven zelfbouw
Toma3
05-10-2009, 07:57 PM
Beste motards,
Heb een tijdje geleden een Suzuki GSXR1100 van '92 gekocht om iets in de trend van dit te bouwen ( www.nozemmotorbike.com (http://www.nozemmotorbike.com) ).
Hievoor zou ik een nieuwe kader moeten maken.
Weet er nu iemand hoe ik dit het best kan inschrijven.... als het al mogelijk is ??
Ik kan natuurlijk ook gewoon het chassisnr. in het nieuwe kader zetten maar dit is echter men laatste keuze.
Grts Tom
CREEP
05-10-2009, 08:31 PM
een frame die je zelf gemaakt heb kan je volgens mij niet inschrijven in belgie
enkel door te foefelen met een bestaand chassinr zal dit lukken
en indien de motorkeuring er binnen enkele doorkomt mag je je zootje in de vuilbak gooien want zoiets krijg je nooit gekeurd:eusa_naughty:
jammergenoeg welteverstaan want zo'n zelfbouw project droom ik al jaren van
Captain675
05-10-2009, 08:57 PM
Inderdaad :iamwithstupid:.
Als we in de UK zouden wonen, was dat geen probleem.
Gsus2k6
06-10-2009, 12:08 AM
Laten keuren in Nederland en erna importeren in Belgie.
Captain675
06-10-2009, 08:09 AM
Laten keuren in Nederland en erna importeren in Belgie.
??? En gelijkvormigheid ???
Reaper996
06-10-2009, 12:43 PM
Gewoon doen en zonder al dien zever de baan op.
Niets beter om je kader eens te testen in een zware achtervolging met een half politiekorps achter je kloten. :laughing7:
Red Blade
06-10-2009, 01:49 PM
Niets beter om je kader eens te testen in een zware achtervolging met een half politiekorps achter je kloten. :laughing7: :icon_rolleyes::laughing7::eusa_dance:
Niets beter om je kader eens te testen in een zware achtervolging met een half politiekorps achter je kloten. :laughing7::icon_thumleft::PDT_ura1::icon_cool::ic on_eyes:
joe b.a.r.
06-10-2009, 05:26 PM
heb indertijd ooit zo een suzuki 650 L verbouwd tot lowrider en een volledig kader zelf gemaakt,had gewoon het balhoofd, waar de voorvork in draait, en waar het chassisnr. instaat en het identificatieplaatje opgerevet is gehouden en daarvan vertrokken, simpel... en keuring?? da zal toch eerst voor de nieuwe modellen zijn en wa weten die pummels van de keuring nu van moto's??? :PDT_box2:
CREEP
06-10-2009, 07:31 PM
heb indertijd ooit zo een suzuki 650 L verbouwd tot lowrider en een volledig kader zelf gemaakt,had gewoon het balhoofd, waar de voorvork in draait, en waar het chassisnr. instaat en het identificatieplaatje opgerevet is gehouden en daarvan vertrokken, simpel... en keuring?? da zal toch eerst voor de nieuwe modellen zijn en wa weten die pummels van de keuring nu van moto's??? :PDT_box2:
enkel nieuwe modellen jaja dream on baby
en wat ze er nie van weten duurt 3 sec om op te zoeken
het zal geld moeten opbrengen he die motokeuring en eens ze eraan beginnen zullen er opleidingen gegeven worden
Kerckhove
06-10-2009, 07:57 PM
ff offtopic: Wat een mixematose konijn en confederate afkooksel :PDT_old:
Red Blade
06-10-2009, 07:58 PM
enkel nieuwe modellen jaja dream on baby
en wat ze er nie van weten duurt 3 sec om op te zoeken
het zal geld moeten opbrengen he die motokeuring en eens ze eraan beginnen zullen er opleidingen gegeven wordenGeld zal het inderdaad moeten opbrengen en tegenwoordig zijn ze er hard achter op zoek !!:eusa_pray:
Captain675
06-10-2009, 08:22 PM
De bouw van een motorchassis zou ik toch liever overlaten aan mensen met kennis. :eusa_shifty:
Red Blade
07-10-2009, 01:30 PM
De bouw van een motorchassis zou ik toch liever overlaten aan mensen met kennis. :eusa_shifty:Zo denk ik er ook over dat spel moet toch goed blijven sturen en er niet enkel mooi uitzien !!:icon_scratch:
Fubart
07-10-2009, 01:54 PM
gewoon nrs overkloppen zal niet lukken want in zelfbouwkaders staat er geen merk of niks...
is meestal gewoon de initialen van de eigenaar.
Kennis heeft dat nog in Duitsland laten keuren.
Maar daarvoor moet je alweer een Duitser kennen die dat allemaal wil regelen voor je :s
+ als er motokeuring komt niks van problemen aangezien er niks op je GVA van vereisten staan.
Dus alles mag! Of er nu hayabusamotor of één van een grasmachien onder hangt...
Captain675
07-10-2009, 03:00 PM
Fubart, ik denk dat je daar wel mis in bent. Stel dat je een chassis maakt, en dit gekeurd zou krijgen ... dan is dit in principe een nieuw voertuig, en dien je dan ook te voldoen aan de vigerende milieueisen. Maw Euro normen ... probeer maar eens hier in ons landje ...
Ze doen al lastig bij een vering verlaging of verbreding of bandspecificatie ...
IK WENS JE SUCCES !!!
Toma3
07-10-2009, 06:45 PM
Thx allen voor de tips,
Heb ondertussen nog is wat aan het rond-bellen en surfen geweest en het is inderdaad niet mogelijk om zoiets te laten keuren in Belgie :PDT_bur2:
Denk dat ik maar zal vertrekken van het oorspronkelijke chassis en daar wat aan ga verlagen en stretchen.
Die keuring voor moto's staat dat al vast dat die er gaat komen ???
Captain675
07-10-2009, 06:48 PM
Wordt al wat jaartjes over gepraat ... komt wel ... hopelijk nog niet voor sebiet hé.
Denk dat er dan veel gaan sakkeren ...
Captain675
07-10-2009, 06:52 PM
De enige mogelijkheid om toch iets in die stijl te kunnen doen is ....
Starten met een bike van voor 1968 ( geen gelijkvormigheid )
Quartermile
08-10-2009, 12:32 PM
Die keuring voor moto's staat dat al vast dat die er gaat komen ???
Die keuring komt er zeker! En nu zoveel mensen in het bezit van een motorfiets zijn en ze overal de putten door dommigheden van de mannen me plastron moeten gaan opvullen kan het wel ne keer heel snel gaan :icon_confused:
In Brussel bestaat al meer dan 10jaar een motorfiets testlijn, struikelblok is het feit dat ge uw machien heel efkes in de handen van een derde moet toevertrouwen :icon_rolleyes:
Fubart
08-10-2009, 01:10 PM
Ziejje de hells angels ofzo al mooi op een rijtje staan aan de motokeuring?
Meneer uw plak hangt een beetje scheef :PDT_old:
next: verplichte fluovestjes voe de outlaws
Als er keuring komt met de monkey bennek zoiezo geript...
Enige originele aan men brommer is men achterste rempot, claxon en men assen :s
Red Blade
08-10-2009, 01:42 PM
Ziejje de hells angels ofzo al mooi op een rijtje staan aan de motokeuring?
Meneer uw plak hangt een beetje scheef :PDT_old:
next: verplichte fluovestjes voe de outlaws
Als er keuring komt met de monkey bennek zoiezo geript...
Enige originele aan men brommer is men achterste rempot, claxon en men assen :s....Meer moet da nie zijn !!!:icon_rolleyes::laughing7:
vBulletin® v3.8.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.