View Full Version : LED verlichting
Somviel
09-04-2010, 03:47 PM
Hey folks,
ik zit met een probleem en ik wordt er enorm ambetant van met dat goei weerke ;)
ik heb me deze winter LED lichtjes gekocht voor men Thruxton, nu heb ik me ook een pinkerdoos gekocht zoals het hoort, eens deze gemonteerd is, pinken ze alle 4... *Zucht* heb echt al alles geprobeerd
ik krijg het werkende als ik aan men pinkers parallel een weerstand schakel van om en bij de 20 ohm, dan werkt het perfect, enkel dat deze weerstand opsmoren :/
kan iemand me met dit probleem helpen?
alvast bedankt
Somviel
Captain675
09-04-2010, 04:03 PM
Ik denk dat je probleem zit in het feit dat je de weerstand parallel schakelt ipv in serie. Normaal zit de weerstand tussen je aanvoer van de stroom en je led, tweede draad naar de massa. Of tussen je led en je massa, dat komt op hetzelfde neer.
By the way welkom hier Thrumper lover hahahaha .... ( wel ff voorstellen he, ik kan je ge(mis) bruiken hier als Anglofiel )
MV Blackie
09-04-2010, 04:49 PM
welkom, ik herinner me dat er het een en ander moest overbrugd worden bij installatie van LED verlichting, maar vraag me niet hoe want ik heb zelf 2 linkerhanden :eusa_whistle:
Hey folks,
alvast bedankt
SomvielWelkom hier'o... er zijn er hier genoeg die je wel verder kunnen helpen. Ikzelf en electriciteit gaan niet samen...it messes up my hair. :laughing7:
Somviel
09-04-2010, 06:15 PM
Ik denk dat je probleem zit in het feit dat je de weerstand parallel schakelt ipv in serie. Normaal zit de weerstand tussen je aanvoer van de stroom en je led, tweede draad naar de massa. Of tussen je led en je massa, dat komt op hetzelfde neer.
By the way welkom hier Thrumper lover hahahaha .... ( wel ff voorstellen he, ik kan je ge(mis) bruiken hier als Anglofiel )
heb het reed in serie ook getest met verschillende groottes van weerstanden met het gevolg dat ze alle 4 pinken. :PDT_bur2:
ik zal me 1 dezer dagen dan eens voorstellen ;)
lijkt me leuk forum
groeten
Somviel
heb het reed in serie ook getest met verschillende groottes van weerstanden met het gevolg dat ze alle 4 pinken. :PDT_bur2:
ik zal me 1 dezer dagen dan eens voorstellen ;)
lijkt me leuk forum
groeten
SomvielLijken? Leuk? Er is niets leuk aan lijken... :icon_eyes:
Red Blade
09-04-2010, 07:21 PM
Welkom op 't forum !:)
Joppe
10-04-2010, 08:13 AM
welkom hier
ik heb op men HD andere pinker laten monteren
2 ipv 4 pinkers ze zitten in het verlengde van het stuur ( kellerman )
om die juist te laten werken hebben ze ook een andere equilazer moeten steken maar ik zeg er ook inneens bij dat elentriek en ik nie samen gaan
vBulletin® v3.8.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.