PDA

View Full Version : meningen Dunlop Sportmax (D208)

rietveld
07-07-2008, 08:28 AM
Hoi,

heeft iemand hier ervaring met Dunlop Sportmax (D208)??? dus het vorige model.

wat vinden jullie ervan. grip bij droog en nat? slijtage gevoelig???

heb al paar reviews gelezen op et wereldwijde web maar zou nu toch ook wat meningen willen weten van jullie.

http://www.sportbikes.net/reviewpost/data/9/132_dun.jpg

MV Blackie
07-07-2008, 10:23 AM
ik dacht dat gij uwen moto ging verkopen ????

Quartermile
07-07-2008, 11:13 AM
Volgens mij nog steeds nen betere band dan de gewone Qualifier (D209) en onterecht "het oude model genoemd", Qualifier is eerder vervanger van D207, vervanger van D208 is wel op komst.
Komen straks binnen in "GP" uitvoering voor nen 1098 die enkel op cirquit gaat spelen, em wil van Pirelli terug naar Dunlop :)

Reaper996
07-07-2008, 11:25 AM
:eusa_naughty: onder mijn moto komer er nooit geen dunlops meer. :nono:

LeDUC
07-07-2008, 12:06 PM
al altijd tevreden geweest van iedere dunlop uit de 200 reeks die er op gelegen heeft
voor mij nooit niks anders meer dan dunlop sokken of t zou moeten zijn dak nie anders kan
is de enige band die mijn volledig vertrouwen heeft

gereden met bridgestone ,michelin ,metzeler

enkel de pirelli diablos destijds konden mij ook bekoren maar die waren na 3k op en versleten dus voor emand die 20k in een jaar rijd nie echt nen optie

en ja kweet et de discussie gaat weer beginnen michelin vs dunlop vs metzeler en ol

en ja t zit em allemaal in t kopke maar alles die mij me goed lat voelen op men brommer is welkom:bluesbro:

MV Blackie
07-07-2008, 12:25 PM
ook altijd al goeie ervaring gehad met Dunlops

ratte
07-07-2008, 01:11 PM
ik ook mor just dat die dunlops smelken gelik de sneeuw en eigenlijk die michelins en die pirrelis en die bridgestone ook. Ene keer een continetal gelegd achteraan in de droge subliem maar in de natte geen kloten waard.

Den les
07-07-2008, 01:23 PM
Geen ervaring mee. Heb enkel al Metzeler, Bridgestone, en Michelins gehad.
Mn voorkeur gaat uit naar MPP's omdat die beter zijn in de regen dan den bt014's

PVC
07-07-2008, 04:34 PM
Nooit klachten gehad over Dunlop.
Nu heb ik de Roadsmart en dat is een zalig goede band.
Veel grip op het droge en nat en toch vrij slijtvast in het midden. Bij mij tekent hij zelfs een middenstrook af, waaruit ik kan afleiden dat het om een dual compound gaat.

De Sportmax zal net zoals de Qualifier lekker zacht zijn en rapper wegslijten in het midden, bij normaal weggebruik.

Ixil
07-07-2008, 04:37 PM
Nooit klachten gehad over Dunlop.
Nu heb ik de Roadsmart en dat is een zalig goede band.
Veel grip op het droge en nat en toch vrij slijtvast in het midden. Bij mij tekent hij zelfs een middenstrook af, waaruit ik kan afleiden dat het om een dual compound gaat.

De Sportmax zal net zoals de Qualifier lekker zacht zijn en rapper wegslijten in het midden, bij normaal weggebruik.

:applaus::applaus::applaus: voledig mee eens

Captain675
07-07-2008, 04:51 PM
Ik heb nu momenteel een D208 achter liggen. Geen klagen is zowel goed in nat als droog. Heb nu al Pirelli Corsa Pro, Michelin PS 2CT, Conti Sport Attack, Metzeler Rennsport en de Dunlop D208 gehad op mijn bike.
De Dunlop is de goedkoopste uit het rijtje.

Mijn persoonlijk klassement :

1° Pirelli Corsa Pro ( subliem op droog en nat, redelijk slijtvast )
2° Dunlop D208 ( goed op droog en nat, redelijk slijtvast )
3° Metzeler Rennsport ( goed op droog en nat, minder slijtvast )
4° Conti Sport Attack ( subliem op droog, fck op nat, minder slijtvast )
5° Michelin PS 2CT ( subliem op nat, fck op droog, snelste slijter van alle )

Don't shoot me is gewoon mijn persoonlijke ervaring.

PS: mijn voorband Pirelli Corsa Pro heeft nu 19.000 km gereden !!!

Grtz
Captain675

Tom
07-07-2008, 04:55 PM
Ik heb al dunlops sportmax 207 gehad (op een husqvarna 450) en nu dunlop qualifier's op de street

Van de qualifier's ben ik tevreden goeie grip in het droog je voelt redelijk goed waneer ze beginnen glijden dus goeie feedback alleen in natte glibber je nogal rap dus moet je wel voorzichtig zijn...

De sportmax 207 vond ik dikke kutbanden warmden ZEEER traag op en in warm weer voelde je die voorband stuiteren waneer je beetje pushte in de bocht dus zelfs bij ideale temperaturen nog nie veel grip:icon_confused: en in de regen al helemaal een drama bij lomp gasgeven tot en met 4e versnelling massas wheelspin soms op gladdere wegen zelfs nog tot in 5e!
Daarna ben ik op die sm overgeschakeld op michelin pilot powers warmden zeer snel op VEEL meer grip en in de regen bij volgas in 2 ging hij op zen achterwiel ipv van alle kanten uit te dansen gelijk de dunlop:icon_kidra:

Met de 208 nog geen ervaring:nono:
pilot powers zijn ook zeer "puntige" banden vind ik moto valt veeel makkelijker de bochten in dan op bridgestone's of dunlop's voelt gwn een andere moto op die banden moet wel zeggen dat die bt010's wel vierkant waren gereden door vorige eigenaar van de triumph (veel snelweg)

Tot nu toe meest content van al van pilot powers maar ik blijf verschillende types uitproberen:icon_cool: kheb nog een bridgestone bt090 liggen die op de sm komt binnen paar 100km ter vervanging van pilot power achterband

Tom
07-07-2008, 05:08 PM
Ps van slijtage kan ik nie veel zeggen wat de enige banden die ik nieuw heb geplaatsd en helemaal heb opgereden zijn pilot powers en achterband gaat zo'n max 4000km mee op de sm en op mijn 1ste baanmoto (600 4 cyl) 8000km vanachter en de voorband ging zeker nog ééns 8000km kunnen doen denk dat de qualifier zo'n 6000km ga meegaan op de street:confused:

Den les
08-07-2008, 07:48 AM
Allez, das positief.... kben het eens met den TOM wa betrfet de MPP's :).
Zijn inderdaad iets "puntiger " waardoor ze als vanzelf de bocht induiken.

@Captain : gij had de Pilot Sport, waar ik ook al heb over klagen ( vraag maar aan Sjaakie ), Maar den Pilot Power is een heel andere band zenne. Ik raad je aan die eens te proberen.

rietveld
08-07-2008, 08:16 AM
ik dacht dat gij uwen moto ging verkopen ????

yep, ma ondertussen rij ik er nog af en toe mee e, en tis beetje te gevaarlijk geworden om met ne vierkante achterband en ne driehoekige voorband te rijden, beiden zonder profiel.

Kerckhove
08-07-2008, 01:26 PM
ge gaat gij hem houden jong!

Ik rij altijd met Dunlops sinds mijn eerste kennismaking ermee en ben er zeer tevreden over!
D207 en D208 had op Buell en nu de qualifier ter vervanging PP's waar ik echt niet tevreden over was.

Met mijn rijstijl gingen die gemiddeld een 5000km mee op de Buell, maar had altijd grip zowel droog als nat en vooral een héél goed gevoel in.

Ik moet nix anders meer.... en Riet mocht je deze kiezen, Ronny et interessante prijzen wei!

Den les
08-07-2008, 05:22 PM
Quarter waarschijnlijk ook zenne

Captain675
08-07-2008, 05:30 PM
@Captain : gij had de Pilot Sport, waar ik ook al heb over klagen ( vraag maar aan Sjaakie ), Maar den Pilot Power is een heel andere band zenne. Ik raad je aan die eens te proberen.[/quote]

Weet zelfs niet meer of het de Sport of Power was, waren de deze die ze nadien allemaal teruggenomen, hebben ( allee de voorbanden toch ) !!! Was op dat moment juist gepast om een ander setje te steken.

Grtz
Captain675

Tom
08-07-2008, 06:14 PM
@Captain : gij had de Pilot Sport, waar ik ook al heb over klagen ( vraag maar aan Sjaakie ), Maar den Pilot Power is een heel andere band zenne. Ik raad je aan die eens te proberen.

Weet zelfs niet meer of het de Sport of Power was, waren de deze die ze nadien allemaal teruggenomen, hebben ( allee de voorbanden toch ) !!! Was op dat moment juist gepast om een ander setje te steken.

Grtz
Captain675[/quote]
Da waren de powers

Reaper996
08-07-2008, 06:28 PM

Grtz
Captain675
Da waren de powers[/quote]

Twaren de PP 2CT die trug moesten. :angry4:

RSVMILLE
08-07-2008, 06:52 PM
Hoi,

heeft iemand hier ervaring met Dunlop Sportmax (D208)??? dus het vorige model.

wat vinden jullie ervan. grip bij droog en nat? slijtage gevoelig???

heb al paar reviews gelezen op et wereldwijde web maar zou nu toch ook wat meningen willen weten van jullie.

http://www.sportbikes.net/reviewpost/data/9/132_dun.jpg

Met de qualifire gereden en vond da wel een goeie band maar zoals reeds gezegd versleet hij enorm rap. Als het om in de garage te staan is geeft dat niet dat hij rap verslijt:PDT_gy: Belangerijkste is dat hij een mooi profiel heeft dan ... tegen dat er eens bezoek komt en ge wilt uw duc eens tonen:PDT_gy:

Kerckhove
08-07-2008, 09:47 PM
@Mille, gij lacht daarmee é, weet je da er ene aant zagen was over het profiel van de qualifier op de husa... das ni schoon daarop...

RSVMILLE
08-07-2008, 10:09 PM
@Mille, gij lacht daarmee é, weet je da er ene aant zagen was over het profiel van de qualifier op de husa... das ni schoon daarop...

Wel ja .... lachen .... en ..... nie lachen :crazy2:
Bepaalde banden zou ik ook niet leggen wi. Die band zie ik graag en tis ook een goeien
http://www.pirellityre.com/en_IT/browser/attachments/images/MOTO%20catalog_long/img_dragon_supercorsa_pro.jpg
Tis zeker toevallig dat het een Italiaanse band is :PDT_ura1:
Kdenk van nu eens een bridgestone BT 002

http://www.bridgestone.eu/upload/images/products/mc/hd/Battlax_BT-002_lg_r.jpg

of een BT 014

http://www.bridgestone.eu/upload/images/products/mc/hd/Battlax_BT-014_lg_r.jpg

te leggen

Tom
08-07-2008, 10:52 PM
Ik heb nog een qualifier liggen in de garage (achterband 180/55)
Normaal gezien zou die er nu al opliggen maar door da accident heb ik 3 maanden aan kilometers verloren...
Als die versleten is ga ik pas iets anders proberen ben nog aant twijfelen tussen pirelli supercorsa en michelin pilot powers (nog nooit geen pirelli's gehad).
Maja dankzij men ongeval kan ik wel tot volgende zomer op qualifier's rijden:PDT_ura1:
ben wel benieuwd naar die bt090 binnen een paar weken...

Ixil
09-07-2008, 10:41 AM

wedden da dat tom was ...........

ratte
09-07-2008, 11:06 AM
@ mille: die bt14 ligt er nu bij mij op en ik ben wreed content van

Friettreffen
09-07-2008, 12:58 PM
@ mille: die bt14 ligt er nu bij mij op en ik ben wreed content van

Vroeger nog met BT014 gereden, inderdaad zo'n :duimop: band
Ook met Metzeler (denk dat Rennsport) nog gereden, ook héél goed in 't droge maar slijten....!!!(2000 (vlotte:)) km's met ne SRAD 600 met 2 erop en compleet wasted!)
Nu ligt er op mijne K8 ne BT016(standaard), pr8ige band, geweldige feedback, zowel droog als nat!! Al tegengekomen dat ik wat vlot in de regen door een bocht ging, oneffendheid/hobbel/... ff voorwiel grip weg maar ONMIDDELLIJK terug grip (oef!!) prachtige banden! Nadeel is dat ik nu 2000km (solo) ermee gereden heb (waarvan 1000km roderen !!!) en de band is practisch weg...
Wat ik nu zal leggen, weet ik ook nog niet! hoor veel goeds van PP maar nog nooit mee gereden...

Reaper996
09-07-2008, 01:43 PM
Ik heb nog een qualifier liggen in de garage (achterband 180/55)
Normaal gezien zou die er nu al opliggen maar door da accident heb ik 3 maanden aan kilometers verloren...
Als die versleten is ga ik pas iets anders proberen ben nog aant twijfelen tussen pirelli supercorsa en michelin pilot powers (nog nooit geen pirelli's gehad).
Maja dankzij men ongeval kan ik wel tot volgende zomer op qualifier's rijden:PDT_ura1:
ben wel benieuwd naar die bt090 binnen een paar weken...

Super corsa is een super band voor droog weer. In nat weer laat hij het soms afweten. En em smelt als sneeuw in de zon dien cosa's.

Kerckhove
09-07-2008, 01:50 PM
Super corsa is een super band voor droog weer. In rat weer laat hij het soms afweten. En em smelt als sneeuw in de zon dien cosa's.

je zoe vo minder.... i mean...

over de banden, ik blijf erbij, ieder zijn ding, wat m past, wat m goe bijvoelt...

Reaper996
09-07-2008, 01:53 PM
je zoe vo minder.... i mean...

over de banden, ik blijf erbij, ieder zijn ding, wat m past, wat m goe bijvoelt...

Das waar. Meeste banden zijn goed. Toch voor ons gebruik op de baan. Maar in de 1ne band heb je meer vertrouwen dan bij de andere. En het zit em allemaal int koptje zene. Maar als je daardoor meer zelf vertrouwen hebt? Waarom niet dan? :icon_kidra:

Kerckhove
09-07-2008, 02:05 PM
Das waar, mo kwiln mo zeggen dat inv ele gevallen overroepen is, is zo individueel. Hoe ga je op gas, hoe rem je... bepaalt alles.

Tom
09-07-2008, 02:07 PM
wedden da dat tom was ...........
Nee ik maak mij geen zorgen om uiterlijk:nono: die bt090 zal ook wel geen "mooi" profiel hebben maar ik moet daar toch nie naar kijken:PDT_gy:

Den les
09-07-2008, 06:37 PM
Das waar. Meeste banden zijn goed. Toch voor ons gebruik op de baan. Maar in de 1ne band heb je meer vertrouwen dan bij de andere. En het zit em allemaal int koptje zene. Maar als je daardoor meer zelf vertrouwen hebt? Waarom niet dan? :icon_kidra:

Wat den bt014 betreft, dat zit niet in het kopje zenne. Fantastische band bij droog. Maar op een nat wegdek.... Ik heb 2 X serieus, en ik bedoel SERIEUS wat geluk gehad zenne. Hoe ik de moto heb recht gehouden, kan ik niet zeggen. Moet een grappig zicht geweest zijn. Ikelve vond het minder leuk...

Ixil
09-07-2008, 07:04 PM
Wat den bt014 betreft, dat zit niet in het kopje zenne. Fantastische band bij droog. Maar op een nat wegdek.... Ik heb 2 X serieus, en ik bedoel SERIEUS wat geluk gehad zenne. Hoe ik de moto heb recht gehouden, kan ik niet zeggen. Moet een grappig zicht geweest zijn. Ikelve vond het minder leuk...

ik heb mij ook al een paar keer gezegd om terug naar die bt014 over te stappen da was de orginele band op de mijne en ik vond die inderdaad wel goe

Tom
09-07-2008, 07:27 PM
ik heb mij ook al een paar keer gezegd om terug naar die bt014 over te stappen da was de orginele band op de mijne en ik vond die inderdaad wel goe
Ja jij vind een bt014 goed in de regen en een pilot power slecht hij moe ook altijd het omgekeerde zeggen é:nono:

ratte
09-07-2008, 08:20 PM

ik wil niet ambetant doen leske maar wat je soms denkt serieus te schuiven is soms maar een paar centimers allé je weet wel wat ik wil zeggen é

Tom
09-07-2008, 08:23 PM
op de husa heb ik al ééns gehad dat de achterband bijna de voorband voorbij stak:PDT_hah:
veel gasgeven+nat+over spoorovergang vliegen :icon_kidra:

Red Blade
09-07-2008, 10:36 PM
Heb enkele setten BT014 en Bt015 versleten en was daar heeeeeel content over zowel in droge als in kleddernatte omstandigheden(reis Zwarte woud)wel grote slijtage.Nu rij ik met Michelin Pilot power 2ct en ben er ook heel tevreden over en de slijtage valt beter mee!!Denk dat je in natte omstandigheden met iedere wegband op gladde ondergrond gaat schuiven en weg is het vertrouwen!!!!! :computer::PDT_ban:

Den les
10-07-2008, 07:38 AM
ik wil niet ambetant doen leske maar wat je soms denkt serieus te schuiven is soms maar een paar centimers allé je weet wel wat ik wil zeggen é

Neen ratte dit was een slinger slinger voet zetten, afduwen, slinger afduuw moment. Je weet wel zo een moment dat ge denkt : Shit, nu ga ik op mn bakkes.
Als ge dat 2x tegenkomt op een nat wegdek, wel... dan gaat ge op zoek naar een anderen band , en roept ge : GEEN BT014 MEER VOOR MIJ!!:eusa_naughty:

Captain675
10-07-2008, 04:47 PM
Ik denk dat het ook wel zal te maken hebben met het type motor waar je ze op legt, voor de ene is het subliem, voor de andere shit.

Dus vergelijken ???? Gewoon uit proberen hé.

Grtz
Captain675

CREEP
10-07-2008, 09:14 PM
Heb enkele setten BT014 en Bt015 versleten en was daar heeeeeel content over zowel in droge als in kleddernatte omstandigheden(reis Zwarte woud)wel grote slijtage.Nu rij ik met Michelin Pilot power 2ct en ben er ook heel tevreden over en de slijtage valt beter mee!!Denk dat je in natte omstandigheden met iedere wegband op gladde ondergrond gaat schuiven en weg is het vertrouwen!!!!! :computer::PDT_ban:
slijtage van pilot power valt mee zeg jij
hoeveel km haal jij uit die band?
die van mij heeft 3000km en is al op de slijtage grens
1000 van de 3000km waren dan nog rodage en in begin heel veel in de regen gereden dus denk nie dak met een nieuw setje pilots de 3000km zou halen
ik kom toch steeds terug bij hetzelfde merk banden metzeler

CREEP
10-07-2008, 09:15 PM
Das waar, mo kwiln mo zeggen dat inv ele gevallen overroepen is, is zo individueel. Hoe ga je op gas, hoe rem je... bepaalt alles.
ik remmen met da hendeltje rechts vant stuur en met de pedaaltje ook rechts mor met me voetje:PDT_ura1:

Captain675
10-07-2008, 09:18 PM

In het geval dat je al wel verschillende sets op dezelfde motor gelegd hebt. Denk ik dat de rijstijl ook wel dezelfde zal zijn, dus ....

Grtz
Captain675

ratte
10-07-2008, 09:22 PM
ik remmen met da hendeltje rechts vant stuur en met de pedaaltje ook rechts mor met me voetje:PDT_ura1:

soms e ki me je linkervoetje ook é:PDT_gy:

Reaper996
11-07-2008, 12:02 AM

Tiens ik rem ook zo. :PDT_ow:

Red Blade
11-07-2008, 12:17 AM
slijtage van pilot power valt mee zeg jij
hoeveel km haal jij uit die band?
die van mij heeft 3000km en is al op de slijtage grens
1000 van de 3000km waren dan nog rodage en in begin heel veel in de regen gereden dus denk nie dak met een nieuw setje pilots de 3000km zou halen
ik kom toch steeds terug bij hetzelfde merk banden metzelerSportbanden slijten nu eenmaal vlug maar ze slijten zeker evenvlug in de regen als in de droge,vroeger dacht ik ook dat het anders was maar helaas!! :icon_confused:

Ixil
11-07-2008, 12:34 AM
Sportbanden slijten nu eenmaal vlug maar ze slijten zeker evenvlug in de regen als in de droge,vroeger dacht ik ook dat het anders was maar helaas!! :icon_confused:

piendakaas:PDT_fart:

FilipXX
11-07-2008, 12:53 AM
Bij de nederlandse BB club rijden ze bijna allemaal met hetzelfste merk (Metzeler M3)....ik met het type lager (Z6 minder sportief).
Die jongens doen meer kilometers dan mij... zij doen er 10000km met den achterband en ik doe der nog geen 7000km mee :eusa_shifty: (als ik sportief rij rem ik op de moter en daar zit het verschil in)

Quartermile
11-07-2008, 07:46 AM
Sportbanden slijten nu eenmaal vlug maar ze slijten zeker evenvlug in de regen als in de droge,vroeger dacht ik ook dat het anders was maar helaas!! :icon_confused:

Ze slijten ook in de regen, da's een feit, maar zeker niet even snel he.
Bij regenrijden worden de banden continu gekoeld door het regenwater waardoor ze onmogelijk op bedrijfstemperatuur raken en dus harder en slijtvaster blijven.

Red Blade
11-07-2008, 09:39 AM
Ze slijten ook in de regen, da's een feit, maar zeker niet even snel he.
Bij regenrijden worden de banden continu gekoeld door het regenwater waardoor ze onmogelijk op bedrijfstemperatuur raken en dus harder en slijtvaster blijven.Heb het eens gevraagd op he salon en daar beweerden ze dat een natte band met silica harder slijt!!

Quartermile
11-07-2008, 12:41 PM
Heb het eens gevraagd op he salon en daar beweerden ze dat een natte band met silica harder slijt!!

Sterk :eusa_think:
En was dat aan zo een miss me lange benen en weinig kleren, blond? :PDT_ura1:

Kerckhove
11-07-2008, 01:10 PM
Gij ze zeveraar! Ge begrijpt me wel!

@Captain, idd da klopt, type doet ook veel.

CREEP
11-07-2008, 07:06 PM
soms e ki me je linkervoetje ook é:PDT_gy:
soms zelfs met alletwee als ek niemer weet met wa dak rij:PDT_ura1:

Red Blade
11-07-2008, 08:04 PM
Sterk :eusa_think:
En was dat aan zo een miss me lange benen en weinig kleren, blond en dom? :PDT_ura1: Neeeeeen zeker nie,maar uit ervaring weet ik dat ik er geen km meer uithaal !!:eusa_shhh:

FilipXX
11-07-2008, 08:27 PM
Net nog een verslag gelezen in een motoboeksken en daar zeggen ze dat nen band in droog weer normaal temperatuur 60 graden kan halen !
Bij stilstaan tot 70 graden (door het niet afkoelen)...en bij regen kan het zijn dat ze maar 10 graden halen door de constante afkoeling :icon_confused:

RSVMILLE
11-07-2008, 09:44 PM
Ik laat eens zulke leggen ... volgens Hautekiet beter dan BT 014

http://www.motorcycletoystore.com/sport/images/uploads/power2t.jpg

Michelin pilot power 2 ct

Red Blade
11-07-2008, 10:07 PM
Ik laat eens zulke leggen ... volgens Hautekiet beter dan BT 014

http://www.motorcycletoystore.com/sport/images/uploads/power2t.jpg

Michelin pilot power 2 ctGroot gelijk en je zult ermeer km's uithalen zoals je wel zult zien !!!En......zeker even goeie grip droog en/of nat!!!!Al heb je nu ook al de OPVOLGER BT016

Red Blade
11-07-2008, 10:16 PM
Net nog een verslag gelezen in een motoboeksken en daar zeggen ze dat nen band in droog weer normaal temperatuur 60 graden kan halen !
Bij stilstaan tot 70 graden (door het niet afkoelen)...en bij regen kan het zijn dat ze maar 10 graden halen door de constante afkoeling :icon_confused:Volgens die man van Bridgestone op t'salon heeft de slijtage in natte weersomstandigheden niets te maken met de temperatuur van de banden maar door de silica tegenwoordig in de banden speciaal voor betere grip in nat weer wordt de rubber dan sponziger en slijt daardoor even hard maar heeft een goeie grip.Wist je trouwens dat ze in nat droge situatie's in de MET-races soms de BT014 gebruiken als intermedium. :pocorn::pocorn::pocorn:

RSVMILLE
11-07-2008, 10:21 PM
Volgens die man van Bridgestone op t'salon heeft de slijtage in natte weersomstandigheden niets te maken met de temperatuur van de banden maar door de silica tegenwoordig in de banden speciaal voor betere grip in nat weer wordt de rubber dan sponziger en slijt daardoor even hard maar heeft een goeie grip.Wist je trouwens dat ze in nat droge situatie's in de MET-races soms de BT014 gebruiken als intermedium. :pocorn::pocorn::pocorn:

Neen, dat wist ik niet ... weeral bijgeleerd. Je bent nooit te oud om bij te leren é:PDT_ura1:

CREEP
17-07-2008, 01:03 PM
Groot gelijk en je zult ermeer km's uithalen zoals je wel zult zien !!!En......zeker even goeie grip droog en/of nat!!!!Al heb je nu ook al de OPVOLGER BT016
euh meer km aan hoeveel zijn die bt014 dan wel versleten 2000km ofzo
aangezien mijn fking michelin 2ct'jes maar 3000 km halen en dan nog op een veel minder pk machien dan die van rsv :nono:

Tom
17-07-2008, 01:19 PM
euh meer km aan hoeveel zijn die bt014 dan wel versleten 2000km ofzo
aangezien mijn fking michelin 2ct'jes maar 3000 km halen en dan nog op een veel minder pk machien dan die van rsv :nono:Slijtage heeft nie alleen te maken met oe sterk dat je moto is wi een husaberg vreet ook banden en da heeft maar 65pk michelin pilot power is weg in 3500km...
Da komt ook omdat als je gas lost die moto erg hard op de motor remt dus daar zien je banden ook van af. het feit dat het vermogen nie echt linair is maar heel bruut reageert op gashendel als mm verdraait word tegenover een soepele viercilinder die raar maar waar met dubbele pk's dubbel zoveel km's haalt met dezelfde band omdat een 4cilinder zo soepeltjes is...

PVC
17-07-2008, 01:23 PM
Het gewicht van moto en rijder spelen ook mee.... en de aardrotatie...en de tetten van dat wijf waarvan da je de voorkant niet kon zien omdat je te rap reed.

Er zijn zovele factoren dat objectieve bandentests enkel in laboratoria kunnen uitgevoerd worden waar ze onderworpen kunnen worden aan exact dezelfde stress factor simulaties.

I love bandentopics.... hah! :PDT_hah::icon_puke_r::icon_puke_l:

Kerckhove
17-07-2008, 01:30 PM
ik en't wel had met deze topic miljaaaaaaaaaar:eusa_shhh:

Enfin, wat gaat Rietveld nu doen?
Vanmiddag zei hij gewoon verkletsen de moto:)

Tom
17-07-2008, 01:32 PM
Vering is ook heel belangrijk of als je ketting teveel gespannen staat slijten je banden ook veel rapper omdat als je achterveer nie verder kan veren (doordat de ketting helemaal gerekt is) moet de band die schok opvangen en slijt ook veel rapper dan...

Quartermile
17-07-2008, 10:59 PM
Vering is ook heel belangrijk of als je ketting teveel gespannen staat slijten je banden ook veel rapper omdat als je achterveer nie verder kan veren (doordat de ketting helemaal gerekt is) moet de band die schok opvangen en slijt ook veel rapper dan...

En het roulement van uwen sec. as word dan ook een beetje verneukt telkens diene ketting der eens aan lurkt :eusa_shifty:

PVC
17-07-2008, 11:02 PM
ik en't wel had met deze topic miljaaaaaaaaaar:eusa_shhh:

Enfin, wat gaat Rietveld nu doen?
Vanmiddag zei hij gewoon verkletsen de moto:)Hij staat nog steeds op 2dehands.... onbeboden.:icon_confused:

rietveld
17-07-2008, 11:21 PM
ja heb da bod verwijdert van kerckhove, de grapjas :D

Tom
17-07-2008, 11:28 PM
En het roulement van uwen sec. as word dan ook een beetje verneukt telkens diene ketting der eens aan lurkt :eusa_shifty:dus best ketting nie teveel spannen:eusa_shifty:
zal morgen nog ééns kijken naar husa kheb ander tandwiel gestoken maar dent dak de ketting nog beetje slakker ga zetten...

Reaper996
18-07-2008, 12:07 AM
dus best ketting nie teveel spannen:eusa_shifty:
zal morgen nog ééns kijken naar husa kheb ander tandwiel gestoken maar dent dak de ketting nog beetje slakker ga zetten...

Jap heb ik ook altijd gehoord. een strakker keting kan meer schade doen dan een losse. :PDT_old:

Quartermile
18-07-2008, 07:55 AM
dus best ketting nie teveel spannen:eusa_shifty:

Te strak is slechter dan iet te los, juiste speling is natuurlijk het beste.
Je moet na het stellen ook altijd het wiel eens verdraaien en kijken of de speling niet minder word dan voorgeschreven op een bepaald punt, regel dan de juiste speling op het punt dat de ketting het strakste staat.