PDA

View Full Version : gezocht Arai Chaser of Shoei Multitec?

raptorken
07-07-2008, 09:16 PM
Dit weekend effe enkele dealers afgelopen voor een nieuwe helm.
Twijfel tussen Arai chaser en Shoei multitec

Arai ken ik goed (heb er al 2 versleten)
+: goede pasvorm, goede ventilatie, mooie afwerking, goed vizier, laag gewicht
-: lak is niet echt krasvast, luid, interieur niet uit te nemen om te wassen

Shoei heb ik nog nooit gehad. Eerste indruk:
+: pasvorm, werking systeemhelm (ik ben brildrager), uithaalbaar interieur
-: gewicht, een soort uithaalbare nekband zit wel heel triestig gemonteerd

De vraag: wat is jullie ervaring met Shoei (liefst de multitec).
Voornamelijk: ventilatie, windgebulder, comfort bij hogere snelheden, krasvastheid vizier...

Graag jullie ervaringen:eusa_pray:

Red Blade
07-07-2008, 10:47 PM
Voor mij is den Arai het beste !!!

Tom
07-07-2008, 10:55 PM
heb geen ervaring met multitec van shoei en ook nie met die arai...
Wel een xr-1000 gehad van shoei en moe zeggen HEEL goed helmpje licht goeie ventilatie je vangt lijk nie veel wind kon met 180/190 nog makkelijk met me kop omhoog zitten :icon_cool: en die nekband die er zo triestig uit ziet (accesoire whisper kit) maakt de helm lekker stil:icon_kidra: kheb hem verkocht omdak dacht dak in de ééste jaren geen baanmoto meer ging kopen (in ban van husaberg:PDT_hah: ) maarja achteraf beter nie gedaan:nono:

rietveld
07-07-2008, 11:02 PM
ik heb ook de shoei XR-1000

beste helm die ik ooit gehad heb. heb er ne whisper kit bijgekocht om et geluid nog meer naar beneden te halen. past perfect. vizier is erg krasvast en is heel comfortabel en de ventilatie is top. je voelt de wind over je hoofd gaan op warme dagen.

Den les
08-07-2008, 07:38 AM
Zelf zou ik voor den Arai gaan.

Das trouwens mn doel : volgend jaar den Arai Nakano te kunnen aanschaffen. Ze kosten helaas flink wat pleuro's :(

FilipXX
08-07-2008, 09:46 AM
Zelf zou ik voor den Arai gaan.

Das trouwens mn doel : volgend jaar den Arai Nakano te kunnen aanschaffen. Ze kosten helaas flink wat pleuro's :(

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.be/search%3Fhl%3Dnl%26q%3DArai+Nakano+te+koop%26btnG% 3DGoogle+zoeken%26meta%3Dlr%253Dlang_nl&url=http%3A//motoren.marktplaats.nl/kleding-motorhelmen/179822486-arai-rx7-corsair-nakano-replica.html%3Fxref%3D1

raptorken
19-07-2008, 08:12 PM
Vandaag om mijn Arai Chaser geweest. :PDT_ura1::PDT_ura1:Vond hem toch veel beter afgewerkt en veel comfortabeler dan de shoei!

Reaper996
20-07-2008, 02:11 AM
Vandaag om mijn Arai Chaser geweest. :PDT_ura1::PDT_ura1:Vond hem toch veel beter afgewerkt en veel comfortabeler dan de shoei!

Alez een dikke proficiat met de nieuwe helm é. En welk kleur? Toch gegaan voor de witten? :confused::pocorn:

PVC
20-07-2008, 08:51 AM
Proficiat met de Arai é dingen!:director::PDT_bis:

raptorken
20-07-2008, 10:17 AM
Alez een dikke proficiat met de nieuwe helm é. En welk kleur? Toch gegaan voor de witten? :confused::pocorn:

yupyup, melkwit:icon_cool::icon_cool:

FilipXX
20-07-2008, 03:24 PM
Da ga je je zeker nie beklagen...één van de beste helmen die er zijn :PDT_ura1:

Red Blade
20-07-2008, 10:21 PM
Da ga je je zeker nie beklagen...één van de beste helmen die er zijn :PDT_ura1:Idd mijn beste helm ooit was een Arai al kan ik van mijn X-lite ook nie klagen maar t'is gene Arai !!!Den X-lite komt heel dicht in de buurt voor een deftige prijs(450 euro) :pocorn:

FilipXX
20-07-2008, 11:01 PM
Idd mijn beste helm ooit was een Arai al kan ik van mijn X-lite ook nie klagen maar t'is gene Arai !!!Den X-lite komt heel dicht in de buurt voor een deftige prijs(450 euro) :pocorn:

Mijn probleem is een beetje een luxe probleem...met dienen zonnenbril in mijnen helm wil ik nix anders meer...maar het is zeker den besten helm nie :(

Ixil
10-09-2008, 09:02 AM

proficiat