View Full Version : Onderhoud Suzuki
Tellybobs
14-07-2008, 08:48 AM
Ik ging vroeger naar Derimo in Zwevegem, en ik was daar zeer content van! Jammer genoeg is hij gestopt met zijn zaak en moet ik nu op zoek naar een nieuwe garage. (Groot onderhoud - 24.000 km)
:director: Zijn er suggesties voor een goede garage (Suzuki)?:pokewithastick:
Merci!
ikke :PDT_old:
FilipXX
14-07-2008, 07:03 PM
Ik ging vroeger naar Derimo in Zwevegem, en ik was daar zeer content van! Jammer genoeg is hij gestopt met zijn zaak en moet ik nu op zoek naar een nieuwe garage. (Groot onderhoud - 24.000 km)
:director: Zijn er suggesties voor een goede garage (Suzuki)?:pokewithastick:
Merci!
ikke :PDT_old:
Zelf doen ?
Nog geen 4 liter olie , nen oliefilter en 4 bougies en als ge nen K&N luchtfilter steekt kan je hem zelf uitwassen .
Dus zonder luchtfilter ben je dan 65€ kwijt :PDT_ura1:
Zelf durf ik gewoon nie aan mijn remmen werken :eusa_shifty:
Reaper996
14-07-2008, 07:11 PM
En hier in koekelare zit er juist om de hoek ook een oud ijzer marchang. :PDT_gy:
Zelf doen ?
Nog geen 4 liter olie , nen oliefilter en 4 bougies en als ge nen K&N luchtfilter steekt kan je hem zelf uitwassen .
Dus zonder luchtfilter ben je dan 65€ kwijt :PDT_ura1:
Zelf durf ik gewoon nie aan mijn remmen werken :eusa_shifty:
Nieuwe remblokken steken is toch nie moeilijk:confused:
Maar ontluchten enz durf ik ook nie:nono:
FilipXX
14-07-2008, 08:13 PM
Da is waar...maar toch :eusa_shifty:
Bij mijnen blackbird is da poepsimpel :eusa_shhh:
Geert sv
14-07-2008, 09:21 PM
den engel in Ichtegem
ratte
14-07-2008, 09:32 PM
als ge 1 laat vliegen ontlucht je jezelf maar aan je moto durf je dat niet????????????????
als ge 1 laat vliegen ontlucht je jezelf maar aan je moto durf je dat niet????????????????
:nono:beter azo dan omgekeerd
sjaakie
15-07-2008, 09:54 AM
garage simoens in blankenberge, "den banane" is ne hele goeie mechanieker :PDT_old:
veldy
15-07-2008, 10:14 AM
dat moet niet bij een suzuki dealer, maar anders mabbe in wielsbeke doet ook suzuki naast bmw.anders ga naar motocity of vandevelde en schiettecatte zal dat ook wel doen.
FilipXX
15-07-2008, 07:08 PM
Da is waar...maar toch :eusa_shifty:
Bij mijnen blackbird is da poepsimpel :eusa_shhh:
Net de remblokskes vervangen van de achterste klauw en de cilinders afgewassen met nen tandenborstel...de remblokjes geplaatst...alles terug op zijn plaats geduwd...en ze willen er niemeer uitkomen de cilinders :angry4:
Ik weet dat je weer den druk moet opbouwen en dat ze dan weer in de goeie positie komen...niet dus :icon_confused:
Net alles weer opgesmeten en de cilinders ingespoten met wd 40...zal straks nog eens kijken...versta er da ballen van :eusa_shifty:
Kan je da te ver terug duwen die cilinders ???
Net de remblokskes vervangen van de achterste klauw en de cilinders afgewassen met nen tandenborstel...de remblokjes geplaatst...alles terug op zijn plaats geduwd...en ze willen er niemeer uitkomen de cilinders :angry4:
Ik weet dat je weer den druk moet opbouwen en dat ze dan weer in de goeie positie komen...niet dus :icon_confused:
Net alles weer opgesmeten en de cilinders ingespoten met wd 40...zal straks nog eens kijken...versta er da ballen van :eusa_shifty:
Kan je da te ver terug duwen die cilinders ???
Srry ken er zelf nie zoveel van maar bedoel je met cilinders de zuigers:confused:
Ik steek een schroevendraaier tussen de remblokken en duw da dan zo open om ze trug over de schijf te krijgen...
edit te ver duwen snap ik ook nie oe eje da geforceerd
FilipXX
15-07-2008, 08:03 PM
Srry ken er zelf nie zoveel van maar bedoel je met cilinders de zuigers:confused:
Ik steek een schroevendraaier tussen de remblokken en duw da dan zo open om ze trug over de schijf te krijgen...
edit te ver duwen snap ik ook nie oe eje da geforceerd
De zuiger zouls je zegt...en hoe ik da heb gedaan :eusa_doh:(geen idee wat ik verkeerd heb gedaan...wist zelfs nie da ge iets kon verkeerd doen :eusa_wall:)
Captain675
15-07-2008, 08:04 PM
Filip, zijn de zuigers uit de klauw geweest dan ?
Grtz
Captain675
FilipXX
15-07-2008, 08:05 PM
Filip, zijn de zuigers uit de klauw geweest dan ?
Grtz
Captain675
Ja dienen middelsten...moet weer ontlucht worden zeker ?
Captain675
15-07-2008, 08:07 PM
Tuurlijk datte, vul het potje met remolie, zet de ontluchtingsnippel open en ontluchten !!!
Grtz
Captain675
FilipXX
15-07-2008, 08:14 PM
Tuurlijk datte, vul het potje met remolie, zet de ontluchtingsnippel open en ontluchten !!!
Grtz
Captain675
Quartermile
16-07-2008, 08:14 AM
Zuigertjes beetje laten uitkomen, opkuisen tot ze als nieuw blinken, vaselinevet aan de zuiger doen, terug duwen en overtollige vaseline wegnemen.
Feit dat ze vastzitten nu kan komen omdat er inwendig oxidatie steekt door versleten remvloeistof, wanneer je ze dan terug duwt zetten die zuigertjes zich klem op die oxidatie. Uiteen halen is hier eigenlijk de eenige optie.
Als er een zuigertje uit geweest is steekt er lucht in, dus is uw hydrolische werking verdwenen en zit je op een luchtbel te pompen, lucht is samendrukbaar, vloeistof niet. Gevolg, uw zuigertjes blijven derin steken.
Ontluchten is niet zo simpel als het deruit ziet, laat maar horen of het werkt :pocorn:
Ik moet misschien nog deze week in Zelzate zijn dus moest het niet lukken.... en als je een compressor hebt kan ik de vacuumpomp meenemen.
Quartermile
16-07-2008, 08:28 AM
Is't eigenlijk van uwen Bandiet of den BB? Bij den BlackBird is het nog zo simpel nie zenne want die heeft DCBS zekers?
Reaper996
16-07-2008, 11:50 AM
Is't eigenlijk van uwen Bandiet of den BB? Bij den BlackBird is het nog zo simpel nie zenne want die heeft DCBS zekers?
Moe je daarvoor pillen pakken? :PDT_str:
Quartermile
16-07-2008, 12:52 PM
Moe je daarvoor pillen pakken? :PDT_str:
Dual Combined Brake System, en nu terug in uw mande!!!:SmackBottom:
FilipXX
16-07-2008, 04:18 PM
Zuigertjes beetje laten uitkomen, opkuisen tot ze als nieuw blinken, vaselinevet aan de zuiger doen, terug duwen en overtollige vaseline wegnemen.
Feit dat ze vastzitten nu kan komen omdat er inwendig oxidatie steekt door versleten remvloeistof, wanneer je ze dan terug duwt zetten die zuigertjes zich klem op die oxidatie. Uiteen halen is hier eigenlijk de eenige optie.
Als er een zuigertje uit geweest is steekt er lucht in, dus is uw hydrolische werking verdwenen en zit je op een luchtbel te pompen, lucht is samendrukbaar, vloeistof niet. Gevolg, uw zuigertjes blijven derin steken.
Ontluchten is niet zo simpel als het deruit ziet, laat maar horen of het werkt :pocorn:
Ik moet misschien nog deze week in Zelzate zijn dus moest het niet lukken.... en als je een compressor hebt kan ik de vacuumpomp meenemen.
Ik leer alle dagen bij :buig:
Het is den XX...ik vertrk om 17 u naar iemand dat het voor mij gaat doen :PDT_ura1:
Tellybobs
17-07-2008, 02:49 PM
En hier in koekelare zit er juist om de hoek ook een oud ijzer marchang. :PDT_gy:
haha - lol, azo doeje gij da!! Gewent van met italiaanse te rijden misschien? :PDT_ura1:
Tellybobs
17-07-2008, 02:51 PM
dat moet niet bij een suzuki dealer, maar anders mabbe in wielsbeke doet ook suzuki naast bmw.anders ga naar motocity of vandevelde en schiettecatte zal dat ook wel doen.
Valt Mabbe mee van prijs?
FilipXX
17-07-2008, 09:52 PM
Dual Combined Brake System, en nu terug in uw mande!!!:SmackBottom:
Is opgelost...is moeten ontlucht worden .
(Per remklauw twee nippels)
Quartermile
17-07-2008, 10:43 PM
Valt Mabbe mee van prijs?
Yep, maar ge moet uw vrouw sturen, Natje krijgt zonder zagen twee keer zoveel korting dan ikke na onderhandelen :icon_scratch: en ikke had een kleine 1000euro aan stukken mee en Natje een roulement van 50euro..:icon_eyes:
En ik heb daar al eens nen BMW gekocht voor mijn dochter ook...:PDT_nunu:
Reaper996
17-07-2008, 11:17 PM
haha - lol, azo doeje gij da!! Gewent van met italiaanse te rijden misschien? :PDT_ura1:
:laughing7:
Yep, maar ge moet uw vrouw sturen, Natje krijgt zonder zagen twee keer zoveel korting dan ikke na onderhandelen :icon_scratch: en ikke had een kleine 1000euro aan stukken mee en Natje een roulement van 50euro..:icon_eyes:
En ik heb daar al eens nen BMW gekocht voor mijn dochter ook...:PDT_nunu:
Natje mag dan met mijne moto op onderhoud gaan bij Mabbe als 't zover is, wie weet ben ik er dan voor de helft van de prijs vanaf :PDT_ura1:
vBulletin® v3.8.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.