PDA

View Full Version : BMW: geen deelname MotoGP

Joppe
24-05-2011, 07:57 PM
Zolang er geen succes is in het WK Superbike met de S1000RR zal BMW niet deelnemen aan de MotoGP. Deze uitspraak werd volgens onze Britse collega's van Visordown recentelijk gedaan door BMW's hoofdman Hendrik von Kuenheim naar aanleiding van aanhoudende geruchten omtrent BMW's vermeende intrede in de MotoGP.
http://www.motorfreaks.nl/images/stories/nieuws/sportnieuws/2011/05/2011-05-24_BMW/thumbnails/thumb_BMW_S1000RR_Hendrik_von_Kuenheim.jpg (http://www.motorfreaks.nl/images/stories/nieuws/sportnieuws/2011/05/2011-05-24_BMW/BMW_S1000RR_Hendrik_von_Kuenheim.jpg)
Al jaren wordt gespeculeerd over BMW's intrede in de koningsklasse van de wegrace motorsport, maar de geruchten kwamen in een stroomversnelling nadat algemeen directeur van BMW Motorrad Hendrik von Kuenheim tijdens de openingsrace van het 2011 seizoen in Qatar werd gespot met Dorna's Carmelo Ezpeleta. Volgens Von Kuenheim was dit echter alleen een lunch om even gezellig bij te kletsen.
Hendrik von Kuenheim:
Zoals de zaken er nu voor staan zien we geen enkele reden om onze betrokkenheid in het WK Superbike ter discussie te stellen. We zullen eerst in de Superbikes moeten winnen voordat we over iets anders na gaan denken. De MotoGP is op dit moment geen issue. BMW Motorrad is echter wel alle ontwikkelingen in de MotoGP op de voet aan het volgen. Maar een ding is duidelijk, er is nog geen beslissing genomen.
Toch zal het komend seizoen BMW haar opwachting gaan maken in de MotoGP. Echter niet als fabrieksmachine, maar via het Zwitserse Suter dat hard bezig is met de ontwikkeling van een nieuwe Moto1 machine die zal worden aangedreven door het motorblok van de S1000RR.

Captain675
24-05-2011, 08:00 PM
Hoe meer hoe liever ...

Monster
24-05-2011, 08:05 PM
Hoe meer hoe liever ...
juste, tis tijd dat al de europese merken eens terugkomen...
Ook Aprilia, Ktm, Triump, Norton enz...
Nu ist Jap of Duc en zelfs die en moeite, nie echt divers te noemen...

Captain675
24-05-2011, 08:06 PM
juste, tis tijd dat al de europese merken eens terugkomen...
Ook Aprilia, Ktm, Triump, Norton enz...
Nu ist Jap of Duc en zelfs die en moeite, nie echt divers te noemen...

Vandaar dat Superbikes veel toffer om zien is ...

Godsmack
24-05-2011, 08:42 PM

:iamwithstupid:

Monster
24-05-2011, 09:21 PM
Juste, ken ze pas vandejaar "ontdekt", vroeger keek ik nog F1, da doek zelfs de moeite nie mi voor sindsdien...
De BSB lijkt me ook wel de moeite...

Captain675
24-05-2011, 09:24 PM
Juste, ken ze pas vandejaar "ontdekt", vroeger keek ik nog F1, da doek zelfs de moeite nie mi voor sindsdien...
De BSB lijkt me ook wel de moeite...

En de Supersports en de NW200 en de TT Isle of Man ... enz ...

Godsmack
24-05-2011, 09:36 PM
BSB is spektakel verzekerd, die Engelsen zijn zotten hahahaha

Red Blade
24-05-2011, 09:49 PM
Vandaar dat Superbikes veel toffer om zien is ...Dit jaar zijn GP wedstrijden toch ook niet mis vind ik !!:eusa_dance:

Godsmack
24-05-2011, 09:53 PM
Dit jaar zijn GP wedstrijden toch ook niet mis vind ik !!:eusa_dance:
tis meer wedstrijd buiten de races dan tijdens de GP races ,vind dat het meer Story hoeren zijn geworden en zich niet echt meer focussen op het rijden zelf

Red Blade
24-05-2011, 09:57 PM
tis meer wedstrijd buiten de races dan tijdens de GP races ,vind dat het meer Story hoeren zijn geworden en zich niet echt meer focussen op het rijden zelf:icon_thumleft::eusa_dance::laughing7: