View Full Version : Rare Rillende Remmen
Ik heb precies een probleem...
Niks nieuws, zeggen jullie dan in koor maar dit probleem is anders...
Dit probleem is niet mijn motokeuze of mijn vuilgebektheid, dit is iets dat...
Dit is iets dat mijn fiets eerst niet had en dan sinds een 4000km wel en het wordt erger...Ik bemerkte enige tijd terug op mijn voorrem blauwe schijn, zo'n hitte gedoe, weetjewel... en die was niet uniform rond de hele schijf maar op bepaalde delen meer dan op andere.
Dan begon ik te merken dat, als ik al eens moest remmen, en als ik zacht rem, de neus lichtjes davert. Je voelt dat ook in je remhendel.
Het punt is dat hij oneven remt. Volgens de rotatie van het wiel... dan weer harder dan weer minder hard, afwisselend sneller of trager al naar gelang de omwentelingssnelheid van het wiel. Het is niet dat hij minder goed remt, neen, geen versleten remblokjes...hard doorremmen voel je het veel minder.
Kan het zijn dat 1 of 2 van de schijven vooraan scheef (getrokken) staan?
Wat denken jullie? De dealer wil me eerst nieuwe remblokken verkopen... :icon_rolleyes: (het volgende zal zijn wave disks, waarschijnlijk...)
Anyone an expert view on this shite?
Godsmack
13-06-2011, 10:30 AM
ik ben er praktisch en bijna zeker van dat je schijven krom zijn :eusa_whistle:
ik moet je natuurlijk niet uitleggen hoe je dat kan controleren :eusa_naughty:
Captain675
13-06-2011, 10:37 AM
Volgens mij ben je nu toe aan een retromodel ...
Rest enkel nog vaseline !!! ...
Kromme schijf of schijven for sure ...
petervdc
13-06-2011, 11:11 AM
El captain denkt toch wel wa veel aan vaseline de laatste tijd, niet ?
Of is er een link tussen retro en vaseline ?
Of ...
;-)
Red Blade
13-06-2011, 05:42 PM
ik ben er praktisch en bijna zeker van dat je schijven krom zijn :eusa_whistle:
ik moet je natuurlijk niet uitleggen hoe je dat kan controleren :eusa_naughty::iamwithstupid:
Monster
13-06-2011, 06:19 PM
Dit is iets dat mijn fiets eerst niet had en dan sinds een 4000km wel en het wordt erger...Ik bemerkte enige tijd terug op mijn voorrem blauwe schijn, zo'n hitte gedoe, weetjewel... en die was niet uniform rond de hele schijf maar op bepaalde delen meer dan op andere.
Dan begon ik te merken dat, als ik al eens moest remmen, en als ik zacht rem, de neus lichtjes davert. Je voelt dat ook in je remhendel.
Het punt is dat hij oneven remt. Volgens de rotatie van het wiel... dan weer harder dan weer minder hard, afwisselend sneller of trager al naar gelang de omwentelingssnelheid van het wiel. Het is niet dat hij minder goed remt, neen, geen versleten remblokjes...hard doorremmen voel je het veel minder.
Wat denken jullie? De dealer wil me eerst nieuwe remblokken verkopen... :icon_rolleyes: (het volgende zal zijn wave disks, waarschijnlijk...)
Heb het ongeveer hetzelfde voor op de SS, tss de 70 en 90 zijn er lichte trillingen int stuurbij het remmen, en ken één schijf scheef gevonden, allé toch ne heel klein bikke, als je hem op z'n voorste paddock zet hoor je iedere toer dat hij op een bepaalde plaats de blokken de schijf heel lichtjes raakt...,
Het meeste heb ik eruit kunnen halen omdat de ene veerpoot 2mm hoger stond dan de andere, daardoor stondet wiel (as) lichtjes scheeft, raakte de ene set blokken de schijf meer dan de andere kant...
Kga nog zien wat dak ermee gaan doen... omdat tmaar één kant is en tis echt nie erg... we zien wel...
Ne ki goe zien da alles recht en vast sta, veerpoten, balhoofdlagers OK en geen spel...
CREEP
13-06-2011, 06:21 PM
binnenwippen met da spel he'
binnenwippen met da spel he''k Zal ook eens één dezer nekie binnenwippen bie joen voe ki goeiendag te doen...en piano te komm'n speel'n... :eusa_whistle:
En valt zoiets onder garantie volgens jullie? :icon_confused:
Godsmack
16-06-2011, 04:42 PM
En valt zoiets onder garantie volgens jullie? :icon_confused:
peizend wel
Captain675
16-06-2011, 05:44 PM
Dat wordt delicaat ... remblokken en schijven worden aanzien als slijtageonderdelen ... Nu, je kan altijd de goodwill afdwingen ( jou kennende mag dat geen probleem zijn ) ...
ratte
16-06-2011, 05:50 PM
Geweun me je vuste op die toog slaon en zeggen da je da kutkraam deur under vitrine go plooien. (dat heeft toch geholpen in de tijd met de benhelli)
Captain675
16-06-2011, 05:51 PM
Geweun me je vuste op die toog slaon en zeggen da je da kutkraam deur under vitrine go plooien. (dat heeft toch geholpen in de tijd met de benhelli)
Voilla da's wat ik bedoel met goodwill afdwingen se ... :laughing7:
Red Blade
16-06-2011, 07:06 PM
Voilla da's wat ik bedoel met goodwill afdwingen se ... :laughing7::eusa_doh::laughing7::laughing7:
Dat wordt delicaat ... remblokken en schijven worden aanzien als slijtageonderdelen ... Nu, je kan altijd de goodwill afdwingen ( jou kennende mag dat geen probleem zijn ) ...
op de remschijven staat normaal de minimumdikte van de schijven... als die er nog ver boven zit ( en da zal wel van pvc zo zijn) mogen die nie kromtrekken:eusa_naughty:
Is een redelijk vaak voorkomend probleem slechte remschijven en niet alleen bij italianans bikes vb triumph/kawasaki/bmw/honda heb ik al allemaal verhalen gehoord van kromme schijven op vrij nieuwe sportieve motoren.
meestal is de oorzaak wel dat ze intensief op circuit gebruikt worden en er door de fabrikanten toch een beetje bespaard word op gebruik van goede remschijven (er zit anders al zoveel ander duur spul op meestal)
Denk ook aan de schijven , nie dak ne expert benne ver van !
Als ze blauw komen zalt wss nie van de kou zn .
Ik zou voor de garantie kijken zenne :PDT_bur2:
Captain675
18-06-2011, 09:19 AM
Nu, ja die originele Brembo schijven zijn AB SO LUUT niet gemaakt voor snelheden boven de 368 Km/u ... :laughing7:
Reaper996
18-06-2011, 10:29 AM
AAh the good old days. :laughing7:
Godsmack
18-06-2011, 10:51 AM
blauwe schijven kan geen kwaad, die van mijn circuitgixxer hebben zo'n uitgebreid kleurenpalet van blauw dat colora der jaloers van wordt
vBulletin® v3.8.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.