PDA

View Full Version : platte batterij

sickboy
08-08-2008, 10:27 AM
T'is dus van dadde, na 3 maanden stilstand gisteren de bandit eens proberen te starten maar zonder resultaat.

vraagje :
- kan je een moto opstarten via een auto (volt/ampere/wattage toestand weet ik wel niet direct)
- als ik die aan een druppellader hang is het waarschijnlijk ook al te laat
- of koop ik beter direct een nieuwe batterij?

MAN302
08-08-2008, 10:33 AM
T'is dus van dadde, na 3 maanden stilstand gisteren de bandit eens proberen te starten maar zonder resultaat.

vraagje :
- kan je een moto opstarten via een auto (volt/ampere/wattage toestand weet ik wel niet direct)
- als ik die aan een druppellader hang is het waarschijnlijk ook al te laat
- of koop ik beter direct een nieuwe batterij?
Ik denk dat als je die aan de druppellader hangt dat hij wel zal tonen of de batterij nog kan geladen worden...
je hebt hierbij niets te verliezen hé, enkel veel geduld hebben

Tom
08-08-2008, 10:34 AM
Man man man waarom hang je da nie van de 1ste keer aan de druppellader als hij toch 3 maanden stilstaat:eusa_shifty:

PVC
08-08-2008, 10:38 AM
Man man man waarom hang je da nie van de 1ste keer aan de druppellader als hij toch 3 maanden stilstaat:eusa_shifty:Yep, zou ik ook doen...denk ik... moest ik drie maand niet rijden en een druppellader hebben... :eusa_shifty:

RSVMILLE
08-08-2008, 11:02 AM
Motor en auto zijn 12V dus met startkabels is hij direkt vertrokken.

MV Blackie
08-08-2008, 11:20 AM
als het een gelbatterij is moogt ge er een kruis over maken, ge kunt die idd opladen maar bij een volgende start zal ze er toch de brui aan geven
(kan ervan meeklappen want zit met zelfde probleem)

draknor
08-08-2008, 11:22 AM
dus, als een gelbatterij "plat" geraakt is em noar de knoppen?
Da's ook tof....

veldy
08-08-2008, 12:13 PM
gewoon aan je auto leggen en starten
vlug naar de ardennen en terug en hij is weer als nieuw:PDT_ura1:

sickboy
08-08-2008, 12:16 PM
alvast bedankt voor de reacties

bijkomend probleem : remklauw vooraan zit zo goed als muurvast, heb al m'n kracht nodig om de moto in en uit de garage te duwen dus ritje naar de ardennen zit er niet in

:angry4: k'had hem beter direct laten staan bij caset in maart, was ik van al die miserie verlost

veldy
08-08-2008, 12:27 PM
alvast bedankt voor de reacties

bijkomend probleem : remklauw vooraan zit zo goed als muurvast, heb al m'n kracht nodig om de moto in en uit de garage te duwen dus ritje naar de ardennen zit er niet in

:angry4: k'had hem beter direct laten staan bij caset in maart, was ik van al die miserie verlost
lichtje kloppen met een rubber of pvc hamer ,misschien komen ze los
zal starks eens naar de mijne kijken sta al 5 weken stil,
anders zal je ze moeten afnemen en weer open duwen,
en een beetje goed nieuws voor mij altans heb een versnellingbak gevonden voor de 350,maar ga niet teluid roepen want moet nog gaan kijken(met een beetje geluk is pepemotard terug)
misschien een vraagje aan QM,een versnellingbak van een xt is dat hetzelfde van een TT buiten dat hij een versnelling meer heeft (of zouw het betr zijn dat ik hier over een topic open)

FilipXX
08-08-2008, 12:48 PM
en een beetje goed nieuws voor mij altans heb een versnellingbak gevonden voor de 350,maar ga niet teluid roepen want moet nog gaan kijken(met een beetje geluk is pepemotard terug)
misschien een vraagje aan QM,een versnellingbak van een xt is dat hetzelfde van een TT buiten dat hij een versnelling meer heeft (of zouw het betr zijn dat ik hier over een topic open)

Qm zit nu nie zoveel op't forum (heeft vakantie).
Stuur hem ander een pm :PDT_old:

stoffel
08-08-2008, 01:44 PM
zou ik nie direct doen bekijk de amperages ne keer
nen auto 1200 cc nafte moe je ook geen diesel mee starten kan goe gebeuren da je bat het begeeft

Quartermile
08-08-2008, 01:56 PM

Zou ik niet weten of het dezelfde is, best eens vragen aan de XT-dokter Bonzo op NL-motorfiets

Quartermile
08-08-2008, 02:08 PM

Eigenlijk klopt dit niet, 't gaat wel meestal lukken ma feitelijk ist een beetje moord voor alles wat der rond hangt.
Uwen startmotor word ne keer verkracht door een leger negers, ge gaat daar niet van dood ma deugt doet ook nie echt, en gezien regelaar en alternator daar allemaal aan elkaar hangen krijgen ze allemaal nen patat :icon_confused:
Trouwens, nen moto (of auto) starten met een lege accu via een hulp accu is NOOIT goed en gaat heel het laadsysteem MEGA vet gaan belasten met kapotte regelaars en of alternators tot gevolg.

Batterij proberen op te laden, lukt dit niet meer dan maar vervangen die handel.
Gel of gewone batterij, als ge ze leeg trekt is ze voor 50% kapot, doe dit nog een of twee keer en ze is voor de vuilbak. Dus nen druppellader is een zeer nuttig iets dat zichzelf terug verdient als uwen brommer vaak stil staat :duimop:

RSVMILLE
08-08-2008, 02:12 PM
zou ik nie direct doen bekijk de amperages ne keer
nen auto 1200 cc nafte moe je ook geen diesel mee starten kan goe gebeuren da je bat het begeeft

In die peugeot partner zit zo geen zware batterij wi. Waarom moet er daar altijd zoveel tamtam van gemaakt worden. De 1ne zegt pif den anderen paf en de derden poef ... startkabels der aan en goaze. Je werkt gieder aan de staat zeker. Eerst een kwart over leutern en 5 keer weg en weer lopen en der ton agliek de kabels aanleggen :PDT_gy::PDT_gy:Ofwel heb ik al altijd veel geluk gehad, da kan ook:icon_confused:

Reaper996
08-08-2008, 02:53 PM
Ja gasten ik ben ier vree aant bijleren zene. :pocorn:

sickboy
08-08-2008, 03:05 PM
het wordt dus optie druppellader, toevallig iemand eentje in bezit die enkele dagen gemist kan worden? :PDT_hmm:

Tom
08-08-2008, 03:22 PM
het wordt dus optie druppellader, toevallig iemand eentje in bezit die enkele dagen gemist kan worden? :PDT_hmm:
Je mag de mijne komen halen maar das nie bij de deur je mag hem hebben tot december (als ik nie weer iets zou tegenkomen:eusa_shifty: )

Kerckhove
08-08-2008, 03:54 PM
In die peugeot partner zit zo geen zware batterij wi. Waarom moet er daar altijd zoveel tamtam van gemaakt worden. De 1ne zegt pif den anderen paf en de derden poef ... startkabels der aan en goaze. Je werkt gieder aan de staat zeker. Eerst een kwart over leutern en 5 keer weg en weer lopen en der ton agliek de kabels aanleggen :PDT_gy::PDT_gy:Ofwel heb ik al altijd veel geluk gehad, da kan ook:icon_confused:

Ik ook zo, platte batt, corsa deraan, nadien nochtans nooit geen zwakkere batterij of nix te kloten had, mss geluk!..

CREEP
08-08-2008, 05:17 PM
na dit hele zootje hier tez hebben gelezen en dikwijls een keer in m'n haar
geschart te hebben kan ik jullie maar 1 enkele raad geven aangaande
platte batterijen

start nooit een moderne (met electronicadozen voorziene) wagen of moto
met een ander voertuig die staat te draaien maar laad de batterij met een lader of druppellader
accuhulp gebruiken mag wel als deze voorzien is van een piekspanningsbeveiliging(enkel de duurdere hebben dit)

doe je dit toch kan het dat je geluk hebt en er niets gebeurd
maar de kans is echter groot dat er een of ander electrobroldingentje
naar de kloten is en het ding helemaal niet meer start

vraagt er je iemand die met pech onderweg je tegenkomt en vraagt om z'n voertuig te starten met startkabels en je rijd zelf met een moderne wagen
opnieuw niet doen

de gouden raad van nonkel creep ( doe ermee wat je wil maar weze gewaarschuwd)

gixxerke
08-08-2008, 05:25 PM
platte batterijen

met een ander voertuig die staat te draaien maar laad de batterij met een lader of druppellader
accuhulp gebruiken mag wel als deze voorzien is van een piekspanningsbeveiliging(enkel de duurdere hebben dit)

vraagt er je iemand die met pech onderweg je tegenkomt en vraagt om z'n voertuig te starten met startkabels en je rijd zelf met een moderne wagen
opnieuw niet doen

euhh nonkel creepken :icon_cool: vertel maar zenne al zoiets meegemaakt :confused:
is interresant om te weten. wat er allemaal kan gebeuren.

Geert sv
08-08-2008, 05:54 PM
mo als ge uw motor van uw wagen niet doet draaien of ge koppelt u batterijkabels van uw wagen af kan dat toch geen kwaad da ge u moto met die autobatterij doet starten( allebij 12v)
een batterij levert toch maar de stroom die gevraagd wordt? vb een lampje van 0.5w 12v kan je toch ook aan een batterij van pakt 100a/u hangen. dat lampje zal toch ni rapper kapotgaan dan alst aan een licht batterijtje hangt.

CREEP
08-08-2008, 06:12 PM
euhh nonkel creepken :icon_cool: vertel maar zenne al zoiets meegemaakt :confused:
is interresant om te weten. wat er allemaal kan gebeuren.

vraag het gerust aan mensen die depannages doen het gebeurd
regelmatig
zelf heb ik het nog niet tegengekomen omdat ik weet dat het gevaarlijk is en dus ook niet doe
wat ik wel al tegengekomen heb is een batterij die ontplofte
gelukkig geen bat zuur op me gekregen

meestal gaat een stuurdoos (motorregeleenheid)stuk die bij auto's gemakkelijk 500€tjes kosten
zeker als er gebruik gemaakt word van een canbus systeem is het zeer riskant om een voertuig met panne te starten met een ander voertuig
kheb ondertussen eens gegoogeld en vreemd genoeg vind ik hierover zeer weinig info

RSVMILLE
08-08-2008, 08:53 PM
Op het werk starten wij alle dagen splinternieuwe vrachtwagens met een booster (jumpstarter) of met de heftruck. Die vrachtwagens zitten vol computer en elektronica toestanden en het enige waarvoor je moet opletten is bij het lassen. De negatieve spanning is heel gevaarlijk voor al die dingen en daarom wordt er altijd een beveiliging op de batterijen geplaatst.

ratte
08-08-2008, 09:14 PM

Je mag gerust de mijne komen halen of ik smijt hem binnen morgenochtend na het werk.

veldy
09-08-2008, 12:08 AM
Zou ik niet weten of het dezelfde is, best eens vragen aan de XT-dokter Bonzo op NL-motorfiets
heb hem een mailtje gestuur
ben benieuwd
:eusa_pray:

RSVMILLE
09-08-2008, 07:44 AM
Je kan de platte batterij weer in gang krijgen :
* met een batterij van een andere motor, het enige wat je nodig hebt is startkabels (en natuurlijk een andere motor met een goede batterij):
- Zet de motors dicht bij elkaar zodat de goede batterij dicht bij de platte batterij is.
- Maak de zwarte knijper van de startkabels vast aan de negatieve (-) kant van de goede batterij.
- Maak de andere zwarte knijper van de startkabels vast aan het frame van de motor met de platte batterij of aan de negatieve (-) kant van de platte batterij wanneer er geen geschikte plaats op het frame kan gevonden worden.
- Maak de rode knijper van de startkabels vast aan de positieve (+) kant van de platte batterij.
- Maak de andere rode knijper van de startkabels vast aan de positieve (+) kant van de goede batterij.
- Start de motor met de goede batterij en wacht een minuutje.
- Start de motor met de slechte batterij. Van zodra de motor start, verwijder de kabels in de omgekeerde volgorde dat ze vastgemaakt werden.

* met een batterij van een wagen:
- Zet de wagen dicht bij de motor zodat de goede batterij dicht bij de platte batterij is.
- Maak de zwarte knijper van de startkabels vast aan de negatieve (-) kant van de goede batterij.
- Maak de andere zwarte knijper van de startkabels vast aan het frame van de motor met de platte batterij of aan de negatieve (-) kant van de platte batterij wanneer er geen geschikte plaats op het frame kan gevonden worden.
- Maak de rode knijper van de startkabels vast aan de positieve (+) kant van de platte batterij.
- Maak de andere rode knijper van de startkabels vast aan de positieve (+) kant van de goede batterij.
- !!! Start de motor van de wagen NIET, de overdadige stroom zou de bedrading van de motor kunnen vernietigen.
- Start de motor met de slechte batterij. Van zodra de motor start, verwijder de kabels in de omgekeerde volgorde dat ze vastgemaakt werden.

* al lopende (zeer goed voor je eigen conditie):
- Als er een helling in de buurt is, stel je op de top van de helling, anders doe je het zonder helling.
- Zet het contact en de benzinetoevoer aan.
- Zet de motor in 2de versnelling en hou de koppeling in.
- Laat je van de helling lopen, of begin zelf te lopen of laat vrienden je duwen.
- Wanneer je genoeg snelheid hebt, laat de koppeling snel los ( let op wanneer je dit alleen doet dat je niet valt)
- De motor zou nu moeten starten, anders begin je weer opnieuw.

De 3e mogelijkheid, duwen, vind ik ook niet slecht voor Sickboy :PDT_gy:

Bron: www.motomind.be (http://www.motomind.be)

Quartermile
09-08-2008, 09:04 AM
Trouwens, nen moto (of auto) starten met een lege accu via een hulp accu is NOOIT goed en gaat heel het laadsysteem MEGA vet gaan belasten met kapotte regelaars en of alternators tot gevolg.

Batterij proberen op te laden, lukt dit niet meer dan maar vervangen die handel.

Direct na het starten levert de dynamo een maximale laadstroom om de lading van de accu weer zo snel mogelijk aan te vullen. Nu wordt een starthulp meestal verleend als de accu ontladen is. Een vervelende eigenschap van een ontladen accu is de dan hoge inwendige weerstand. Hierdoor kan deze accu geen grote laadstroom opnemen. Als de ontladen accu na het aanslaan de laadstroom niet opneemt, dan gaat het grootste deel van de laadstroom naar de starthulpaccu.
Tot zover is er geen probleem. Maar als vervolgens de starthulp wordt losgenomen dan begint de ellende. De door de dynamo geleverde stroom valt hierdoor (bijvoorbeeld) terug van 80 naar 20 ampère. Deze grote stroomverandering in de windingen van de dynamo veroorzaken een enorme wisseling van het magnetisch veld in de dynamo. Dit levert weer een fikse piekspanning op in dezelfde spoelen. Door het formaat van deze spoelen zit er veel energie in deze piekspanning. Deze piekspanning kan waarden van 70 Volt en meer bereiken. Het is deze piekspanning die de voedingcircuits in menig computer kan vernielen.
Deze spanningspiek kan worden bestreden met een overspanningsbeveiliging maar ook de ‘ANWB Wegenwacht truc’ biedt soelaas. Schakel zo veel mogelijk gebruikers in voordat de starthulp wordt losgenomen. Alle laadstroom wordt zo door de auto benut zodat er geen grote stroomverandering kan zijn als de starthulp wordt losgenomen.

Bron: AMT

Quartermile
09-08-2008, 09:11 AM
Soms staat er bij auto's of moto's naast de batterij een stickertje dat u de batterij niet mag loskoppelen bij draaiende motor want zo mol je stuurdozen en electronica als sneeuw voor de zon, het hoeft weinig uitleg dat als uw batterij zo dood als een pier is je het zelfde effect krijgt wanneer je de starthulp weg haalt :icon_confused:

PVC
09-08-2008, 09:45 AM
Dus ff recapituleren:

Jumpstarten en aan de kabels leggen van een ander voertuig is niet goed.
Lopen is voor de macho's en de druppellader is de enige goede oplossing.
Right?

RSVMILLE
09-08-2008, 11:06 AM
Dus ff recapituleren:

Jumpstarten en aan de kabels leggen van een ander voertuig is niet goed.
Lopen is voor de macho's en de druppellader is de enige goede oplossing.
Right?

Als je 's morgens ziet dat je batterij leeg is en je wil in de eerste 5 uur nog niet op je moto is dit de oplossing :413:

sickboy
09-08-2008, 01:49 PM
De 3e mogelijkheid, duwen, vind ik ook niet slecht voor Sickboy :PDT_gy:

duw gij maar, k'zal ik wel kijken :PDT_gy:

sickboy
09-08-2008, 01:51 PM
@ Ratte : zie PM

CREEP
09-08-2008, 02:47 PM
Direct na het starten levert de dynamo een maximale laadstroom om de lading van de accu weer zo snel mogelijk aan te vullen. Nu wordt een starthulp meestal verleend als de accu ontladen is. Een vervelende eigenschap van een ontladen accu is de dan hoge inwendige weerstand. Hierdoor kan deze accu geen grote laadstroom opnemen. Als de ontladen accu na het aanslaan de laadstroom niet opneemt, dan gaat het grootste deel van de laadstroom naar de starthulpaccu.
Tot zover is er geen probleem. Maar als vervolgens de starthulp wordt losgenomen dan begint de ellende. De door de dynamo geleverde stroom valt hierdoor (bijvoorbeeld) terug van 80 naar 20 ampère. Deze grote stroomverandering in de windingen van de dynamo veroorzaken een enorme wisseling van het magnetisch veld in de dynamo. Dit levert weer een fikse piekspanning op in dezelfde spoelen. Door het formaat van deze spoelen zit er veel energie in deze piekspanning. Deze piekspanning kan waarden van 70 Volt en meer bereiken. Het is deze piekspanning die de voedingcircuits in menig computer kan vernielen.
Deze spanningspiek kan worden bestreden met een overspanningsbeveiliging maar ook de ‘ANWB Wegenwacht truc’ biedt soelaas. Schakel zo veel mogelijk gebruikers in voordat de starthulp wordt losgenomen. Alle laadstroom wordt zo door de auto benut zodat er geen grote stroomverandering kan zijn als de starthulp wordt losgenomen.

Bron: AMT
wa zit ik hier al heel den tijd te vertellen
hopelijk geloven ze jou wel qm
naar mij luistert toch geen kat :(

Reaper996
09-08-2008, 02:51 PM
wa zit ik hier al heel den tijd te vertellen
hopelijk geloven ze jou wel qm

EY EY EY ik luisteren wel zene. Alez ja tis te zeggen ik lees wel naar jou zene. EUH ja alez how toch een beetje. Twa van baterij en dikke tetten en nog iets met een roze kawa of zo iet??? :PDT_str::PDT_str::PDT_str:

Nu ik heb er al het 1 en het ander geleerd zene. Wist nie dat da zoveel kwaad kon. :icon_confused:

MV Blackie
09-08-2008, 07:33 PM
:alright: als het kan tellen : iedere mening is hier voor MIJ belangerijk :hmmm:
en geloof me vrij, denk niet dat er hier veel zijn die twijfelen aan jou kennis Creep (of ze kennen je nog nie)

Reaper996
09-08-2008, 07:50 PM
:alright: als het kan tellen : iedere mening is hier voor MIJ belangerijk :hmmm:
en geloof me vrij, denk niet dat er hier veel zijn die twijfelen aan jou kennis Creep (of ze kennen je nog nie)

Ik ben het nu eens 100% eens met den Blackie. :PDT_ura1:

FilipXX
09-08-2008, 08:16 PM
Eigenlijk klopt dit niet, 't gaat wel meestal lukken ma feitelijk ist een beetje moord voor alles wat der rond hangt.
Uwen startmotor word ne keer verkracht door een leger negers, ge gaat daar niet van dood ma deugt doet ook nie echt, en gezien regelaar en alternator daar allemaal aan elkaar hangen krijgen ze allemaal nen patat :icon_confused:

Gel of gewone batterij, als ge ze leeg trekt is ze voor 50% kapot, doe dit nog een of twee keer en ze is voor de vuilbak. Dus nen druppellader is een zeer nuttig iets dat zichzelf terug verdient als uwen brommer vaak stil staat :duimop:

Ook al eens gehoord !

platte batterijen

opnieuw niet doen

Ik geloof je...maar het zijn die west-vlamingen da moeilijk doen é:PDT_hmm:

RSVMILLE
09-08-2008, 08:59 PM
Tis niet waar. Ik heb respect voor ieder zijn mening maar ik hen 1 keer platte batterij gehad met mijn 1ste rsv. Direct bij de auto gezet waarvan de motor niet draaide. De startkabels eraan en hupsakee ... den rsv in gang ... startkabels weg ... kapoo toe ... helm en handschoenen aan en :stuntwheelie:
De auto was toen een BMW 740i V8 met al de elektronische snufjes die je maar wil. Niks kapot aan de auto noch aan de moto dus ¨no problemo¨

>>> Kwil maar gewoon zeggen dat ik spreek uit eigen ervaring en dat ik geen afbreuk doe aan de mening of de vakkennis van een ander maar ik zou zeker geen 24 uur kunnen wachten tot mijn motor opnieuw start.

Tom
09-08-2008, 09:33 PM
Een batterij kan HEEL lang meegaan volgens mij als je hem af en toe aan de druppellader legt als je ééns meer dan een weekje nie rijd:confused:
Maar mensen kopen liever om de 2 jaar een batterij da evenveel kost als een druppellader:icon_confused:

FilipXX
09-08-2008, 09:48 PM
Tis niet waar. Ik heb respect voor ieder zijn mening maar ik hen 1 keer platte batterij gehad met mijn 1ste rsv. Direct bij de auto gezet waarvan de motor niet draaide. De startkabels eraan en hupsakee ... den rsv in gang ... startkabels weg ... kapoo toe ... helm en handschoenen aan en :stuntwheelie:
De auto was toen een BMW 740i V8 met al de elektronische snufjes die je maar wil. Niks kapot aan de auto noch aan de moto dus ¨no problemo¨

>>> Kwil maar gewoon zeggen dat ik spreek uit eigen ervaring en dat ik geen afbreuk doe aan de mening of de vakkennis van een ander maar ik zou zeker geen 24 uur kunnen wachten tot mijn motor opnieuw start.

Wij hebben al eens voor had dat een batterij ontplofte :( (van een vrachtwagen)
Mijn pa is dan naar het ziekenhuis gemoeten :PDT_old:

Een batterij kan HEEL lang meegaan volgens mij als je hem af en toe aan de druppellader legt als je ééns meer dan een weekje nie rijd:confused:
Maar mensen kopen liever om de 2 jaar een batterij da evenveel kost als een druppellader:icon_confused:

Wij er hier een stuk of zes hebben....en allemaal in gebruik (zou er nog kunnen gebruiken :eusa_shifty:)

ratte
09-08-2008, 10:08 PM

:bs_imwifstupid: yep den Creep is een hele fijne maar vroeger was hij nog fijner. Voor wie het wil zien kan ik anders wel eens een fotoke scannen en posten van Creep in zijn jeugd toen hij nog fijner was.

Reaper996
09-08-2008, 11:46 PM
:bs_imwifstupid: yep den Creep is een hele fijne maar vroeger was hij nog fijner. Voor wie het wil zien kan ik anders wel eens een fotoke scannen en posten van Creep in zijn jeugd toen hij nog fijner was.

Bajagie. Eje een foto van joen ook in je jonge jaren? :icon_cool:

Quartermile
10-08-2008, 08:00 AM
In negen op de tien gevallen komen er startkabels of jumpstart aan te pas, maar bij de vraag of dit goed is moet je toch neen antwoorden, sorry.
:director:Dus ook ik geloof u Creep :)

Als je dan al startkabels moet gebruiken, zorg dan dat het goeie zijn en dat ze heel goed contact hebben, steek de klem op de plus van de hulpauto, steekt de andere plusklem op de plus van de te starten auto, steekt de min op de min van de hulpauto en steek de andere minklem op het motoblok of op een daarvoor voorzien kontactpunt ipv ook op de min van de lege batterij. Bij het plaatsen van de laatste klem krijg je vaak vonkjes en deze zijn genoeg om de batterij te laten ontploffen dus om die reden de klemmen in deze volgorde plaatsen en de laatste klem weg van de batterij plaatsen, en liefst nie op die plastieken geluidskap vanboven op het motoblok:PDT_ura1:

Bij motorfietsen zit de plusklem al eens bangelijk dicht bij het frame, dus daar moet je bijzonder goed opletten dat je deze niet gaat verbinden want je zou zeker niet de eersten zijn die eindigd met een zwarte gesmolten motorfiets :icon_confused:
Paar jaar terug zoeiets gezien me nen Vmax, dit was bij het vervangen van de batterij. Hij had na het plaatsen van de nieuwe batterij eerst de MINpool verbonden en dan pas de PLUSpool en tijdens het vastzetten van de pluspool maakte de sleutel een verbinding tussen frame en pluspool en laste zichzelf vast waarna de boel is gaan branden :PDT_ow:

Dus bij het verwijderen van de oude batterij eerst de min lossen en dan de plus lossen, bij het plaatsen van de nieuwe eerst de plus vastzetten en dan pas de min vastzetten :)

Captain675
10-08-2008, 09:48 AM

Bajagie. Eje een foto van joen ook in je jonge jaren? :icon_cool:

YES YES YES !!!

Grtz
Captain675

sickboy
10-08-2008, 09:59 AM
gisteren de druppellader van Ratte gaan halen, ga sebiet eens kijken of da marcheert

RSVMILLE
10-08-2008, 10:58 AM

In de tijd van de motorcross (een jaar of 10/15 geleden) was hij inderdaad nog fijner.

CREEP
10-08-2008, 01:26 PM
:bs_imwifstupid: Yep Den Creep Is Een Hele Fijne Maar Vroeger Was Hij Nog Fijner. Voor Wie Het Wil Zien Kan Ik Anders Wel Eens Een Fotoke Scannen En Posten Van Creep In Zijn Jeugd Toen Hij Nog Fijner Was.

i Dare You

Stef
10-08-2008, 02:03 PM
:pocorn:

draknor
10-08-2008, 02:09 PM
idd, :pocorn::pocorn::pocorn: