PDA

View Full Version : achtervering kawa er-5

rietveld
09-08-2008, 05:32 PM
weet er iemand welke veren ik ter vervanging kan steken van de originele er-5 veren? want die zijn nogal slap en versleten. voorvering is gewoon dikkere olie en andere veren. maar vind dus geen andere achtervering voor de er5, ohja 1 setje bij bikedesign maar diekosten 1100 €. lengte is 340mm

Reaper996
09-08-2008, 06:14 PM
weet er iemand welke veren ik ter vervanging kan steken van de originele er-5 veren? want die zijn nogal slap en versleten. voorvering is gewoon dikkere olie en andere veren. maar vind dus geen andere achtervering voor de er5, ohja 1 setje bij bikedesign maar diekosten 1100 €. lengte is 340mm

Normaal is die vering op de ER-5 dik in orde. Maar wat je kan steken ter vervanging??????? No idea. :icon_confused: Captain zal da wel weten. :eusa_pray:

mig
09-08-2008, 06:21 PM
informeer es bij bikesetup....

Tom
09-08-2008, 06:36 PM
ééns zoeken op hyperpro:confused:

rietveld
17-08-2008, 01:13 PM
bike design heeft er van 1100 € en da zie ik nie zitten, hyperpro heeft geen, maar heb er al gevonden in UK die beter zijn en mooier.

Captain675
17-08-2008, 01:22 PM
Normaal is die vering op de ER-5 dik in orde. Maar wat je kan steken ter vervanging??????? No idea. :icon_confused: Captain zal da wel weten. :eusa_pray:

eeeuuhh, wat is er mis met die vering ?

Je mag die niet vergelijken met een vering van een supersport hé, Deb is nu ook niet zo'n zwaargewicht als mijn geheugen me nu niet in de steek laat, tja wel een tijdje geleden maar toch hihi.

Grtz
Captain675

Reaper996
17-08-2008, 01:37 PM
eeeuuhh, wat is er mis met die vering ?

Je mag die niet vergelijken met een vering van een supersport hé, Deb is nu ook niet zo'n zwaargewicht als mijn geheugen me nu niet in de steek laat, tja wel een tijdje geleden maar toch hihi.

Grtz
Captain675

Wel ik zeg het toch? Normaal is die vering dik in orde. :PDT_gy:
Moet ook het begin van berichten lezen é pépé. :PDT_gy::PDT_str:

rietveld
17-08-2008, 03:26 PM
vering schommelt te veel als ik ermee rij, maar het is voornamelijk om dat de verf van de veer helemaal afbladert en hij nogal roestig is.

Kerckhove
17-08-2008, 08:04 PM
Die vering is mss gewoon no de kloten, beter kijken voor cheap ass ori vering die wel in orde is gewoon, ni?

ratte
17-08-2008, 08:06 PM
:bs_imwifstupid:

Tom
17-08-2008, 08:35 PM
Ik ken nie veel van vering maar als je die open doet en nieuwe dikkere olie insteekt is da dan nie stugger:confused:

ratte
17-08-2008, 08:44 PM
Ik ken nie veel van vering maar als je die open doet en nieuwe dikkere olie insteekt is da dan nie stugger:confused:

Vooraan wel achteraan is normaal niet mogelijk

Tom
17-08-2008, 08:54 PM
Vooraan wel achteraan is normaal niet mogelijk
Azo:icon_cool: en vanachter op den er-5 zitten zo van die zwarte (spiralen/veren) als je daar zwaardere/hardere opsteekt heeft da effect of is da nutteloos/geldverspilling:confused:
Ik heb op ander forum gelezen dat er mensen op supersports juist die spiraal van hen achterveer vervangen zodat hij op hen gewicht zou afgesteld zijn:icon_confused:

Quartermile
17-08-2008, 09:05 PM
Azo:icon_cool: en vanachter op den er-5 zitten zo van die zwarte (spiralen/veren) als je daar zwaardere/hardere opsteekt heeft da effect of is da nutteloos/geldverspilling:confused:
Ik heb op ander forum gelezen dat er mensen op supersports juist die spiraal van hen achterveer vervangen zodat hij op hen gewicht zou afgesteld zijn:icon_confused:

Veren veranderen zonder de demping aan te passen is zelden goed, tenzij je over de weg wil ketsen gelijk nen tuning Johny Ibiza die voor 100euro 14cm lager tegen het asfalt plakt... jump...jump-jump-jump...jump-jump-jump-jump.... en baan dat ze houden.. :icon_eyes:

Tom
17-08-2008, 09:08 PM
Veren veranderen zonder de demping aan te passen is zelden goed, tenzij je over de weg wil ketsen gelijk nen tuning Johny Ibiza die voor 100euro 14cm lager tegen het asfalt plakt... jump...jump-jump-jump...jump-jump-jump-jump.... en baan dat ze houden.. :icon_eyes:
Ik ben content over mijn veren wi maar vroeg het me gwn af:)
vroeger was da wel mijn dreamcar é zo'n gele johny ibiza:eusa_shhh::PDT_hah: (zeker al 10 jaar geleden)

rietveld
17-08-2008, 09:11 PM
tzullen dus Hagon veren worden, want voe 116 € kun je nie sukkelen e, iets betere veren (de ori's zijn toch versleten) en terug propere, samen met ne mooie gespoten uitlaat ga da toch al ne stuk properder zijn e :)

ratte
17-08-2008, 09:12 PM
vroeger was da wel mijn dreamcar é zo'n gele johny ibiza:eusa_shhh::PDT_hah: (zeker al 10 jaar geleden)

dien evo 1 was een ferm bakje:icon_kidra:

Quartermile
17-08-2008, 09:14 PM

Vier volledig instelbare Proflex'en onder duwen en ge kunt toveren met uw ophanging, ge zijt 2500euro armer maar ieder stukje is demonteerbaar, vervangbaar en regelbaar/instelbaar :smoke:
Maar die investeering overtreft tegenwoordig al snel die knalgele Ibiza Evo1 dreamcar :eusa_shifty:

Tom
17-08-2008, 09:16 PM
tzullen dus Hagon veren worden, want voe 116 € kun je nie sukkelen e, iets betere veren (de ori's zijn toch versleten) en terug propere, samen met ne mooie gespoten uitlaat ga da toch al ne stuk properder zijn e :)Ben benieuwd naar je bevindingen:icon_cool:

dien evo 1 was een ferm bakje:icon_kidra:
Kweenie wa voor één het was maar was alleszins één met +150pk naft maar daarna begon ik betere smaak te krijgen en was mijn dreamcar een impreza wrx:icon_kidra::D en toen kwamen de jaren van verstand en moestek niemi van auto's weten:PDT_ura1:
Huidige dreamcar ford transit l:icon_cool:
:PDT_hah:

Quartermile
17-08-2008, 09:22 PM
Ben benieuwd naar je bevindingen:icon_cool:

Kweenie wa voor één het was maar was alleszins één met +150pk naft maar daarna begon ik betere smaak te krijgen en was mijn dreamcar een impreza wrx:icon_kidra::D en toen kwamen de jaren van verstand en moestek niemi van auto's weten:PDT_ura1:
Huidige dreamcar ford transit l:icon_cool:
:PDT_hah:

Da zal de gti 16v geweest zijn, vriend hier had der zoeen, aan 60.000km in de soep gelopen door een kapotte distributieriem, nieuw gekocht en NUL garantie gekregen :pocorn:

Asterix
19-08-2008, 07:28 PM
tzullen dus Hagon veren worden, want voe 116 € kun je nie sukkelen e, iets betere veren (de ori's zijn toch versleten) en terug propere, samen met ne mooie gespoten uitlaat ga da toch al ne stuk properder zijn e :)

Hagon is een goeie keuze U zal er zeker content van zijn