View Full Version : gezocht goede motokleding
Sandra1975
12-07-2011, 11:05 PM
Dag iedereen, Ik heb een vraag. Ik ben van plan mijn eigen motokledij en helm aan te kopen. Is er iemand die me kan vertellen waar ik die kan vinden via het internet of in het Antwerpse. Het mag 2dehands zijn, maar wel degelijk materiaal natuurlijk. Alvast bedankt. Groetjes sandra.
Godsmack
12-07-2011, 11:13 PM
als je van plan bent veel mee te rijden zou ik eerder opteren voor nieuw, hein Gericke of RAD is best wel goed met hun prijzen als je het huismerk koopt.
petervdc
13-07-2011, 02:31 PM
Het zijn solden, ga naar Hein Gericke, heb je goretex (waterdichte) kledij aan schappelijke prijzen. RAD is ook ok natuurlijk.
Voordeel van goretex kledij is dat je je niks moet aantrekken van het regenweer, en je moet geen extra regenkledij beginnen aantrekken als het regent.
Als je enkel buitenkomt als het mooi weer is, ga dan voor leer.
Joppe
13-07-2011, 08:05 PM
hhmmmm ff denken om in het Antwerpse motokledij te vinden
Hein gericke is er idd een van das 'k dacht in wijnegem in het industrieterrein waar desco zit
Rad in Willebroek heb je ook
dan is er nog joma-zwarte arend langs de A 12
je hebt nog motorkledij track in Waasmunster
in herentals heb je ook 2 winkels maar ik ben de naam ervan kwijt :eusa_doh:
en in Lier heb je ook een grote het is een Honda dealer geloof ik
ah in Kontich heb je der ook een Eko genaamd
verder weet ik niet direct iets
petervdc
13-07-2011, 08:10 PM
Eerste vraag is imho wanneer en hoeveel je gaat (mee)rijden.
Goed weer, slecht weer, 1 tem 4 seizoenen, etc.
Wil je bij regen een extra regenpakje aantrekken, hoe ferm wil je bescherming, etc.
Veel mensen hun 1e motopak aankoop is fout, vb ze kopen iets omdat het in solden is, of omdat het schone kleurtjes heeft.
Ik zie het eerder uit praktisch en veiligheidsoogpunt.
Maar soit, elk doet zijn goesting hé ;-)
Sandra1975
16-07-2011, 12:46 AM
Hoi Peter, Hoeveel ik zal kunnen meerijden weet ik natuurlijk niet. dat zal er vanaf hangen hoe vaak ik de kans krijg, maar ik wil toch wel goed beschermd zijn. Vandaar dus mijn vraag. Groetjes sandra.
Joppe
16-07-2011, 10:36 AM
hier in Merksem heb je de dealer van yamaha Van Roosbroeck genaamd en die heeft ook een uitgebreid gamma aan motokledij
Captain675
16-07-2011, 11:53 AM
En, waarschijnlijk kan je ook wel tweedehands kledij vinden aan een prikje ...
Miekstje
16-07-2011, 02:36 PM
En, waarschijnlijk kan je ook wel tweedehands kledij vinden aan een prikje ...
't Hangt een beetje af van welke maat je hebt, maar je kan inderdaad leuke tweedehandskledij vinden op het internet.
Bij moto-reflex, in 't Kortrijkse ergens, kan je trouwens zowel nieuwe als tweedehands kledij vinden. Wel zo makkelijk natuurlijk, je hoeft niet van hot naar her te gaan rijden om even te passen. In hoeverre er dergelijke winkels in het Antwerpse en omgeving bestaan weet ik niet.
Hoe het eruit ziet is van minder belang, als er maar degelijke materialen gebruikt zijn en er goede beschermstukken op de juiste plaatsen inzitten.
Zoals Petervdc als zei, 't meest praktische is iets waar je je niets hoeft aan te trekken van weersomstandigheden maw bvb goretex.
Een lederen outfit is mss aangenamer om dragen maar om, bij een onverwacht regenbui, ergens te velde, even snel-snel van de moto te springen om er een regenpakje over te trekken, is niet direkt het meest evidente scenario.
Kijk vooral ook uit voor goed schoeisel, waterdicht en antislip, en iets wat tot boven de enkel komt. Hou er bvb ook rekening mee dat je wel eens een stukje wil stappen tussenin.
Ook je helm moet goed zitten, ga dus vooral niet voor de eerste gereedste goedkope helm. De ene helm is de andere niet, en we hebben allemaal een verschillende hoofdvorm. Zet de helm dus even op om je te verzekeren dat hij niet te strak of te los zit. Neem mss best iemand mee die er ervaring mee heeft en die je kan helpen bepalen of de helm al dan niet geschikt is.
Bepaalde merken zijn ook gekend om "minder-turbelentie-geluiden" te hebben. (het geluid van de wind die in en om je helm speelt). Het is echt niet meer leuk als je van de moto afstapt en nadien nog steeds een "getuut" in je oren te hebben alsof je een nachtje in een superluide dancing hebt doorgebracht
Reaper996
17-07-2011, 12:14 PM
Bij moto-reflex, in 't Kortrijkse ergens, kan je trouwens zowel nieuwe als tweedehands kledij vinden.
Ook even bijzeggen dat Moto-Reflex altijd een einde reeks hebben ook.
Nieuwe kldij aan een zeer scherpe prijs. :icon_thumleft:
vBulletin® v3.8.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.