PDA

View Full Version : Engelse veiligheids campagne

Thinluni
10-08-2008, 12:27 PM
Jullie kunnen zich deze http://nl.youtube.com/watch?v=3xiVx3xrctg engelse reclame spot nog wel herinneren.
Hier zijn er nog enkele om even bij stil te staan.
Clip (http://nl.youtube.com/watch?v=_s3DxatSs8U) 1 (http://nl.youtube.com/watch?v=_s3DxatSs8U)

(http://nl.youtube.com/watch?v=_s3DxatSs8U)Clip 2 (http://nl.youtube.com/watch?v=e2LGcVes4Uo)

RSVMILLE
10-08-2008, 12:46 PM
Wa moe je daar op gaan zeggen ... tzal allemaal wel waar zijn zeker. Als ik morgen ga gaan lopen en ik val dood ist ook gedaan. Als je met alle dingen die zouden kunnen gebeuren moet rekening houden moe je nie meer leven. Da wil niet zeggen dat je roekeloos moet zijn. Waarom maken ze geen filmpje van een motor die 70 km/u rijd ... een auto komt uit de tegengestelde richting en houd zich ook aan de max. snelheid van 70 km/u ... de auto krijgt een klapband en ramt de motor ... de motorijder is dood ... de autobestuurder stapt gewoon uit. In die filmpjes schilderen ze gewoon de motards af als ontverantwoordelijk, egoistische klojo´s.

Thinluni
10-08-2008, 12:49 PM
Waarom maken ze geen filmpje van een motor die 70 km/u rijd ... een auto komt uit de tegengestelde richting en houd zich ook aan de max. snelheid van 70 km/u ... de auto krijgt een klapband en ramt de motor ... de motorijder is dood ... de autobestuurder stapt gewoon uit. In die filmpjes schilderen ze gewoon de motards af als ontverantwoordelijk, egoistische klojo´s.
Hier moet ik je dan ook weer gelijk in geven.Het is gewoon zo, als je zo'n videoclipje ziet je misschien nog eens even de tijd neemt om stil te staan met wat je soms doet.Wanneer er iets gebeurt dan zeggen we altijd van verdikke die of ik heb geluk gehad, maar loopt het verkeerd af dan is het helaas te laat.

RSVMILLE
10-08-2008, 01:03 PM
Hier moet ik je dan ook weer gelijk in geven.Het is gewoon zo, als je zo'n videoclipje ziet je misschien nog eens even de tijd neemt om stil te staan met wat je soms doet.Wanneer er iets gebeurt dan zeggen we altijd van verdikke die of ik heb geluk gehad, maar loopt het verkeerd af dan is het helaas te laat.

Das ook waar. Kheb dat al dikwijls een keer gezegd tegen mezelf maar das al veel geminderd bij vroeger. Ik rij zelfs rapper dan vroeger maar in de mate van het mogelijke berekender al zit een ongeluk in een klein hoekje.

Tom
10-08-2008, 01:05 PM
Das ook waar. Kheb dat al dikwijls een keer gezegd tegen mezelf maar das al veel geminderd bij vroeger. Ik rij zelfs rapper dan vroeger maar in de mate van het mogelijke berekender al zit een ongeluk in een klein hoekje.
of putje:PDT_str:

Den les
10-08-2008, 01:20 PM
Ik vind het niet slecht dat we nu en dan eens met onze neus op de feiten worden gedrukt. We zijn kwetsbaar, en zowat iedereen rijdt al eens te snel, doet eens gek...
Als het u ff heeft doen nadenken,kan mn stellen dat het filmpje gaslaagd is.

MV Blackie
10-08-2008, 01:27 PM
sinds mijn laatste ongelukken lukt het zelfs niet meer om met verstand op 0 te rijden, dergelijke filmpjes bewijzen dat ik daarmee eigenlijk op de goeie weg zit ...

fazerke
10-08-2008, 01:29 PM
sinds mijn laatste ongelukken lukt het zelfs niet meer om met verstand op 0 te rijden, dergelijke filmpjes bewijzen dat ik daarmee eigenlijk op de goeie weg zit ...

:bs_imwifstupid:

CREEP
10-08-2008, 01:41 PM
ben eigenlijk al diene zever een beetje beu
gaan we hele dagen gaan werken voor onze stutjes terwijl anderen een uitkering krijgen die maar een klein beetje minder is dan ons schamel loontje is er niemand die ons gek verklaard
doen we op ons werk zo veel mogelijk in zo weinig mogelijk tijd
is er niemand die ons gek verklaard
betalen we braafjes onze belastingskes terwijl er van grote firma's langs alle kanten word geschoemelt worden we weer door niemand gek verklaard
enz enz enz

maar
gebruiken we een stuk techniek die gemaakt is om snel te rijden daadwerkelijk waarvoor hij ontworpen is
en die we bovendien als we centen genoeg hebben zomaar kunnen kopen
dan worden we wel voor gek verklaard
gebeurd er een ongeval is de reden van het ongeval al op voorhand
te hoge snelheid als het een motorrijder betreft
je kan dit ook anders bekijken
had ik sneller gerden was die wagen daar nog niet en kon ik gewoon verder zonder probleem(bv)
zelf al is de max toegestane snelheid 20km/h en rijd iedereen ook die snelheid zullen er nog steeds ongevallen blijven gebeuren
willen we zeker zijn dat we nergens meer tegenaanrijden is het best dat we gewoon blijven stilstaan
probleem opgelost
kga zwijgen want kworden weer kwaad:angry4:
hopelijk ist morgen over

Tom
10-08-2008, 01:46 PM
Idd motorrijden is stomste daje kunt doen of je nu voorzichtig rijd me schaamranden van 5 cm kan je nog altijd door één of andere doodgereden worden:eusa_shhh: dus probeer ik er zoveel mogelijk van te genieten met mss iets meer risico maar anders is er geen reet aan:nono: en aje veilig wilt zijn moet je gwn thuisblijven:PDT_hmm:

Stef
10-08-2008, 02:00 PM
Maar het motorrijden zelf ging wel beter met verstand op nul.:icon_confused:
Nu heb ik soms het gevoel da'k aan 't sukkelen ben (gewoon omdat ik er te veel bij nadenk) en da'k een watje geworden ben als ik sommige anderen met de moto zie rijden :(

MV Blackie
10-08-2008, 02:13 PM
Kijk Creep, ik zal je (voor de eerste keer) ongelijk moeten geven;
JA het is fun om eens snel te rijden
JA het is fun om plat door de bocht te gaan
JA het is fun om wheelies/stoppies te trekken (als je het kan)
JA het is fun om je eens te meten aan een bikerbuddy

MAAAR gezond verstand MOET primeren, als zwakke weggebruiker MOET je nu eenmaal rekening houden met je eigen of anderen hun potentiele stomiteiten
Ik vind niks mis met dergelijke filmpjes en opmerkingen die ons iets willen duidelijk maken (alhouwel je een ervaren motar niet moet beginnnen wijsmaken over wat voor klojo's er allemaal niet op de baan zitten en je gezondheid/leven in gevaar brengen)
20 jaar geleden kon je nog ferm uitleven met een moto maar met de huidige toename van gemotoriseerde voertuigen van de laatst 15 jaar is dit helaas zelden of niet meer mogelijk (lang leve het circuit)

Persoonlijk vind ik dat er veel meer sensibiliseringscampagnes mogen verschijnen voor de koekedoos chauffeurs omtrent de gevaren voor de motorijder en hun laten beseffen dat ze niet alleen op de baan zijn
maar ook voor de motorijders zelf kan het geen kwaad om hun af en toe eens met de neus op de feiten/realiteit te drukken

Was ik verleden jaar geen 2 keer op mijn bek gegaan was mijn rijstijl misschien nog zotter geworden (zie woorden van Mille), nu ik heb dergelijke filmpjes niet meer nodig, het zit ondertussen al tussen mijn oren ingebakken , ook al heeft het filmpje maar 1 iemand doen inzien dat hij mogelijks verkeerd bezig is heeft het voor mij al zijn nut bewezen :PDT_old:

Stef
10-08-2008, 02:21 PM
Kijk Creep, ik zal je (voor de eerste keer) ongelijk moeten geven;
JA het is fun om eens snel te rijden
JA het is fun om plat door de bocht te gaan
JA het is fun om wheelies/stoppies te trekken (als je het kan)
JA het is fun om je eens te meten aan een bikerbuddy

MAAAR gezond verstand MOET primeren, als zwakke weggebruiker MOET je nu eenmaal rekening houden met je eigen of anderen hun potentiele stomiteiten
Ik vind niks mis met dergelijke filmpjes en opmerkingen die ons iets willen duidelijk maken (alhouwel je een ervaren motar niet moet beginnnen wijsmaken over wat voor klojo's er allemaal niet op de baan zitten en je gezondheid/leven in gevaar brengen)
20 jaar geleden kon je nog ferm uitleven met een moto maar met de huidige toename van gemotoriseerde voertuigen van de laatst 15 jaar is dit helaas zelden of niet meer mogelijk (lang leve het circuit)

Persoonlijk vind ik dat er veel meer sensibiliseringscampagnes mogen verschijnen voor de koekedoos chauffeurs omtrent de gevaren voor de motorijder en hun laten beseffen dat ze niet alleen op de baan zijn
maar ook voor de motorijders zelf kan het geen kwaad om hun af en toe eens met de neus op de feiten/realiteit te drukken

Was ik verleden jaar geen 2 keer op mijn bek gegaan was mijn rijstijl misschien nog zotter geworden (zie woorden van Mille), nu ik heb dergelijke filmpjes niet meer nodig, het zit ondertussen al tussen mijn oren ingebakken , ook al heeft het filmpje maar 1 iemand doen inzien dat hij mogelijks verkeerd bezig is heeft het voor mij al zijn nut bewezen :PDT_old:Da's water naar de zee dragen, Blackie :
- want zoiets gebeurt toch alleen maar met een ander :nono:
- want wij kunnen allemaal toch zo goed met de moto rijden :icon_cool:
- want 't zijn alle andere chauffeurs die sukkelaars zijn :PDT_hmm:

... tot we 't zelf meemaken :PDT_ow:

:413:

gixxerke
10-08-2008, 04:32 PM
die clips zijn nu echt weer "het kan nie zotter" :angry4: de meeste ongelukken gebeuren trouwens door een koekeblik die ons niet ziet :PDT_ban:

FilipXX
10-08-2008, 04:41 PM
gaan we hele dagen gaan werken voor onze stutjes terwijl anderen een uitkering krijgen die maar een klein beetje minder is dan ons schamel loontje is er niemand die ons gek verklaard
betalen we braafjes onze belastingskes terwijl er van grote firma's langs alle kanten word geschoemelt worden we weer door niemand gek verklaard
enz enz enz

maar
gebruiken we een stuk techniek die gemaakt is om snel te rijden daadwerkelijk waarvoor hij ontworpen is
had ik sneller gerden was die wagen daar nog niet en kon ik gewoon verder zonder probleem(bv)
zelf al is de max toegestane snelheid 20km/h en rijd iedereen ook die snelheid zullen er nog steeds ongevallen blijven gebeuren
willen we zeker zijn dat we nergens meer tegenaanrijden is het best dat we gewoon blijven stilstaan
probleem opgelost
hopelijk ist morgen over

I'm with stupid !!!

Den les
10-08-2008, 06:08 PM
Wel ik lees hier een pak bullshit zenne.

Nog nooit gehad dat ge met de auto rijdt, ergens een hoofdweg wil oprijden,in de verte een moto zien afkomende. Ge slaat af wetende dat ge daar bvb 70 mag rijden. Blijkt dat binnen de paar seconden die moto u passeert. En u al snel tot de conclusie komt dat de moto een veelvoud van die 70 reed.
Das ff verschieten é.
En idd diene moto is daar voor gemaakt, etc etc.
Maar als diene op mijn auto ketst, moet ie dan maar man genoeg zijn om zn verantwoordelijkheid op te nemen ( tenminste als ie daar nog de mogelijkheid toe krijgt ).
En natuurlijk moeten automobolisten ook opletten. maar sommige situaties zijn nu eenmaal moeilijk in te schatten.

Ik rij op iedere rit te snel, soms veel te snel.
En dergelijke filmpjes kunnen me bijbrengen dat ik dien op te letten.
Wat kunt ga daar dan op tegen hebben ????

Captain675
10-08-2008, 06:20 PM
@ Les : Volledig met je eens !!!

Grtz
Captain675

Quartermile
10-08-2008, 06:35 PM

Da's nu ne keer iet da gij gekunnen hebt en ik nog steeds nie kan se :413:

Reaper996
10-08-2008, 07:12 PM
Ik vind het niet slecht dat we nu en dan eens met onze neus op de feiten worden gedrukt. We zijn kwetsbaar, en zowat iedereen rijdt al eens te snel, doet eens gek...
Als het u ff heeft doen nadenken,kan mn stellen dat het filmpje gaslaagd is.

Ik ben het eigenlijk volledig eens met den Les zene. :PDT_old:

Reaper996
10-08-2008, 07:14 PM
Nu heb ik soms het gevoel da'k aan 't sukkelen ben (gewoon omdat ik er te veel bij nadenk) en da'k een watje geworden ben als ik sommige anderen met de moto zie rijden :(

Tja liever een levend watje dan een dode held zene. :icon_confused:

fhilty
10-08-2008, 07:53 PM

RSVMILLE
10-08-2008, 08:10 PM
enz enz enz

maar
probleem opgelost
hopelijk ist morgen over

Als je geflitst wordt ga je toch ook niet zeggen: jamo matje, mie moto is gemakt voe 200 te rien wi.
Als je 150 een fietser van de weg ramt ga je toch ook niet zeggen tegen de nakomelingen ... sorry wi, mien moto is gemakt voe 150 te rien.
De uitspraak:
gaat volgens mij al helemaal niet op, sorry wi
Als je even de rollen omdraait ... een familielid sterft in een ongeval waarin de aanrijder met veel te hoge snelheid op hen inreed ga je toch ook de uitleg - mijn auto/moto was gemaakt voor die snelheid.

>> Ben ook niet de juist geplaatste persoon om les te geven over snelheid wi maar met bovenstaande uitspraken ben ik het niet helemaal eens wi.

RSVMILLE
10-08-2008, 08:12 PM
Wel ik lees hier een pak bullshit zenne.

Nog nooit gehad dat ge met de auto rijdt, ergens een hoofdweg wil oprijden,in de verte een moto zien afkomende. Ge slaat af wetende dat ge daar bvb 70 mag rijden. Blijkt dat binnen de paar seconden die moto u te passeren. En u al snel tot de conclusie komt dat de moto een veelvoud van die 70 reed.
Das ff verschieten é.
En idd diene moto is daar voor gemaakt, etc etc.
Maar als diene op mijn auto ketst, moet ie dan maar man genoeg zijn om zn verantwoordelijkheid op te nemen ( tenminste als ie daar nog de mogelijkheid toe krijgt ).
En natuurlijk moeten automobolisten ook opletten. maar sommige situaties zijn nu eenmaal moeilijk in te schatten.

Ik rij op iedere rit te snel, soms veel te snel.
En dergelijke filmpjes kunnen me bijbrengen dat ik dien op te letten.
Wat kunt ga daar dan op tegen hebben ????

Mee eens

Tom
10-08-2008, 08:29 PM
Do'nt wine do'nt bitch do'nt judge just ride your damn bike an shut the fuck up:PDT_ban:
:D

CREEP
10-08-2008, 08:45 PM
m'n woede was een beetje over
maar nu lees ik nog meer flauwe kul
ben ik nu ineens de onverantwoorde motorrijder terwijl de helft van jullie zeveraars me zonder veel moeite voorbijvliegen

end off story mij hoor je niet meer

rusty
10-08-2008, 09:11 PM
ben ik nu ineens de onverantwoorde motorrijder terwijl de helft van jullie zeveraars me zonder veel moeite voorbijvliegen

Niks van aantrekken he creep ze zijn allemaal heiliger dan de paus he :eusa_naughty:

RSVMILLE
10-08-2008, 09:28 PM

Mo Creep toch das nie waar. We rijden allemaal te rap maar ik rij toch niet met Katrien haar jeep door iedereen zijn hof omdat hij ervoor gemaakt is.

Quartermile
10-08-2008, 09:36 PM
De meeste worden nog steeds van hunne sokkel gereden op een moment dat ze niet (meer) hard reden, je bent op deze momenten nog veeeeeeeel minder opvallend dan dat je al bent, en dankzij ons uitlaatgebrom gaan getuigen al snel verklaren dat je snel reed :PDT_ban:
Je moet eens gewoon de forum ongevallen op een rijtje zetten en eens zien bij hoeveel snelheid als oorzaak kan aangewezen worden... deze me Turboscooters buiten beschouwing gelaten :PDT_hah:

En bij den een is een halve kustbaan op het achterwiel kinderspel en bij nen anderen is rechtdoor rijden al levensgevaarlijk.
Weet jezelf eens in te schatten en zet vooral NOOIT uw verstand op NUL :eusa_wall:

Tom
10-08-2008, 09:40 PM
De meeste worden nog steeds van hunne sokkel gereden op een moment dat ze niet (meer) hard reden, je bent op deze momenten nog veeeeeeeel minder opvallend dan dat je al bent, en dankzij ons uitlaatgebrom gaan getuigen al snel verklaren dat je snel reed :PDT_ban:
Je moet eens gewoon de forum ongevallen op een rijtje zetten en eens zien bij hoeveel snelheid als oorzaak kan aangewezen worden... deze me Turboscooters buiten beschouwing gelaten :PDT_hah:

En bij den een is een halve kustbaan op het achterwiel kinderspel en bij nen anderen is rechtdoor rijden al levensgevaarlijk.
Weet jezelf eens in te schatten en zet vooral NOOIT uw verstand op NUL :eusa_wall:
:furious3:

CREEP
10-08-2008, 09:52 PM
Mo Creep toch das nie waar. We rijden allemaal te rap maar ik rij toch niet met Katrien haar jeep door iedereen zijn hof omdat hij ervoor gemaakt is.
in me 357mag steek ik ook geen 38 special ammo omdat da minder harde terugslag heeft
ze geven ons de middelen om snel te rijden maar proberen ons wel zoveel mogelijk te flitsen omdat het opbrengt
als je de kat bij de melk zet jeweetwel he
oje poept steek je der em ook mor olf in zeker gie?:PDT_hah:

ratte
10-08-2008, 10:03 PM

Dat is juist: als je iedereen hoort zijn het altijd de anderen die snel of gevaarlijk rijden. Moesten sommige zichzelf bezig zien zouden ze al helemaal anders over hun rijstijl denken.
(En ja ik ben ook schuldig aan het verhaaltje: ik rij nooit snel)

FilipXX
11-08-2008, 12:19 AM

Krapuul ist...da zeg mijn moeder toch altijd :PDT_hmm: (motorijders é)

Ik heb da ook al ondervonden...dat ik meer fouten maak wanneer ik den toerist uitgang dan wanneer ik den hooligan uitgang :PDT_str:

Quartermile
11-08-2008, 07:38 AM
maar ik rij toch niet met Katrien haar jeep door iedereen zijn hof omdat hij ervoor gemaakt is.

Da's handig om dwars door de velden vluchtend krapul me nen Espace achterna te zitten.... :PDT_nunu:
:PDT_ura1:

Quartermile
11-08-2008, 07:55 AM

Heb al me u samen gereden en moet zeggen dat der stevig aan toe kan gaan, maar in 50-zone zien ik u schoon de kraan toedraaien naar een respectabele snelheid en niet overzichtelijke bochten worden aan een overzichtelijke snelheid genomen en dankzij een nuchter verkeersinzicht ziet ge de gevaren uit de kleine hoekjes komen dus 't vestand is der nog nie redelijk bij :icon_cool: Ken der die zelden of nooit meer dan 90rijden maar stukken gevaarlijker bezig zijn dan u, ge moet hier ne keer meekomen op clubweekend, 't is soms om u in nen plooi te leggen al rijdende, e Natje?
Al eens op nen tweevaks in de regen een afdaling gedaan aan 20km/h me 15 moto's voor u en nen gefrustreerden Camion me oplegger achter u? Natje en ik hebben der nog nie snel een tandje bij gestoken voor onze eigen veiligheid. :icon_confused:

Red Blade
11-08-2008, 08:05 AM
sinds mijn laatste ongelukken lukt het zelfs niet meer om met verstand op 0 te rijden, dergelijke filmpjes bewijzen dat ik daarmee eigenlijk op de goeie weg zit ...Daarmee ben ik volledig eens het is nie enkel rijden die belangrijk is maar blijven rijden !!!!
:PDT_ura1: