PDA

View Full Version : Yamaha FJR 2007 - (contact)sleutels en CDI vervangen nodig?

cobra63
19-08-2008, 05:13 PM
Vrienden motorliefhebbers,

Ik hoop dat iemand mij met het volgende kan helpen:
Enkel weken geleden werden, tijdens een inbraak, de drie sleutels van mijn Yamaha FJR (veilig opgeborgen in een kluis, dewelke ze dan stelen, pffff) gestolen.
Na contactname via mijn dealer blijkt dat ik ALLE sloten moet laten vervangen + een nieuwe CDI moet laten plaatsen. Kostprijs ongeveer 2000 euro.
Ik zie dit even niet zitten...
Ik hoor nu van andere bronnen dat een CDI kan geherprogrammeerd worden en dan zou ik alleen de sloten moeten laten vervangen. Dit laatste lijkt me al logischer, tenslotte, je kan toch evengoed een kapotte CDI hebben. Moeten je sloten dan ook vervangen worden? Of je kan je sleutel overdraaien in je slot en wat als die er niet meer uitraakt? Ook nieuwe slote, sleutels en een CDI? Lijkt me bizar....
Ik vind nochtans op internet CDI's apart te koop, dus moeten sleutels hoe dan ook toch bij te maken zijn zondermeer. Als ik nou zo'n tweedands CDI koop en ik zou mijn eigen sleutels nog hebben dan lukt dat toch ook niet?
Heeft er iemand raad, weet er iemand een goedkopere oplossing? Ik hoor het graag...
Alvast bedankt.

gixxerke
19-08-2008, 05:22 PM
als het een 2007 is dan zal die sleutel(s) met een chip zijn daarvan zou je een nummer moeten hebben, ( kaartje met nr op) en zo kunnen die bijgemaakt worden. zoniet kan je volgens mij via een deftige dealer :icon_confused: via het frame nr of motorblok nr via invoerder ook aan sleutels geraken.
alé dat denk ik toch, kan me nie voorstellen da ge ne nieuwe cdi moet steken. da is toch wel serieus overdreven :angry4:

stoffel
19-08-2008, 05:41 PM
toen ik mijn monster 1000 had gekocht was er blijk baar een probleem dat de cpu de sleutel niet erkende dus cpu kon de chip in de sleutel niet herkennen
dus wat hebben ze gedaan
de cpu en sleutel op gestuurd naar de hoofd verdeler en daar hebben ze de cpu en sleutel her geconfigureerd en prob was opgelost

dus volgens mij moeten ze kunnen cpu opsturen en laten linken met niewe sleutels denk dat het zeker moet kunnen met enkel sloten te vervangen
en sleutels met cpu te configureren

Asterix
19-08-2008, 07:23 PM
bij BMW kan je tot 10 sleutels laten bijmaken er zitten nl. 10 herkennings codes in de computer van motor,zo heb ik een reserve sleutel (andere code) laten maken (bij Bmw word er enkel 1 sleutel + een plastiekensleuteltje meegeleverd) zonder dat de transponder er hinder van vind. Bij een merk als Yamaha zal dit en ik ben bijna zeker dat dit ook zo zijn, 2000€ is toch een beetje straf om bij verlies of diefstal van sleutels gans de boel te moeten vernieuwen !!!!

fhilty
19-08-2008, 08:16 PM
ik heb een periode met een andere cdi rondgereden maar met de zelfde
sleutel

FilipXX
20-08-2008, 02:09 PM
Anders eens naar Patrick bellen http://www.lammensmotors.be/ .
Hij verkoopt de meeste yamaha's hier...zal je zeker kunnen helpen .

cobra63
21-08-2008, 09:49 PM
Ik wil jullie alvast allemaal bedanken voor de reacties. Ik kan me erin vinden dat het bijna onmogelijk is dat ik alles zou moeten vervangen in mijn geval, maar zelfs de technische dienst van Yamaha invoerder (d'Ieteren Sports) zegt dat het zo zou zijn.
Ik ga zeker verder zoeken en rekening houden met jullie bevindingen en reacties.
Nogmaals bedankt allemaal.

Quartermile
21-08-2008, 10:29 PM
Ik zou eens nen andere Yamaha dealer proberen want dit verhaal klopt volgens mij niet :nono:

MV Blackie
27-08-2008, 10:27 PM
als computerboer kan ik je zeggen dat hedendaags zowat 99% van alle hedendaagse chips kunnen herprogrameerd worden
als gewone mens kan ik je zeggen dat hedendaags 99% van alle handelaars geld uit uwen beurs willen halen
als motovriend raad ik je aan om je zoektocht toch even voort te zetten en wens ik je hierbij welkom op ons forumpke :PDT_ura1:

cobra63
03-09-2008, 10:06 PM
Ik wil jullie nogmaals danken voor de reacties.
Even mijn verdere lijdensweg uiteenzetten:

Zowel verschillende dealers (Felix & Jos, GSM motorpaleis, Vandevijvere,...) alsook de technische dienst van d' Ieteren Sports (invoerder Yamaha Belgium) zeggen dat ik in mijn geval EN een nieuwe CDI EN nieuwe sloten nodig heb. Allemaal beweren ze dat een CDI niet kan geherprogrammeerd worden.

Als ik deze mensen erop wijs dat via internet verschillende CDI's apart te koop worden aangeboden (zonder slotensets), krijg ik gewoon het antwoord dat dat bedriegers zijn of mensen die niets van motoren kennen, zucht!!!

Ik ben zelf ok computerfreak en weet dat elke code die je ergens ingeeft of programmeert, er op de één of andere manier uit kan gehaald worden. Blijkbaar niet bij Yamaha.
En nu hoor ik van één van jullie dat hij een tijdje met een andere CDI heeft gereden maar met dezelfde sleutels? Dat bewijst genoeg... het moet dus kunnen dat ik gwoon nieuw sloten moet zetten volgens mij.
Alleen wil blijkbaar niemand mij (kunnen) helpen?

Stef
04-09-2008, 05:27 AM
Heb je dezelfde vraag al eens gesteld op het "FJR-forum" ?

cobra63
05-09-2008, 09:28 PM
Ja, dat klopt, ik zoek nl. overal hulp maar heb nog steeds geen bevredigende oplossing gekregen.