View Full Version : vuil uit remklauwen verwijderen
rietveld
22-08-2008, 03:15 PM
hoi,
heb dus de klauw van deb haar er-5 afgehaald en de rubbers die bij de pistons zaten zaten dus half uit de klauw, dus die zijn kapot. pistons zaten hierdoor muurvast en kon ze nie meer bewegen, dus moet nieuwe rubbers en pistons kopen.
maar goed, in die gleuven waar de rubbers zitten die de pistons afsluiten zit dus allerlei vuil en kalk, hoe krijg ik het eruit? de klauw nacht in cola laten liggen?
Reaper996
22-08-2008, 04:47 PM
WD 40. :PDT_ura1:
rietveld
22-08-2008, 07:24 PM
tis al gelukt, schoot in me gedacht da ik alles ontkalk met azijn, dus de remklauw daar ook maar in gelegd :) morgen maar eens revisie setje bestellen.
Captain675
22-08-2008, 08:12 PM
Denk je dat dat kalk is ??? Denk eerder aan oxydatie van aluminium !!!
Grtz
Captain675
rietveld
22-08-2008, 08:32 PM
het komt er allessinds uit, dus tis terug proper nu. alle ja aanvaardbaar om er terug nieuwe rubbers in te steken.
CREEP
23-08-2008, 09:43 PM
hoi,
heb dus de klauw van deb haar er-5 afgehaald en de rubbers die bij de pistons zaten zaten dus half uit de klauw, dus die zijn kapot. pistons zaten hierdoor muurvast en kon ze nie meer bewegen, dus moet nieuwe rubbers en pistons kopen.
maar goed, in die gleuven waar de rubbers zitten die de pistons afsluiten zit dus allerlei vuil en kalk, hoe krijg ik het eruit? de klauw nacht in cola laten liggen?
met rubbers bedoel je waarschijnlijk de stofkapjes die vuil en water moeten tegenhouden moesten het je dichtingen geweest zijn zou je al je remolie reeds verloren hebben
da wit is zoals captain al zei geen kalk maar alu oxidatie
maw er is alu weg :PDT_ow:
aangezien het om remdelen gaat zou je er best aan doen dit eens door iemand te laten bekijken die er wa meer verstand van heeft (geen kwaad bedoeld he')moest je dit zelf monteren zorg dat je o-ring vet of eventueel vaseline gebruikt
allez tis maar een goede raad die ik je wil geven doe ervan wat je wil :alright:
Gsus2k6
20-07-2009, 01:21 AM
laten weken in remolie, daarmee gaat al het vuil weg en uitkuisen.
vBulletin® v3.8.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.