View Full Version : nieuwe chinese 600cc motoren
veldy
23-08-2008, 09:37 AM
Volledig nieuwe 600cc, vier cylinder motor zal in drie nieuwe modellen ingebouwd worden
De drie grote motorbouwers uit China werken momenteel samen om de eerste modulair gebouwde 600cc sportmotor te gaan bouwen voor de Europese markt. Loncin, Zongshen en Jialing hebben hun krachten samengespannen om een volledig nieuwe 600cc 4 cilinder motor te bouwen, welke in drie modellen als krachtbron gaat dienen. Deze motoren worden op de markt gezet als directe concurrent van Japanse en Europese motorfietsen. Zoals het er naar uit ziet zal het een serieuze concurrent worden. Ze bundelen niet alleen de krachten, maar elk merk afzonderlijk neemt de ontwikkeling van de verschillende motorfiets onderdelen onder z'n hoede.
http://www.motornieuws.nl/chin_1-thumb.jpg (http://www.motornieuws.nl/chin_1.php)
Zongshen
http://www.motornieuws.nl/chin_2-thumb.jpg (http://www.motornieuws.nl/chin_2.php)
Jialing
http://www.motornieuws.nl/chin_3-thumb.jpg (http://www.motornieuws.nl/chin_3.php)
Loncin
http://www.motornieuws.nl/
Zen'n 'lik olledrie dezelste wiel'n.
Nie mis en bij de tijd maar nix vernieuwends ook nie é.
Gif mien mor da Zjonsje....ottet écht moet é.
Captain675
23-08-2008, 09:54 AM
Dienen tjingeling ziet er nie mis uut !!!
Grtz
Cap^tain675
Sjiriki
23-08-2008, 10:29 AM
die loncin trekt verdacht vele op nen kruising tsn raptor en vraptor
Da Zonsjen trekt op nen Hornet en die Zsjingling op nen B-King
rietveld
23-08-2008, 11:52 AM
je vergeet de cagiva planet erbij te zetten. tis al geschoept. en ik zou da nooist van me leven kopen. heb al gelezen van die hyosung sv replicas dat er ne engelsman al aal z'n 3de blok zit. 1ste blok 4000km, 2de was iet van 8000km. dus da zegt al genoeg.
RSVMILLE
23-08-2008, 01:30 PM
Die spleetogen maken alles achter maar de afwerking laat wel veel te wensen over. Verleden jaar op een beurs in Parijs stond er ook een chinese stand met copies van Caterpillar, bomag, putzmeister, .... Chinezen werden geweerd van sommige standen omdat ze foto's trokken van bepaalde details om die dan te copiëren.
1. Kawasaki Z750/1000
2. Suzuki GSR
3. Cagiva
:icon_puke_r::icon_puke_l::icon_puke_r:
ratte
23-08-2008, 01:54 PM
:bs_imwifstupid:
Reaper996
23-08-2008, 02:19 PM
:bs_imwifstupid:
Ik ook. :angry4:
veldy
23-08-2008, 02:39 PM
alles al meegemaakt in de jaren 60&70
en ze zijn nu de grooste van de markt
zeg dat den ouden het heeft gezegt:director:
FilipXX
23-08-2008, 02:45 PM
Alle drie nie lelijk...maar ik zou het pas kopen als het zich heeft bewezen :PDT_old:
hondapanneke
23-08-2008, 03:49 PM
Alle drie nie lelijk...maar ik zou het pas kopen als het zich heeft bewezen :PDT_old:
hier dezelfde mening maar blijf mijne pan TROUW!!!!!!!!!!!!
Ik vind die zongshen wel mooier dan hetgene dat ze achter gemaakt hebben (z750) :icon_kidra:
Maar kopen zou ik nie direct doen:nono:
Reaper996
23-08-2008, 04:51 PM
:angry4:doet mij denken aan da speelgoed uit zo'n kindersuprieze. Trok ook meestal op geen kloten kwa kwaliteit.
RSVMILLE
23-08-2008, 06:28 PM
alles al meegemaakt in de jaren 60&70
en ze zijn nu de grooste van de markt
zeg dat den ouden het heeft gezegt:director:
China is zeker de grootsten ..... in namaakprodukten, in dwangarbeid, in kinderarbeid, in het kort houden van eigen volk, .......
Red Blade
23-08-2008, 07:59 PM
je vergeet de cagiva planet erbij te zetten. tis al geschoept. en ik zou da nooist van me leven kopen. heb al gelezen van die hyosung sv replicas dat er ne engelsman al aal z'n 3de blok zit. 1ste blok 4000km, 2de was iet van 8000km. dus da zegt al genoeg.Mss goedkoper dan olie verversen !! :eusa_shifty::eusa_shifty:
ratte
23-08-2008, 08:04 PM
je vergeet de cagiva planet erbij te zetten. tis al geschoept. en ik zou da nooist van me leven kopen. heb al gelezen van die hyosung sv replicas dat er ne engelsman al aal z'n 3de blok zit. 1ste blok 4000km, 2de was iet van 8000km. dus da zegt al genoeg.
Ze verbeteren toch altijd?:PDT_gy:
Quartermile
23-08-2008, 09:50 PM
Ze verbeteren toch altijd?:PDT_gy:
Moesten ze nu ne keer nen Benelli namaken, ze moeten der al wreed hunnen zak aan vegen om slechter te scoren dan het origineel.. :eusa_shifty:
ratte
23-08-2008, 10:01 PM
Moesten ze nu ne keer nen Benelli namaken, ze moeten der al wreed hunnen zak aan vegen om slechter te scoren dan het origineel.. :eusa_shifty:
héééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééél juist:applaus:
Quartermile
23-08-2008, 10:16 PM
Ben ook niet echt te vinden voor china tuig maar feit is wel dat we het blijkbaar veel meer kopen dan dat we zelf denken of weten :icon_confused:
Uw kind gelukkig maken met een goedkoop speelgoedautootje en in uw achterhoofd de gedachte dat misschien het kind die ervoor moet werken om die reden geen kind kan zijn...
En den kniet van ze hebben teminste werk want het is niet echt hen die er beter van worden... :( nog niet..
Ben ook niet echt te vinden voor china tuig maar feit is wel dat we het blijkbaar veel meer kopen dan dat we zelf denken of weten :icon_confused:
Uw kind gelukkig maken met een goedkoop speelgoedautootje en in uw achterhoofd de gedachte dat misschien het kind die ervoor moet werken om die reden geen kind kan zijn...
En den kniet van ze hebben teminste werk want het is niet echt hen die er beter van worden... :( nog niet..QM, ge trekt hier de nagel door de revette!
De achterste rollementen van mijn TripleTeef waren ook made in China...krak, kriep, krak, kapot.
I'm wif stjoepiet!
Den les
24-08-2008, 10:55 AM
En den kniet van ze hebben teminste werk want het is niet echt hen die er beter van worden... :( nog niet..
Ze hebben natuurlijk al een grote afzetmarkt in eigen land. Mss hopen ze de rest van de wereld ook warm te maken voor hun moto's.
En wie weet: mss brengen ze met deze modellen een goed product op de markt é !!
Den les
24-08-2008, 10:57 AM
QM, ge trekt hier de nagel door de revette!
De achterste rollementen van mijn TripleTeef waren ook made in China...krak, kriep, krak, kapot.
I'm wif stjoepiet!
AAH, en hier komen verkondigen dat ze japanees waren !! :SmackBottom:
prijs zal ook wel een stuk goedkoper zijn dan de jappen en dat alleen al zal een reden zijn dat het goed zal verkopen en eerlijk gezegd, echt lelijk zijn ze niet
AAH, en hier komen verkondigen dat ze japanees waren !! :SmackBottom:AAH, neen, ik was mis. Je hebt gelijk ze waren TOCH JAPANEESCHEN BRIEL! :PDT_gy:
Je meug me da nie kwoalik pakk'n... 'k zien een echte vloamink ip da vlak... Spleetogentuch is voe mien ollemalle 't zelste é. :icon_cool:
Quartermile
24-08-2008, 12:39 PM
Ze hebben natuurlijk al een grote afzetmarkt in eigen land. Mss hopen ze de rest van de wereld ook warm te maken voor hun moto's.
En wie weet: mss brengen ze met deze modellen een goed product op de markt é !!
Wat moto's betreft klopt dit nog, maar export is hun grootste troef dus gaan ze het met die motoren natuurlijk ook wel proberen.
Je kunt het perfekt vergelijken met Japan 40 jaar geleden, nu enkel zien of het westen (en Japan) het iets beter ziet komen en ze het deze keer niet blijven weglachen net als 40 jaar geleden hier de eerste japanse "brolmotokes" aankwamen.
Alles word nu wel nuchterder op de voet gevolgd dan toen, 40 jaar geleden, maar dat er hier binnen pakweg 10 jaar een paar chinese merken gaan bijkomen is volgens mij niet meer te voorkomen, of alles nog dezelfde inpakt zal hebben betwijfel ik, de europese staan sterker dan ooit nu.
Wat moto's betreft klopt dit nog, maar export is hun grootste troef dus gaan ze het met die motoren natuurlijk ook wel proberen.
Je kunt het perfekt vergelijken met Japan 40 jaar geleden, nu enkel zien of het westen (en Japan) het iets beter ziet komen en ze het deze keer niet blijven weglachen net als 40 jaar geleden hier de eerste japanse "brolmotokes" aankwamen.
Alles word nu wel nuchterder op de voet gevolgd dan toen, 40 jaar geleden, maar dat er hier binnen pakweg 10 jaar een paar chinese merken gaan bijkomen is volgens mij niet meer te voorkomen, of alles nog dezelfde inpakt zal hebben betwijfel ik, de europese staan sterker dan ooit nu. Idd, ik treed andermaal QM's mening volledig bij. Wij staan way ahead op technologisch vlak vandaag de dag. De enige reden waarom we onze ogen nog zouden durven dichtknijpen is voor de lage productie en dus retailerkostprijs.
Er is een reden waarom we nog niet met dienen Chineeschen briel rondrijden....
Klik! (http://www.dw-world.de/dw/article/0,2144,2619351,00.html)
MV Blackie
27-08-2008, 10:23 PM
massas chinees crapbikes in Spanje gezien ...
Red Blade
27-08-2008, 10:30 PM
Moesten ze nu ne keer nen Benelli namaken, ze moeten der al wreed hunnen zak aan vegen om slechter te scoren dan het origineel.. :eusa_shifty::PDT_hah::PDT_hah::woeaA03::woeaA03:: woeaA03: Sorry BLACKIE !!!!! :PDT_old:
MV Blackie
27-08-2008, 10:39 PM
bedoelt ge nie sorry RATTE ?????
btw, benelli is al nagemaakt door de spleetogen en raad eens ....
:director: ITS SUCKS EVEN MORE
sjaakie
28-08-2008, 07:13 PM
Alles word nu wel nuchterder op de voet gevolgd dan toen, 40 jaar geleden, maar dat er hier binnen pakweg 10 jaar een paar chinese merken gaan bijkomen is volgens mij niet meer te voorkomen, of alles nog dezelfde inpakt zal hebben betwijfel ik, de europese staan sterker dan ooit nu.
zijn ze daar al 40 jaar mee bezig? :PDT_gy:,,, t wordt tijd da ze der ne keer mee stoppen é :PDT_old:
Reaper996
28-08-2008, 07:22 PM
PFF binnen een jaar of 10 ligt de motoverkoop toch op zen gat. :nono:
MV Blackie
28-08-2008, 07:48 PM
zijn ze daar al 40 jaar mee bezig? :PDT_gy:,,, t wordt tijd da ze der ne keer mee stoppen é :PDT_old:
mo sjaakie toch, zolang ze maar kunnen afkijken van de Europeaantjes zullen ze het nie laten zulle (anders hebben ze toch gene inspiratie, zie maar naar al die japtrash van tegenwoordig)
vBulletin® v3.8.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.