View Full Version : Oerknal
RSVMILLE
03-09-2008, 07:18 PM
Wat staat er ons nu weer te wachten :confused:
http://www.hln.be/hln/nl/2656/Global-Warming/article/detail/401171/2008/09/01/Einde-van-de-wereld-op-10-9-door-zwarte-gaten-na-oerknal.dhtml
rietveld
03-09-2008, 07:27 PM
goe da je me waarschuwt
straks eens lekker losbandig gaan doen, want binnen ne week ist gedaan met ons
MV Blackie
03-09-2008, 07:46 PM
man³, de mens zal het toch ook nooit leren hé ...
ik zeg altijd als je er geen verstand van hebt, blijf er dan met je poten vanaf :PDT_old:
ratte
03-09-2008, 08:25 PM
:bs_imwifstupid:
Red Blade
03-09-2008, 08:59 PM
man³, de mens zal het toch ook nooit leren hé ...
ik zeg altijd als je er geen verstand van hebt, blijf er dan met je poten vanaf :PDT_old::bs_imwifstupid:
Captain675
03-09-2008, 09:08 PM
Allee zeg en dat juist op 10 sept, Ratte spoed u het is juist loondag dan hihihi
Grtz
Captain675
ratte
03-09-2008, 09:22 PM
Allee zeg en dat juist op 10 sept, Ratte spoed u het is juist loondag dan hihihi
Grtz
Captain675
kgon vragen da ze een beetje eerder storten zodak et nog kan opgebruiken:PDT_gy:
Reaper996
03-09-2008, 11:31 PM
EUH wien van junder et ier in mien garage komen filmen?? :eusa_shifty:
Die gasten hebben ook Dan Brown gelezen zeker ? :eusa_shifty:
draknor
04-09-2008, 07:46 AM
hihihi, Stargate toestanden...
dus, als er ier volgende week een rondtoert ip ne moto zonder wielen...
Sjiriki
04-09-2008, 08:07 AM
Kben toch nog 19 geworden eh :)
Sjiriki
04-09-2008, 12:14 PM
Even van een ander forum gepiekt
Heb dat Nostradamus gedoe nog eens opgezocht.
Meestal voor 2008 kom ik op info van een conflikt tussen Engeland en Frankrijk dat een wereldgebeuren zou worden.
Ook hebben ze het over wat dat experiment zou kunnen zijn.
"Er zullen voortekenen zijn in de lente, omverwerping van naties en zware aardbevingen. En in de maand oktober zal een grote beweging van de aardbol plaatsvinden (poolverschuiving), en die zal zodanig zijn, dat men zal denken dat de aarde haar natuurlijke gravitatiebeweging is kwijtgeraakt en dat ze in de afgrond van de eeuwige duisternis zal worden geworpen.''
Nostradamus, 27 juni 1558
Quartermile
04-09-2008, 12:41 PM
Even van een ander forum gepiekt
Heb dat Nostradamus gedoe nog eens opgezocht.
Meestal voor 2008 kom ik op info van een conflikt tussen Engeland en Frankrijk dat een wereldgebeuren zou worden.
Ook hebben ze het over wat dat experiment zou kunnen zijn.
"Er zullen voortekenen zijn in de lente, omverwerping van naties en zware aardbevingen. En in de maand oktober zal een grote beweging van de aardbol plaatsvinden (poolverschuiving), en die zal zodanig zijn, dat men zal denken dat de aarde haar natuurlijke gravitatiebeweging is kwijtgeraakt en dat ze in de afgrond van de eeuwige duisternis zal worden geworpen.''
Nostradamus, 27 juni 1558
Ga je ons helemaal zot maken ja? :stopp:
Reaper996
04-09-2008, 05:05 PM
Moet nergens mee inzitten gasten. Voor 2010 heb ik nog niets gepland. :PDT_gy:
tzal wel weer een scheet in een fles zijn
rusty
04-09-2008, 05:42 PM
Ga je ons helemaal zot maken ja? :stopp:
Zotter of da ge nu zijt kan toch nie meer :PDT_ura1:
Natje
04-09-2008, 08:04 PM
Heb mij ook in mijn jonge jaren laten onnozel maken door nostradamus...
Ziijn beweringen zijn nog maar weinig uitgekomen... Heb dien boek trouwens nog liggen...
MV Blackie
04-09-2008, 08:08 PM
moet toch zeggen dat het ook al paar keer in mijn gedachten is opgekomen vandaag, zelfs toegevoegd aan facebook profiel
Natje
04-09-2008, 08:11 PM
moet toch zeggen dat het ook al paar keer in mijn gedachten is opgekomen vandaag, zelfs toegevoegd aan facebook profiel
tis een feit dat het boeltje hier nie zal blijven bestaan e, maar het zal volgende week nog nie zijn zenne... Hoop ik....:eusa_pray:
MV Blackie
04-09-2008, 08:41 PM
daarmee dat ik zeker ook nog eens een deftig treffen wil gaan rijden voor de bol barst : Quarter, here we come dude :PDT_ura1:
sickboy
05-09-2008, 09:00 AM
goe nieuws da :icon_confused:
Bientje
05-09-2008, 10:52 AM
t zal wel geen zo'n vaart lopen zeker?:PDT_ow:
sjaakie
05-09-2008, 11:18 AM
t zal wel geen zo'n vaart lopen zeker?:PDT_ow:
was ik ook zo aan 't denken :eusa_eh:
Reaper996
05-09-2008, 11:43 AM
Persoonlijk vind ik al da gelul van die groene jongens nogal DIKKE SHIT.
Altijd maar melken dat we de werled aan het kapot maken zijn.
De werel bestaat al 7MILJARD jaar. 7 é gasten. De mens hooguit 300.000 jaar.
In die 7miljard jaar is de aarde gebombardeert geweesd voor 1000den jaren door meteorieten,continent verschuivingen,ijstijden,dinosaurusen,en wa weet ik nog allemaal.
En nu denken die groene klojo's dat we de aarde gaan kapot maken??? Nope de aarde vind overal wel iets op. Oke wij zullen er wel tegen verliezen maar de aarde zal er veel langer zijn dan ons. Dus stop met de aarde te redden maar red je zelf. :icon_kidra:
CREEP
05-09-2008, 05:01 PM
In die 7miljard jaar is de aarde gebombardeert geweesd voor 1000den jaren door meteorieten,continent verschuivingen,ijstijden,dinosaurusen,en wa weet ik nog allemaal.
En nu denken die groene klojo's dat we de aarde gaan kapot maken??? Nope de aarde vind overal wel iets op. Oke wij zullen er wel tegen verliezen maar de aarde zal er veel langer zijn dan ons. Dus stop met de aarde te redden maar red je zelf. :icon_kidra:
goe gezeit man ik volg je redenering 100% :512:
En nu denken die groene klojo's dat we de aarde gaan kapot maken??? Nope de aarde vind overal wel iets op. Oke wij zullen er wel tegen verliezen maar de aarde zal er veel langer zijn dan ons. Dus stop met de aarde te redden maar red je zelf. :icon_kidra:Hij is dood maar zijn wijsheid leeft verder.
goe gezeit man ik volg je redenering 100% :512:
LEVE GEORGE CARLIN!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=eScDfYzMEEw
Reaper996
05-09-2008, 06:13 PM
Hij is dood maar zijn wijsheid leeft verder.
LEVE GEORGE CARLIN!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=eScDfYzMEEw
Awel dien gast vertelt perfect wa da ik bedoel. :icon_kidra:
El Barto
06-09-2008, 05:37 AM
wie weet vinden ze door dat proefje nog enkele duizenden km³ ruwe olie..., joepieee, misschien volgende week tanken aan 50 cent... :PDT_ura1:
wie weet vinden ze door dat proefje nog enkele duizenden km³ ruwe olie..., joepieee, misschien volgende week tanken aan 50 cent... :PDT_ura1:Natuurlijk dadde ... :alright:
Pintje gedronken El Barto ? :PDT_gy:
:laughing7:
De oerknal.
Er is een algemeen aanvaarde kosmologie die start met een explosie veroorzaakt door niets. Dit is de Lemaitre-Gamow theorie, die de weg opspoorde van de uitzettende sterrenstelsels om de plaats van de explosie, die ongeveer 13.7 miljard (laatste meting van door Hubble telescoop) jaren geleden plaats vond, te vinden. Een explosie die sterk genoeg was om de sterrenstelsels uit elkaar te laten spatten. Een solide klomp die alle materie van het waarneembare universum inhield, met een massa die miljoenen malen zwaarder was dan een superzware ster. Volgens deze theorie is de oerklomp, ylem genaamd, geëxplodeerd en verspreidde zijn materie zich in alle richtingen. Wat dit veroorzaakt heeft is één van de vele voor de mensheid verborgen geheimen.
Het originele idee gaf geen uitleg over de ylem als proces, omdat het door niets werd veroorzaakt. Je kan het de ban van God noemen. Recente theorieën echter spreken van een samentrekking van substantie, van zowel materie als antimaterie, in één enkel punt met een grote kracht, de gravitatie. Als ons universum is onstaan uit een sigulariteit dan bevindt er zich in het centrum van het universum een enorm groot zwartgat en kunnen we dit centrum niet waarnemen. . De explosietheorie "The Big Bang" wordt meestal uitgelegd als de inslag van deeltjes, samengetrokken door de zwaartekracht, maar dit veronderstelt ook dat alle verspreide deeltjes dit kleine punt konden raken. De zwaartekracht zou de materie in elkaar kunnen doen slaan naar een centraal punt. Dit zou dan een pulserend geheel kunnen zijn, zoals een kosmologische terugschakeling.
Omtrent deze theorie staan verschillende wetenschappers sceptisch tegenover elkaar. Een recente toevoeging van de Big Bang is het Zwarte Gat, waarin de materie verdwijnt en zich condenseert in een super dicht lichaam dat door implosie weer een explosie kan veroorzaken. Wij weten helemaal niet uit welk soort brandstof de knal is ontstaan vermits ze verdween tijdens het proces.
Een andere theorie zegt dat het universum samengetrokken is in een ambi-plasma van versmolten atomen. Sinds ambi-plasma voor mogelijk gehouden wordt, weten wij dat het ingrediënten bevat van materie en antimaterie. Beide zouden gevormd kunnen worden. Door annihilatie van elkaar zou dit de kracht geweest zijn voor de knal, omdat materie en antimaterie resulteren in energie en energie resulteert in materie.
Een andere theorie gaat over hetgeen gebeurde vóór de knal, in termen van tijdomkering. Indien de "ylem" een gigantisch zwart gat was, kan de massieve zwaartekracht gestopt zijn op een bepaald punt en een terugschakeling van zich zelf hebben bewerkstelligd. De inhoud wordt dan weer in ons eigen relatieve tijdstraject geworpen. Wij krijgen nu het tegenovergestelde van de ineenstorting. Zodat wat er vóór de knal bestond niets anders is dan het teruggaan naar de originele toestand. Het is wel onwaarschijnlijk dat alles weer op de juiste plaats staat of dezelfde evolutie doorloopt, aangezien toeval een grote rol speelt in onze natuur. Wij kunnen deel uitmaken van een pulserend geheel van orde naar wanorde en vice-versa.
http://users.telenet.be/lode.stevens/heelal1.jpg
Er zijn maar twee echte bewijsvoeringen van de Big Bang theorie.
De eerste wordt "Red-shift" of roodverschuiving genaamd. Wat vergeleken kan worden met het dopplereffect, namelijk het verleggen van het spectrum naar een langere golflengte als het object zich van ons verwijdert of de verkorting van de golflengte als het object ons nadert.
Indien dit bewezen kan worden, kan het uitdeinende heelal beschouwd worden als het spiegelbeeld (schaduw universum) van een vorig ineenstortend universum, wat een verklaring kan geven voor de terugschakelingstheorie.
Het tweede bewijs is het vreemde geluid dat wordt waargenomen door radioastronomen en mogelijk afkomstig is van de oerexplosie, maar vreemd genoeg in alle richtingen gelijk is ( 2.7 K).
http://users.telenet.be/lode.stevens/einsteinyoyo.jpg
http://users.telenet.be/lode.stevens/home1.jpg (http://users.telenet.be/lode.stevens/natuur.htm)
Sjiriki
10-09-2008, 09:05 AM
Eum sorry wi Reaper mor ik ben 1 van die groenen enneuh jen berekening da de mens hier 300 . 000 jaar zou zijn, plakt da ma aan je neus wi :)
De wereld ga wel kapot door ons, en als je da niet ziet , dan heb je ferme oogkleppen op...
De aarde gaat er idd veel langer zijn dan ons mor in die korte tijd da wij er zijn hebben we het hele ecosysteem een fermen knauw gegeven....
Je zegt zelf
"In die 7miljard jaar is de aarde gebombardeert geweesd voor 1000den jaren door meteorieten,continent verschuivingen,ijstijden,dinosaurusen,en wa weet ik nog allemaal."
Maar da zijn allemaal natuurlijke fenomenen die veroorzaakt zijn door geleidelijke veranderingen, die verschuivingen en ijstijden toch. Meteorieten is wa anders.
Maar gelijk onze naft en steenkool, da zijn al de fossiele resten van alles da voor ons geleefd heeft, want als er geen dino's en reuzenregenwouden geweest waren miljoenenjaaren geleden, konden we nu zelf uze mottos duwen !!!
Het heeft de aarde miljoenen jaren gekost om die "brandstof" te vormen en wij hebben het er wel mooi in +/- 100 jaar goe uitgepompt eh !
De stijging va CO2 zal wrs ook niets te maken hebben met de industrialisering zeker? tzal wel van de koeien komen die teveel scheten laten....
Kzyn zeker zelf geen heilig zantje, want ken ook veel nafte erdoor geblazen dit jaar
De enige verdomde reden da wij nog leven is omda groene planten zuurstof maken zodanig da we nog kunn osemen, dus toont ki verdomme wa respect, of ej meer respect vo die man die beesten afschieten voet plezier? Of voe wa winsbejag nog nen hectare of 100 gon afkappen voe nog wa landbouwgroend an te legn???
Eum sorry wi Reaper mor ik ben 1 van die groenen enneuh jen berekening da de mens hier 300 . 000 jaar zou zijn, plakt da ma aan je neus wi :)
De wereld ga wel kapot door ons, en als je da niet ziet , dan heb je ferme oogkleppen op...
De aarde gaat er idd veel langer zijn dan ons mor in die korte tijd da wij er zijn hebben we het hele ecosysteem een fermen knauw gegeven....
Je zegt zelf
"In die 7miljard jaar is de aarde gebombardeert geweesd voor 1000den jaren door meteorieten,continent verschuivingen,ijstijden,dinosaurusen,en wa weet ik nog allemaal."
Maar da zijn allemaal natuurlijke fenomenen die veroorzaakt zijn door geleidelijke veranderingen, die verschuivingen en ijstijden toch. Meteorieten is wa anders.
Maar gelijk onze naft en steenkool, da zijn al de fossiele resten van alles da voor ons geleefd heeft, want als er geen dino's en reuzenregenwouden geweest waren miljoenenjaaren geleden, konden we nu zelf uze mottos duwen !!!
Het heeft de aarde miljoenen jaren gekost om die "brandstof" te vormen en wij hebben het er wel mooi in +/- 100 jaar goe uitgepompt eh !
De stijging va CO2 zal wrs ook niets te maken hebben met de industrialisering zeker? tzal wel van de koeien komen die teveel scheten laten....
Kzyn zeker zelf geen heilig zantje, want ken ook veel nafte erdoor geblazen dit jaar
De enige verdomde reden da wij nog leven is omda groene planten zuurstof maken zodanig da we nog kunn osemen, dus toont ki verdomme wa respect, of ej meer respect vo die man die beesten afschieten voet plezier? Of voe wa winsbejag nog nen hectare of 100 gon afkappen voe nog wa landbouwgroend an te legn???
oei, nie te goed geslapen geloof ik:PDT_gy:
Sjiriki
10-09-2008, 09:12 AM
oei, nie te goed geslapen geloof ik:PDT_gy:
:angry4:
Tellybobs
10-09-2008, 09:32 AM
Je zegt zelf
Volledig mee eens.
Zie ook de documentaire: De aarde van uit de hemel van Yann-Arthus Bertrand
We zin inderdaad de wirreld naar de klootn an't elpen, en nog meest de kaanders.
't es godver door de global warming damme voor den eerste keer sedert '65 were regen gehad in binst Woaregem Koerse!! :icon_confused:
vBulletin® v3.8.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.