View Full Version : rel om starfgewicht bij ducati in de BSB
veldy
25-05-2008, 06:54 PM
World Superbikes houdt regels hetzelfde
De leiding van het British Superbikes-kampioenschap heeft besloten dat de Ducati 1098R per direct 10 kilo extra gewicht mee moet nemen. In plaats van de huidige 165 kilo voor zowel tweecilinders als viercilinders moet een tweecilinder nu 175 kilo gaan wegen, omdat de 1200cc twins te veel voordeel ten opzichte van de 1000 cc viercilinders zouden hebben. De teamleiding van GSE Airwaves Ducati, dat momenteel het kampioenschap met grote voorsprong aanvoert, heeft hierop besloten niet mee te doen bij de komende race op Donnington. Grootste reden hiervoor is de korte tijd tussen aankondiging van het nieuwe reglement en deze wedstrijd, het team zegt voor die tijd geen nieuwe set-up voor dit nieuwe gewicht te kunnen maken. Ducati's raceafdeling bevestogde officieeldat racen met dit gewicht zonder tests gevaarlijk zou zijn waarop bepaald werd dat alleen in de kwalificatietraining met 175 kilo moet worden gereden en in elke andere sessie met 170 kiloe. Overigens blijft in de World Superbikes voorlopig 168 kilo het minimumgewicht voor tweecilinders, terwijl viercilinders hier 162 kilo mogen wegen.
http://www.motornieuws.nl/Airwaves-Ducati-thumb.jpg (http://www.motornieuws.nl/Airwaves-Ducati.jpg)
RSVMILLE
25-05-2008, 06:57 PM
Khad er verleden weel al iets over gelezen maar ze wisten toen nog niet of het nieuwe reglement er zou door komen. Dit zal nog voor verhitte discussies zorgen:rolleyes:
Reaper996
25-05-2008, 07:13 PM
Voordeel voordell. Die gasten zijn gewoon weeral aan het melken omdat ze het WEERAL eens niet kunnen halen tegen Ducati. Bende jeanetten. :mad:
Red Blade
25-05-2008, 07:42 PM
Voordeel voordell. Die gasten zijn gewoon weeral aan het melken omdat ze het WEERAL eens niet kunnen halen tegen Ducati. Bende jeanetten. :mad: Das een ingewikkelde materie !!! Who knows!! :(
MV Blackie
25-05-2008, 09:01 PM
lijkt mij ook maar eerlijk dat een moto met een meerwaarde van 200cc ook wel wat zwaarder mag wegen
GSX-R
25-05-2008, 09:05 PM
er zijn altijd al problemen geweest tussen de 2cil.en de 4cil. de enigste oplossing is ieder zijn klasse maar dat zal ook niet gebeuren .
Reaper996
25-05-2008, 09:12 PM
lijkt mij ook maar eerlijk dat een moto met een meerwaarde van 200cc ook wel wat zwaarder mag wegen
Awel weet je wat ze gaan doen? Net als een jaar of 7,8 geleden? Ze gaan dan weer wat gewicht op de neus steken waardoor em beter stuurt en gaan dan nog harder gaan. En zo blijft er altijd gemelk. :mad:
GSX-R
25-05-2008, 09:18 PM
Awel weet je wat ze gaan doen? Net als een jaar of 7,8 geleden? Ze gaan dan weer wat gewicht op de neus steken waardoor em beter stuurt en gaan dan nog harder gaan. En zo blijft er altijd gemelk. :mad:
was ducati zelf nie aan het melken vorig jaar dat ze meer cc inhoud wilden ;)
Reaper996
25-05-2008, 09:30 PM
was ducati zelf nie aan het melken vorig jaar dat ze meer cc inhoud wilden ;)
Da zijn details. :o:o:D
FilipXX
26-05-2008, 01:59 AM
Op da niveau zal elke kilo wel helpen é !!!
de 600cc's 4cyl rijden toch ook samen met 750 2cyl en 675 3cyl:confused:
Dus een 4e van 1000cc= totaal 1250cc da ducati zou mogen hebben als je vergelijkt met de 600's:confused:
Vind da allemaal nie logisch wi:rolleyes::D
Reaper996
26-05-2008, 12:26 PM
Tja wie berekent er al die zever eigenlijk? :eek:
Red Blade
26-05-2008, 02:36 PM
Da zijn details. :o:o:D Maar wel zeer belangrijke !! :eek:
Den les
26-05-2008, 03:28 PM
Ik vind het niet meer dan juist. Als men merkt dat er teveel voordeel wordt gehaald , moet men ingrijpen. Anders gaat de racesport naar de kloten. Mensen willen spanning, sponsors willen gezien worden.
Ieder merk moet het potentieel hebben om een race te kunnen winnen. Als Ducati teveel voordeel haalt uit een regel waar ze zelf hebben zitten om bleiten, wel dan moet er NU ingegrepen worden.
Zou jij betalen om ee race te zien waar je al op voorhand de podiumplaatsen kan voorspellen ?? Ik niet in alle geval. Het moet ergens een eerlijke strijd blijven é.
En als morgen Suzuki een nieuwe regel in voege laat treden, waarmee Suzuki massas voordeel haalt , zal ik hier evengoed Suzuki op de vingers tikken.
veldy
26-05-2008, 05:36 PM
vandaag juist naar de BSB gekeken
het ziet er niet uit dat ze er last van hebben
alle 2 de races voor shaky burn op airwaves ducati.
ze blijven zeer sterk die ducati
het moet spannend blijven anders kijk niemand en krijgen we zoals in 2003&2004 een ducati cup en daar heeft niemand wat aan zelf ducati niet
het is juist daarom dat ze 1000cc 4cil hebben toelaten.
nadat honda zich heeft terug getrokken.
het ontstaan van vtr had ook zijn reden in 2000
het was omdat de 4cil niet meer meekonden.
en je weet het resultaat
dan gingen de ital.weer een nieuw regelment dat i.v.b met de banden enz...
ze weten dat het eene het andere nodig heeft
en races doet het merk verkopen
het is alleen commerieel gezien.
weet waarom de zx7r zo goed verkocht heeft
omdat het model in 94 de 916 van de wereldtitel heeft gehouden
enz....
alleen de rc45 was teduur en dat is de reden dat de vtr goedkooper was om teverkopen
de rc 45 is van de laaste 750 die 996 heeft verslagen in 97
dan was het weer honda met de vtr maar dat was een 1000
in 2002 had men de meest kijkcijfers
het kampionschap was maar met 1 punt verschil
dus alleen dat ik wil zeggen dat het ééne merk het andere nodig heeft in de superbike en gp
en draai allemaal om de verkoop en kijkcijfers
RSVMILLE
26-05-2008, 05:42 PM
Het moet inderdaad spannend blijven. Als dei duc's iedere race winnen met 20 sec. voorsprong kijkt er na 5 races geen meer:(
Den les
26-05-2008, 07:01 PM
Ik heb de race vandaag ook bekeken, en ik moet zeggen het was spannend. Ducati wint beide manches, maar er was spanning. dus de nieuwe maatregel was nodig !!
Reaper996
26-05-2008, 07:09 PM
Ik heb de race vandaag ook bekeken, en ik moet zeggen het was spannend. Ducati wint beide manches, maar er was spanning. dus de nieuwe maatregel was nodig !!
Misschien. We zullen zien é. :rolleyes:
Red Blade
26-05-2008, 08:30 PM
Ik heb de race vandaag ook bekeken, en ik moet zeggen het was spannend. Ducati wint beide manches, maar er was spanning. dus de nieuwe maatregel was nodig !! Zo is da het moet spannend blijven hé !!! :eek:
vBulletin® v3.8.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.