View Full Version : brandplek ^^
tomtem
27-09-2008, 06:40 PM
:) gegroet,
ik ben hier nieuw, en rijd ook nog niet lang met een moto, en ik heb nu iets redelijk idioot voor, mijn broek is tegen mijn uitlaat verbrand geweest *oops* :eusa_shifty: nu heb ik een zwarte brand plek op die plaats (cf. foto) en ik krijg deze niet afgewassen,
ik weet ook niet waartegen chroom wel en niet kan, en voor ik een of ander product probeer, steek ik hier eens mijn licht op :) (ik heb al eens met wd40 en geprobeerd, maar dat haalt niet veel uit :icon_confused: net zoals hard frotten niet hielp ^^)
ook in mijn broek zit nu een gat trouwens :D ik vermoed dat ik met een leren broek beter af ben ? (de deze was textiel ...)
MV Blackie
27-09-2008, 07:02 PM
Welkom Tomtem,
heb helaas geen antwoord op uw vraag, maar met beetje geluk weet er wel iemand gepast antwoord op te geven ... (ben niet zo poetsachtig aangelegd)
RSVMILLE
27-09-2008, 07:18 PM
Simonis of polish of van die doordrenkte watten in zo'n blikken potje
Op de husaberg ook al (veeel) voorgehad dat broek of laars tegen uitlaat brande en velk maakte.....
Je kunt het best afkrijgen als de uitlaat nog warm is maar wel opletten dat je je poten nie verbrand:PDT_hah: maar het blijft wel een kutwerk (als je geen krassen wil achterlaten) en ik schraap het er nu af met een mes die vlekken laat wel krassen achter mo da boeit nie zo op die husaberg:)
Captain675
27-09-2008, 09:07 PM
Ik zou met staalwol xxx proberen, verkrijgbaar bij de betere drogist( xxx= ultra fijn) Maakt geen krassen, eventueel napolieren met Commandant 4. Deze handelingen enkel bij koude motor !!!
FilipXX
27-09-2008, 09:10 PM
Simonis of polish of van die doordrenkte watten in zo'n blikken potje
Ging ik ook zeggen !
Ik zou met staalwol xxx proberen, verkrijgbaar bij de betere drogist( xxx= ultra fijn) Maakt geen krassen, eventueel napolieren met Commandant 4. Deze handelingen enkel bij koude motor !!!
Dit pas wanneer het vorige niet lukt :PDT_old:
RSVMILLE
27-09-2008, 09:20 PM
Ben juist in de garage geweest en het blikken potje heet BRASSO
http://www.healthinajiffy.co.uk/images/brasso-metal-polish-wadding.jpg
BRASSO® Metal Polish
Leaves a smooth polished surface and a brilliant shine
Cleans, polishes and protects brass, copper, chrome, stainless steel and pewter
Contains low levels of abrasives
Will not scratch fine metal
Tis mss gemakkelijker als je het gebruikt bij een warme uitlaat
Red Blade
27-09-2008, 11:26 PM
WELKOM en succes bij t'poetsen ! :applaus:
Reaper996
28-09-2008, 01:10 AM
Ben juist in de garage geweest en het blikken potje heet BRASSO
http://www.healthinajiffy.co.uk/images/brasso-metal-polish-wadding.jpg
BRASSO® Metal Polish
Leaves a smooth polished surface and a brilliant shine
Cleans, polishes and protects brass, copper, chrome, stainless steel and pewter
Contains low levels of abrasives
Will not scratch fine metal
Tis mss gemakkelijker als je het gebruikt bij een warme uitlaat
NIET DOEN. Als je pech hebt kan het kleine doffe plekjes veroorzaken in je uitlaat. Heb da al eens gezien bij een collega van men pa. Deze had ook vuil willen weg doen op een warme uitlaat. :eusa_naughty::eusa_naughty:
joe b.a.r.
28-09-2008, 02:14 PM
de boel laten afkoelen en met belgom chrome en een gewone vod inwrijven en oppoetsen,op gene tijd blinkt ie weer als nieuw ....en welcome here hé
tomtem
28-09-2008, 03:47 PM
bedankt voor alle reacties :)
de zwarte verbande restjes heb ik afgekrabd met een harde spons (had helaas geen staalwol xxx, dat had wss veel sneller geweest), dan heb ik chrome poets gebruikt, heb nu nog een licht matte plek daar, maar dat vind ik niet zo erg (mss dat ik daarvoor die Simonis of die Belgom Chrome eens ga proberen)
(ben niet zo poetsachtig aangelegd)
:D LOL
ik doet dat ook niet echt graag zulle, maar het is wel prettig als je materiaal proper is :)
Ik heb mijn ori-uitlaten er terug opstaan...en zal ook weer achter een pulje chrome-blink moeten gaan. :eusa_shifty:
:director:Wel steeds aanbrengen op een koud oppervlak...
vBulletin® v3.8.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.