PDA

View Full Version : kwaliteit peugeot vs ford

rietveld
11-11-2008, 08:07 PM
Hoi,

heb dus 2 auto's op het oog. allebei bij garage waar ze dus verplicht zijn voor 12m garantie te geven. allebei rond de 80.000km en beide benzine.

de peugeot 206 1.4 75pk en de focus 1.6 16klepper 100pk

beide van 1999. maar welke is kwalitatief beter? de focus kost 500 € meer. ik weet niet zoveel van auto's maar wil natuurlijk een betrouwbare auto. en stel dat de Ford betrouwbaarder is is 100pk dan veel duurder dan 75pk? niet dat ik achter pk's kijk maar wil een er toch een tijdje mee doen, dus als ford langer meegaat dan neem ik liever de Ford als die niet in taksen en verzekering meer kost.

Red Blade
11-11-2008, 08:12 PM
Ik zou voor de focus gaan !

rietveld
11-11-2008, 08:12 PM
kun je da argumenteren? :)

Kenji
11-11-2008, 09:58 PM
Kzou ook die focus nemen, hij gaat wel een bitje meer drinken dankzij die 16 kleppen maar hij gaat wel een skonder leven maken :PDT_hah:

FilipXX
11-11-2008, 10:25 PM
Ik zou voor de focus gaan !

Ik ook...gewoon omdat ik hem liever zie !

ratte
11-11-2008, 10:28 PM
CREEP kun jij soms Rietveld helpen met de keuze????

Captain675
12-11-2008, 01:35 PM
Dju toch dacht just hetzelfste !!!

Stef
12-11-2008, 01:46 PM
Is de Focus ook niet een beetje ruimer ? :413:

Tellybobs
12-11-2008, 02:19 PM
ik zou ook focussen, reden:
1) heb het niet zo voor peugeot (persoonlijke vete)
2) ne maat van mij heeft ne focus en is er zeer content van

vergelijk best ook eens de verzekeringstarieven... kan schelen 75 tegen 100pk?

Tellybobs
12-11-2008, 02:25 PM
anders kan je mijne nissan sunny misschien kopen?
bouwjaar 06/1992 (nog MAAR 16 jaar half!!), 1400 nafte (16 kleppen), 135000km, 5-deurs
ik vraag maar kuch-hoest-hoest-zend euro...:PDT_gy:

rietveld
12-11-2008, 05:26 PM
lol hou je brol mo bij :p van da graag zien, ik vind da nie lelijk mo tis dus puur voe de kwaliteit e.

CREEP
12-11-2008, 05:35 PM
CREEP kun jij soms Rietveld helpen met de keuze????

Kheb zeer goed nagedacht alvorens hierop te reageren en ik zal zeer braaf zijn en dit topic proberen te vermijden

rietveld koop een fordje jongen je zal het je niet beklagen
laat de fransoozen wijn en kaas maken en laat hun goedkope plastieken brolauto's voor wat ze zijn

wil je toch iets van peugeot koop de peugeot pepermolen

en nu ga ik zwijgen of ik wor kwaad:angry4:

Stef
12-11-2008, 05:36 PM
lol hou je brol mo bij :p van da graag zien, ik vind da nie lelijk mo tis dus puur voe de kwaliteit e.En dat moet je dan horen van iemand die met een Duc rijdt ... :eusa_doh:

:PDT_gy:

rietveld
12-11-2008, 05:39 PM
net gebeld met verzekeraar. komt op 1027 € per jaar voor de focus. en iets van 600 € als ik met m'n familiale en brandverzekering ook naar hem ga.

Motofrankie
12-11-2008, 07:11 PM
Ik zou ZEKER voor de focus gaan, zonder twijfel

RSVMILLE
12-11-2008, 07:54 PM
Ik zou met 100 % zekerheid voor de Ford gaan. Argumenteren ??? Duitse wagens zijn gewoon goed al kan je ook een maandagsen hebben maar bij peugeot maken ze er meer de maandag :)

domi
12-11-2008, 09:07 PM
weet ge ;ge hebt goeie en auto s die minder zijn ,
dat is een beslissing da ge zelf neemt wat er voor u t beste is kwa plaats en wa ge onder de motorkap wil .
ilzelf ben al jaren peugeot rijder en heb nog nooit probleemwagens gehad tot nu toe en hoop het zo te houden ook !!!

sucses met de aankoop

sickboy
12-11-2008, 09:10 PM
Focus, zeker

Quartermile
12-11-2008, 09:21 PM
Heb tweenulzes gehad en ben daar wreed kontent van geweest :duimop:
Was een van mijn leukste wagens uit mijn tochwel lange rij.. :eusa_shifty:
Ford heb ik nu nog nooit gehad... en ik denk niet dat die der ooit zal komen...

Quartermile
12-11-2008, 09:24 PM
anders kan je mijne nissan sunny misschien kopen?
bouwjaar 06/1992 (nog MAAR 16 jaar half!!), 1400 nafte (16 kleppen), 135000km, 5-deurs
ik vraag maar kuch-hoest-hoest-zend euro...:PDT_gy:

Ook nog Nissan gehad (rij nu ook me een ma da's de mijne nie) en verkocht voor export aan 630.000 probleemloze km's :512:

RSVMILLE
12-11-2008, 09:55 PM
Ik heb wel nog met Ford gereden, mijn ouders rijden al 40 jaar met Ford en ik moet zeggen ... nog nooit geen abnormale pannes gehad ... zelfs geen normale :) Mijn schoonbroer reed vroeger peugeot 206 en kmoet zeggen dat mss een leuke wagen was maar wel een beetje rammelig en plastiekerig. De nieuwe generatie peugeots kampt ook nogal met elektronische ziektes. Van de 4 mensen die ik ken met peugeot (1x407, 1x407SW, 2x307SW) is er maar 1 die nog geen problemen had en dat is mijn schoonbroer (407) maar die heeft nog maar 2500km :eusa_shifty:

MAN302
13-11-2008, 12:33 AM
net gebeld met verzekeraar. komt op 1027 € per jaar voor de focus. en iets van 600 € als ik met m'n familiale en brandverzekering ook naar hem ga.
ik zou toch maar eens kijken en vergelijken bij andere verzekeraars, ik betaal zo ongeveer 1150 euro voor mij opel zafira 1.6 FULL OMNIUM! en heb daar geen familiale en brand.

draknor
13-11-2008, 08:19 AM
ik zou toch maar eens kijken en vergelijken bij andere verzekeraars, ik betaal zo ongeveer 1150 euro voor mij opel zafira 1.6 FULL OMNIUM! en heb daar geen familiale en brand.

mar gij zijt wel al nen ouwe zak, ge betaald gij veeeeeeeel minder ้

MAN302
13-11-2008, 08:25 AM
mar gij zijt wel al nen ouwe zak, ge betaald gij veeeeeeeel minder ้
ja, da's waar snotneus, ik zit al jaaaaren aan bm 0

Tom
13-11-2008, 04:34 PM
Ikzelf heb geen ervaring met auto's (heb zelf geen rbw:eusa_shifty: )
Maar thuis rijden ze met :
ford fiesta 1,4 naft (ocassie van paar jaar oud niets van miserie buiten een lampje die kapot was ofzo)
peugot 107 diesel ocasietje van nog geen jaar oud ook niets mis met da autotje

En die auto's rijden elke dag door alle weersomstandigheden en staan al paar 10 000den km's op dus is alle 2 geen brol

Ze gaan alle 2 nie vooruit (zijn auto's ้:eusa_shhh: ) maar ik zou geen extra geld geven aan een auto met meer pk's ofzo een auto is om van a naar b te rijden en je moet toch overal in het rijtje aanschuiven dus who cares of je nu 50 of 500pk hebt auto's zijn vo janetten:D

Ikzelf zit eraan te denken om tegen volgend jaar tegen de zomer een camionette te kopen in occasie en de grootste kanshebbers zijn fiat ducato of ford transit maar moe ้้rst nog da rbw halen en auto's interesseren me eerlijk gezegd nie veel:PDT_old:

Kerckhove
13-11-2008, 05:35 PM
Ikzelf heb geen ervaring met auto's (heb zelf geen rbw:eusa_shifty: )
Maar thuis rijden ze met :
ford fiesta 1,4 naft (ocassie van paar jaar oud niets van miserie buiten een lampje die kapot was ofzo)
peugot 107 diesel ocasietje van nog geen jaar oud ook niets mis met da autotje

En die auto's rijden elke dag door alle weersomstandigheden en staan al paar 10 000den km's op dus is alle 2 geen brol

Ze gaan alle 2 nie vooruit (zijn auto's ้:eusa_shhh: ) maar ik zou geen extra geld geven aan een auto met meer pk's ofzo een auto is om van a naar b te rijden en je moet toch overal in het rijtje aanschuiven dus who cares of je nu 50 of 500pk hebt auto's zijn vo janetten:D

Ikzelf zit eraan te denken om tegen volgend jaar tegen de zomer een camionette te kopen in occasie en de grootste kanshebbers zijn fiat ducato of ford transit maar moe ้้rst nog da rbw halen en auto's interesseren me eerlijk gezegd nie veel:PDT_old:

Waar is die topic weer over die gele ibiza???:eusa_shifty:

En als een mens nu wel wat vermogen in karre wil, who cares, zijn zaak. Ik kun mij ook amuseren met een auto en als je eens gereden et tom laat ons ton nog eens klappen....:PDT_gy:

@Rietveld... ben benieuwd wat je gaat doen man!

YuckFou
13-11-2008, 05:53 PM
Kwerk bij Carglass, en tenige da ik weet is dak van mijn leven nooit geen Ford ga kopen (da weet ik sinds ik daar werk). Kvind de afwerking ronduit plastiekerig, hoe da heel die boel daar onder die motorkap in elkaar zit, tis gelijk da ze de gerefusseerde plastiek van de broesse hebben moeten overkopen, allez ja... ben der geen fan van.

Ne peugeot is nu ook geen toonbeeld van afwerking, ma kzou toch naar die peugeot gaan, zonder ook ma 1 seconde te twijfelen...

Ma bon, das dus uit ervaring opt werk, en nie rij-ervaring. En ook voor een groot stuk persoonlijke mening. Kwens je zowiezo veel plezier met je nieuwe wagen, ongeacht welke het wordt!

rietveld
13-11-2008, 06:00 PM
die peugeot is jammer genoeg verkocht. blijft enkel de focus over. maar ben natuurlijk nog ant verderkijken naar andere auto's ook e. vandaag weer 3 garages afgedweild maar niets.

rietveld
13-11-2008, 06:04 PM
en idd tom. ik zei da ook voorda ik ne auto had. tis maar om van a naar b te rijden, en ik geloofde kerckhove en mig ook nie toen ze zeiden da auto rijden plezierig was. maar nu denk ik er ook anders over. kgeef je wel gelijk dat veel pk's nie noodzakelijk zijn maar tis toch plezant. maar 100pk vind ik wel veel gewoon omdat het voor te verzekeren zo duur is voor ne twintiger. dus met 75pk ben ik meer of blij genoeg.

Asterix
13-11-2008, 06:14 PM
en idd tom. ik zei da ook voorda ik ne auto had. tis maar om van a naar b te rijden, en ik geloofde kerckhove en mig ook nie toen ze zeiden da auto rijden plezierig was. maar nu denk ik er ook anders over. kgeef je wel gelijk dat veel pk's nie noodzakelijk zijn maar tis toch plezant. maar 100pk vind ik wel veel gewoon omdat het voor te verzekeren zo duur is voor ne twintiger. dus met 75pk ben ik meer of blij genoeg.

ik denk wanneer U spreek van Uw hond en familie uitbreidingen zou ik voor een partner of berlingo kijken een zee van ruimte en bij verbouwingen de zetels eruit en kan van alles vervoeren en als U rond kijkt vanaf 5000€ zij er al te koop

Tom
13-11-2008, 06:21 PM
Waar is die topic weer over die gele ibiza???:eusa_shifty:

En als een mens nu wel wat vermogen in karre wil, who cares, zijn zaak. Ik kun mij ook amuseren met een auto en als je eens gereden et tom laat ons ton nog eens klappen....:PDT_gy:

@Rietveld... ben benieuwd wat je gaat doen man!Ik heb al een paar keer gereden met een auto wi op een lege parking ofzo maar nog te weinig om er over mee te kunnen praten...
Tis idd een luxe of leuk als je meer pk's hebt maar het kost gwn veel € in tax/verzekering/naft en als het geld nie op je rug groeit en je een beetje verstandig bent kijk je nie naar de pk's zolang je makkelijk 130 kunt tuffen is da goed zeker:PDT_hmm: (IMO)

en idd tom. ik zei da ook voorda ik ne auto had. tis maar om van a naar b te rijden, en ik geloofde kerckhove en mig ook nie toen ze zeiden da auto rijden plezierig was. maar nu denk ik er ook anders over. kgeef je wel gelijk dat veel pk's nie noodzakelijk zijn maar tis toch plezant. maar 100pk vind ik wel veel gewoon omdat het voor te verzekeren zo duur is voor ne twintiger. dus met 75pk ben ik meer of blij genoeg.Jep die verzekeringen zijn idd wel:icon_confused:
Denk dat ik een camionette wil hebben dak al aan 2500€ lig zonder de aankoopprijs:eusa_shifty: (rbw halen/verzekering betalen inschrijving enz)

Mss vind ik het ook wel plezant als ik een beetje kan rijden maar ik vind autorijden voort moment met mijn skills angstaanjagend spannend aan slakketempo:PDT_hah:

Kerckhove
13-11-2008, 06:33 PM
Ja das waar. 't is leuker op een moto, als ist wel geestig spelen in de auto, zoals in de winter bij rotweer kan ik echt de auto uithalen en me uit goan leven bij gebrek een moto. In een 'vlak' veldje in de sneeuw ofzo! En dan ist voor mij zelfs leuker met kleinere auto.:PDT_ura1:

@Tom, mijn droomcamionette is een vivaro-VAN, zoals in A-team VAN, rode streep, spoiler, ahahahaaa

Tom
13-11-2008, 06:55 PM
Ik vind vivaro's /renault traffic ook nice camionetten maar die zijn toch wel redelijk duur 6/7000 voor een beetje deftige 2dehands....
Maar kan nog vanalles worden (of niets:PDT_hah: ) ben nu alvast die hard aan het sparen:icon_cool:

Kerckhove
13-11-2008, 06:59 PM
Ik vind vivaro's /renault traffic ook nice camionetten maar die zijn toch wel redelijk duur 6/7000 voor een beetje deftige 2dehands....
Maar kan nog vanalles worden (of niets:PDT_hah: ) ben nu alvast die hard aan het sparen:icon_cool:

ja dat wel, maar ik nu eenmaal een 'opel'-man. Die transit's vind ik ook best mooi, maar van dichtbij bekeken laat de afwerking toch wel wat te wensen over vind ik, kan er bijna door kijken aan de neus. daarbij is een Vivaro bijna een 'auto' qua afwerking met een uitneembare dubbele cabine indien gewenst waar een husa inkan en zelfs een harley. Bovendien lopen die dingen goed ook.
Zoals gezegd, ik ben niet neutraal, hehe!

Tom
13-11-2008, 07:09 PM
Als ik er ้้n mocht kiezen met een ander zijn geld zou het een vivaro worden:)

Ontopic... de duc blijft nu dus:confused::icon_cool:

rietveld
13-11-2008, 07:42 PM
nog niet zeker.

aangezien die peugeot weg is en die focus eigenlijk toch iets te duur is in verzekering.

Tom
15-11-2008, 12:34 PM
nog niet zeker.

aangezien die peugeot weg is en die focus eigenlijk toch iets te duur is in verzekering.
Kijken voor iets goekoper dan ้ vo 3000€ eje toch wel een betrouwbare goeie auto:confused:
Die moto ga nog geld waard zijn:PDT_old: nu is hij idd nog nie veel waard omdat hij aan de 1ne kant al te oud is maar aan de andere kant is hij nog te jong... mss binnen 10-20jaar als hij nog proper is krijg je er zeker een smak geld voorn:icon_kidra:

rietveld
15-11-2008, 01:53 PM
3000 € vind je al auto ja mo ik wil een uit ne garage met 1 jaar garantie. moet dan minstens 5 deurs zijn en benzine tot 100000km. ze zijn er, maar je moe goe zoeken en geduld hebben. en als je dan een vind moe je rap zijn. maar kwas dus te laat.

rietveld
15-11-2008, 05:06 PM
morgn dus gaan kijken voe ne vw polo 6N 5deurs 1.3 naft (40kw en 53pk) dus lekker goekoop in taks. muahaha

Quartermile
16-11-2008, 02:59 AM
morgn dus gaan kijken voe ne vw polo 6N 5deurs 1.3 naft (40kw en 53pk) dus lekker goekoop in taks. muahaha

Goedkoop in taks, goedkoop in verbruik en goedkoop in onderdelen als je deze nodig hebt, wel zonder servo als het nen 1.3 is, 1.4 heeft da wel of is dervoor voorzien.
Heb ooit nen 1.3 die niet voorzien is voor servo omgebouwd naar servostuur en heb daar ook nen scheet plezier aan gehad zenne... :PDT_ow:maar alles werkt vijf jaar later nog steeds probleemloos :icon_cool:

rietveld
16-11-2008, 12:12 PM
twas njet. is al weg

Tellybobs
16-11-2008, 03:38 PM
Vraag eens prijs aan Zakenkantoor Vereecke (vereecke@portima.be). T.a.v. Hendrik met de groeten van Tom.