PDA

View Full Version : Triumph daytona 675 wint wereldwijde swa supersporttest

veldy
28-05-2008, 04:12 PM
Alle concurrenten in supersportsegment afgetroefd
De Triumph Daytona 675 is de allerbeste supersportmotor van 2008. En trouwens ook van 2006 en 2007. Dat vinden de journalisten en testrijders van de Supertest World Association, een wereldwijd samenwerkingsverband van 15 gerenommeerde motortijdschriften uit Europa, Amerika en Japan. Tijdens een meerdaagse circuittest, met alle supersportmotoren van dit moment, troefde de Daytona 675 de complete concurrentie met ruime voorsprong af.
http://www.motornieuws.nl/TriumphDaytonawintsupersporttest-thumb.jpg (http://www.motornieuws.nl/TriumphDaytonawintsupersporttest.php)

De SWA Supertest is voor alle deelnemers uiterst belangrijk en prestigieus. Bijna alle grote motorfabrikanten sturen niet alleen een motorfiets om getest te worden, maar ook monteurs en een testrijder voor een optimale set-up. Triumph won hier dus voor de derde keer op rij van de complete Japanse supersportvloot en de Ducati 848. Niet alleen was de rondetijd van de Triumph Daytona 675 de allersnelste. Ook op punten als motorblok, gasrespons, stuurgedrag/wendbaarheid en remmen was de Triumph steeds weer de beste. Op bijna alle andere vlakken werd een top-3 notering gescoord, waaruit blijkt dat de 675 eigenlijk geen zwakke punten heeft.

De top aan testrijders was dus overenthousiast over de beste supersportmotor van dit moment. Quotes als “met het grootste gemak troeft de Triumph Daytona de concurrentie af”, “het bijzondere karakter van deze driecilinder grenst bijna aan perfectie” en “alles lijkt te kloppen” zijn, vooral uit de mond van uiterst kritische journalisten en testrijders, geen loze woorden maar een keiharde aanbeveling. De Triumph Daytona 675 is al voor veel supersportrijders een verassing geweest. Een positieve verassing dan wel, gezien de resultaten van deze vergelijkingstest. Dat deze Engelse supersportmotor opvallend, eigenzinnig en onderscheidend is kan iedereen zien. Dat het ook nog eens de beste van allemaal is werd door de SWA voor de derde keer op rij bevestigd

De SWA Supertest is voor alle deelnemers uiterst belangrijk en prestigieus. Bijna alle grote motorfabrikanten sturen niet alleen een motorfiets om getest te worden, maar ook monteurs en een testrijder voor een optimale set-up. Triumph won hier dus voor de derde keer op rij van de complete Japanse supersportvloot en de Ducati 848. Niet alleen was de rondetijd van de Triumph Daytona 675 de allersnelste. Ook op punten als motorblok, gasrespons, stuurgedrag/wendbaarheid en remmen was de Triumph steeds weer de beste. Op bijna alle andere vlakken werd een top-3 notering gescoord, waaruit blijkt dat de 675 eigenlijk geen zwakke punten heeft.

De top aan testrijders was dus overenthousiast over de beste supersportmotor van dit moment. Quotes als “met het grootste gemak troeft de Triumph Daytona de concurrentie af”, “het bijzondere karakter van deze driecilinder grenst bijna aan perfectie” en “alles lijkt te kloppen” zijn, vooral uit de mond van uiterst kritische journalisten en testrijders, geen loze woorden maar een keiharde aanbeveling. De Triumph Daytona 675 is al voor veel supersportrijders een verassing geweest. Een positieve verassing dan wel, gezien de resultaten van deze vergelijkingstest. Dat deze Engelse supersportmotor opvallend, eigenzinnig en onderscheidend is kan iedereen zien. Dat het ook nog eens de beste van allemaal is werd door de SWA voor de derde keer op rij bevestigd
gekinp en geplakt van http://www.motornieuws.nl/

FilipXX
28-05-2008, 04:26 PM
Ze zijn goe bezig :ico_yeah4:

Captain675
28-05-2008, 04:33 PM
Ik wil niet bevooroordeeld overkomen hihi......

Vandaar bekijk hetzelf maar eens !!! Dan horen jullie het eens van een ander ook voilla !!!

http://video.aol.com/video-detail/2008-triumph-daytona-675-supersport-motorcycle/4282845436?icid=acvsv4 (http://video.aol.com/video-detail/2008-triumph-daytona-675-supersport-motorcycle/4282845436?icid=acvsv4)

Grtz
Captain675

Tom
28-05-2008, 05:27 PM
tis een supermachien é dien daytona:ico_yeah4:

Captain675
28-05-2008, 06:23 PM
Nu dat we toch bezig zijn, nog wat nieuws se !!!

Bioethanol-fueled Triumph Daytona 675 reaches 159mph (http://hellforleathermagazine.com/2008/04/bioethanolfueled-triumph-dayto.html)

http://hellforleathermagazine.com/images/bioethanol_triumph_daytona_675.jpgRunning on fuel produced from fermented apples, a Triumph Daytona 675 reached a top speed of 158.7mph on Thursday at England's Bruntingthorpe Proving Ground. This speed matches that of a petroleum-fueled Daytona. Project Fast Fruit was a collaboration between Bike Magazine (http://www.bikemagazine.co.uk/) and A-Level Chemistry students with the aim of demonstrating how easily and successfully a motorcycle could be converted to run on bioethanol. As a result of the project's success, Triumph (http://hellforleathermagazine.com/cgi-bin/mt/mt-search.cgi?IncludeBlogs=1&search=triumph) is investigating the possibility of making future models compatible with E25 (25 percent ethanol, 75 percent gasoline

Grtz
Captain675

GSX-R
28-05-2008, 06:23 PM
respect :applaus::1appl:

PVC
28-05-2008, 07:44 PM
GEWELDIG :ico_yeah4:

Red Blade
28-05-2008, 08:03 PM
Bevestiging wat ik al lang wist en bij de naked komt de street er overal als besten uit !!!!! Chapeau voor Triumph!! :applaus::applaus:

MV Blackie
28-05-2008, 08:05 PM
das ook nie moeilijk é Blade, 675 Agusta model is nog niet uit ...
:occasion18:

sickboy
28-05-2008, 09:05 PM
en nu iedereen ne daytona 675 kopen :D
nee, respect voor Triumph (al altijd eigenlijk)

Tom
28-05-2008, 09:24 PM
En da is dan nog hen 1ste poging hé:ico_yeah4:
Volledig nieuwe moto 1ste model en direct een schot in de roos:applaus:
Na 3 jaar nog altijd competitief tegen de jappies die ondertussen al vele generaties 600's geproduceerd hebben.
Hiep hiep hoera voor da "klein" hinckley fabriekje:occasion18:
En denk dat er pas een nieuwe daytona komt in 2010

Heb geruchten gehoord van triumph voor 2009 over een rocket met 2500cc (alsof die 2300cc nog nie genoeg is:rolleyes: ) en een street triple r versie met zelfde vering van de daytona en radiale brembo's + ander lichter uitlaatsysteem...

raptorken
28-05-2008, 09:29 PM
Ik vind dat echt wel een ferm machien! Maar dat ie den duc 848 afkuist, amai dat had ik toch niet verwacht!
Chapeau en doe zo voort!:applaus::applaus:

FilipXX
28-05-2008, 10:12 PM
En da is dan nog hen 1ste poging hé:ico_yeah4:
een street triple r versie met zelfde vering van de daytona en radiale brembo's + ander lichter uitlaatsysteem...

Geef mij maar street triple R :D

Red Blade
28-05-2008, 10:12 PM
das ook nie moeilijk é Blade, 675 Agusta model is nog niet uit ...
:occasion18:Denk da dien agusta slagen gaat krijgen van dien Triumph en zeker langs de baan.Op circuit zouden de zaken anders kunnen zijn.Maar algemeen geef ik Engelsen ook het voordeel!! :rolleyes::rolleyes:

Captain675
28-05-2008, 10:35 PM
Denk dat de europeanen goed bezig zijn, MV Augusta zal traditiegetrouw ook wel een esthetisch mooi machientje afleveren. En die hebben wel het voordeel dat ze veel know how hebben met triple's ook he !!!
Grtz
Captain675

Red Blade
28-05-2008, 10:45 PM
Denk dat de europeanen goed bezig zijn, MV Augusta zal traditiegetrouw ook wel een esthetisch mooi machientje afleveren. En die hebben wel het voordeel dat ze veel know how hebben met triple's ook he !!!
Grtz
Captain675Nie slijmen bij den Blackie hé !!! :icon_confused:

Tom
29-05-2008, 12:51 PM
Geef mij maar street triple R :D
Van mij mocht de street direct een "R" zijn ipv te besparen op vering/remmen:rolleyes:
Maarja ze moesten da doen om te kunnen concurere met de japanse 600/750 nakeds hen prijs...
Khad liever 1000meer betaald en al dien boel er standaart opgehad...
Ahja kheb al daytona achtervering vo 125€ nu nog progressieve voorvering laten steken vo nog ééns 125-150€ en dan heb ik ook een street triple r:D
De remmen ben ik eigenlijk content van radiaal ziet er wel vetter uit maar de standaart street remmen doen hen werk goed op straat:ico_yeah4:
Husa is beetje overkill die remmen:eek:

Red Blade
29-05-2008, 02:23 PM
Van mij mocht de street direct een "R" zijn ipv te besparen op vering/remmen:rolleyes:
Maarja ze moesten da doen om te kunnen concurere met de japanse 600/750 nakeds hen prijs...
Khad liever 1000meer betaald en al dien boel er standaart opgehad...
Ahja kheb al daytona achtervering vo 125€ nu nog progressieve voorvering laten steken vo nog ééns 125-150€ en dan heb ik ook een street triple r:D
De remmen ben ik eigenlijk content van radiaal ziet er wel vetter uit maar de standaart street remmen doen hen werk goed op straat:ico_yeah4:
Husa is beetje overkill die remmen:eek:Nie memmen je hebt een pracht moto en voor 1000 euro extra heb jij wel iets speciaals !!! :applaus:

Tom
29-05-2008, 02:26 PM
Nie memmen je hebt een pracht moto en voor 1000 euro extra heb jij wel iets speciaals !!! :applaus:
Idd tis waar mag nie zagen:rolleyes:
:buig:voor mijn triple:D

Red Blade
29-05-2008, 08:38 PM
Idd tis waar mag nie zagen:rolleyes:
:buig:voor mijn triple:D Alé ben blij daj t'inziet iemand moet er je toch op wijzen !!! :alright::occasion14:

Tom
29-05-2008, 08:45 PM
Alé ben blij daj t'inziet iemand moet er je toch op wijzen !!! :alright::occasion14:
Nja zaag tegenwoordig nogal moet er nie opletten:rolleyes:
Da komt er van hele dagen op je gat zitten en niets doen:crybaby2:;)

MV Blackie
29-05-2008, 09:01 PM
Nja zaag tegenwoordig nogal moet er nie opletten:rolleyes:
Da komt er van hele dagen op je gat zitten en niets doen:crybaby2:;)

tis tegen em dajjet moet zeggen, hij werkt wel bij 'het spoor' zulle :eusa_shhh:

draknor
29-05-2008, 09:06 PM
hehehe
'k ken er nog zo-ene...

Eh Evil-duts...

Red Blade
29-05-2008, 09:09 PM
tis tegen em dajjet moet zeggen, hij werkt wel bij 'het spoor' zulle :eusa_shhh:K'ben blij daj zegt werkt bij t'spoor merci Blackie !!:buig: