PDA

View Full Version : nieuwe baterij

mario
15-12-2008, 08:24 PM
vandaag ben ik geweest voor een neuwe baterij te laten steken al een tijdje moelijkheden bij het starten eerst had ik een druppellader gekocht om die de ganse nacht te laten op laden s'morgens kon ik zonder probleem starten maar vandaag toen ik gedaan had met werken rond 15u30 en terug wilde starten kon ik niet gelukkig dat ze ook een batrij lader hebben op ons werk en zo kan ik terug vertrekken ben direkt richting garage geweest en een nieuwe laten steken prijs 90 € weer al een stuk van mijn eindejaarspremie weg:angry4::angry4::angry4:

Kerckhove
15-12-2008, 08:26 PM
vandaag ben ik geweest voor een neuwe baterij te laten steken al een tijdje moelijkheden bij het starten eerst had ik een druppellader gekocht om die de ganse nacht te laten op laden s'morgens kon ik zonder probleem starten maar vandaag toen ik gedaan had met werken rond 15u30 en terug wilde starten kon ik niet gelukkig dat ze ook een batrij lader hebben op ons werk en zo kan ik terug vertrekken ben direkt richting garage geweest en een nieuwe laten steken prijs 90 € weer al een stuk van mijn eindejaarspremie weg:angry4::angry4::angry4:

Awel, vroeg nieuwjaarsgeschenk!

In ieder geval, 't is serieus vervelend als je constant startproblemen door hebt. Zie het als een noodzakelijk kwaad nieuwe batterijen!

Red Blade
16-12-2008, 07:01 PM
Awel, vroeg nieuwjaarsgeschenk!

In ieder geval, 't is serieus vervelend als je constant startproblemen door hebt. Zie het als een noodzakelijk kwaad nieuwe batterijen! En t'is er de tijd voor.......koud en feestdagen ????? :icon_kidra:

Tom
16-12-2008, 07:11 PM
Ik heb een optimate en elk weekend verwissel ik van moto in de winter en batterij blijft optimaal:applaus:
Kheb hem ook ééns 8u aan de transporter gehangen maar was nog altijd nie volledig opgeladen volgens optimate:icon_confused: (lichtje is nie rood dus wil zeggen dat batterij nie slecht is maar het blijft gwn oranje)

Asterix
17-12-2008, 07:49 PM
Ik heb een optimate en elk weekend verwissel ik van moto in de winter en batterij blijft optimaal:applaus:
Kheb hem ook ééns 8u aan de transporter gehangen maar was nog altijd nie volledig opgeladen volgens optimate:icon_confused: (lichtje is nie rood dus wil zeggen dat batterij nie slecht is maar het blijft gwn oranje)
optimate is meer voor het onderhouden van de Batterij beter is het om de Batterij eens goed te laden met degelijke lader en daarna optimate gebruiken

Red Blade
17-12-2008, 07:55 PM
optimate is meer voor het onderhouden van de Batterij beter is het om de Batterij eens goed te laden met degelijke lader en daarna optimate gebruiken Een gelbatterij mag je enkel laden met een druppellader.En wat is er mis mee !! :eusa_naughty:

Sjiriki
17-12-2008, 08:24 PM
ik praktisch elke dag met de raptr, batt is ook naar de zak, jaar en 3 maanden oud,
nu zo een druppellader op

ook continu problemen met starten ook al heb ik er 6 uur voordien 25 km mee gereden zenne

Asterix
17-12-2008, 10:55 PM
Een gelbatterij mag je enkel laden met een druppellader.En wat is er mis mee !! :eusa_naughty:

Dit wist ik niet, maar dit is ook een beetje een probleem van een Gelbatterij die zijn goed of slecht, een druppellader zoals een optimate heeft een cyclus van laden en ontladen om zo de batterij in orde te houden. Het beste voor een batterij is dat het voertuig gebruikt wordt
heb ook nog meegemaakt met mijn R90/6 lampjes optimate toonden (acide)batterij ok 14v maar toch niet starten bij kontrole bleek er geen Ampérage meer te zijn

Iron Gonzo
17-12-2008, 11:13 PM
optimate is meer voor het onderhouden van de Batterij beter is het om de Batterij eens goed te laden met degelijke lader en daarna optimate gebruiken
100% gelijk
staat tevens op de gebruiksaanwijziging.

geld voor alle types batterijen, van de alom gekende met zuur, gel, enz... oplaadbare batterijen

Tom
18-12-2008, 07:26 PM
Ja idd je moet nie 1st je batterij helemaal leegstarten of kapot laten gaan door er maanden nie naar te kijken voor je hem aan die optimate legt maar als je hem gwn af en toe daaraan legt heb je geen zware lader nodig wi en blijft je batterij in topstaat:)

Red Blade
19-12-2008, 03:35 PM
Ja idd je moet nie 1st je batterij helemaal leegstarten of kapot laten gaan door er maanden nie naar te kijken voor je hem aan die optimate legt maar als je hem gwn af en toe daaraan legt heb je geen zware lader nodig wi en blijft je batterij in topstaat:) Zo is da zou het nie beter kunnen verwoorden !! :applaus:

Red Blade
19-12-2008, 03:37 PM
ik praktisch elke dag met de raptr, batt is ook naar de zak, jaar en 3 maanden oud,
nu zo een druppellader op

ook continu problemen met starten ook al heb ik er 6 uur voordien 25 km mee gereden zenne Met nen druppellader komt da nie meer goed nieuwe steken en weg met de problemen! :pocorn: